• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Har SAS tatt MD i bruk igjen?

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Har fra sikker og edru kilde info om at en SAS MD maskin ble sett parkert på D3 på Kastrup i dag. Det ble også observert en som kom tax'ende for egen maskin. Det kan dog ha vært den samme.

Noen som vet om SAS har tatt ein slik ein i bruk igjen? Eventuelt bruker som reservefly?

Og ja, han ser forskjell på en MD og en 717. ;)

BF:fly

Re: Har SAS tatt MD i bruk igjen??

Ser han skillnad på en MD och en CRJ?

Yes we have no MDs left! Inte ens som reservmaskiner bara för att ta upp plats på OSL ;)

Last edited:
Re: Har SAS tatt MD i bruk igjen??

Ser han skillnad på en MD och en CRJ?

Bittelitt OT, men en jeg kjente i et SAS-datterselskap for noen år siden, nevnte i en samtale som sporet innom MD 80, at :"Nå hadde dem satt winglets på dem også, nå.."

Det var vel like etter at SAS fikk de første CRJ'ene ^_^

Hvis han ser forskjell på en MD og en 717, ser han vel også forskjell på en MD og en CRJ ville jeg tro. CRJ900 til SK har han flydd utallige ganger.

You never know you know.

Kan det ha vært en MD som skulle sendes ut av landet? Eller brukes til et annet oppdrag?
Virker jo noe snålt da.

Deff ikke en SAS MD80......Det er jeg næste villig til at lægge hovedet på blokken for...
Blue Line måske , hvis de har MD80 endnu..Men SAS ??? not in a million years
Hilsen Ole

Last edited:
Ach zo ... så lokalkjent er ikke jeg .. men da øker vi med en A320 og en DY 737 ... :p

D3 og D103 er samme utgang, det er bare det at D103 må man gjennom passkontroll og opp en etasje for å boarde. Samme boardingbro.

Kom til CPH i dag å så ingen MD. Nen nå var det noe disig, så sammen med en tur i baren er det nok fort gjort å ta feil ;-)

Back