Har det ikke blitt tirsdag da?

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Noen som sover godt i natt siden det ikke er noen god morgen tråd enda?

God morgen fra Fornebu. Møte fra 08.00, men ellers en ganske tom kalender gir forhåpentligvis tid til å filosofere over hva en skal bli når en blir stor. (Dette er obligatorisk oppgave i selskapet som får mye kjeft, men drar inn nok penger til felleskasse slik at alle andre i landet kan gå rundt å kjefte på dem).

Ser ellers at jeg har hatt tilbud om velkomstdrink og femretters gratis på Katla hele november som jeg ikke rekker å benytte meg av. Den var litt kjip. Bartebyen venter i kveld.

Ingen som kan bekrefte om Iberia ikke tlbyr internett check inn på OSL i dag heller.

Last edited:
Mornings fra Hvalstad stasjon. SFO levering fikk alt for effektivt, da jeg ikke hadde beregnet han skulle løpe hele veien…så nå sitter jeg her alt for tidlig ute. Kona er varslet hjem fra Sydenland sent i kveld, men såpass sent jeg har god tid fikse alt jeg har utsatt ordne. Ha en fin dag.

@chrisscross: sjekket inn på nett med Iberia fra OSL i sommer. Dog var de da et av få selskap som ikke finnes på automatsjekkinn og vagt ah maskinene på OSL.

God morgen fra kontoret. Litt pjusk i dag også, men det kan skyldes at det å lage fredag ut av mandagen er tydeligvis en tradisjon nå FruSud har implementert. I dag blir det en del Teams med Midtøsten, og det er jo alltid kos.

God dag fra bortekontoret. På plass og endelig i gang etter å ha ommøblert skjermene mine ca. tilbake til der de var før vaskehjelpen tydeligvis har gått amok i skjermflytting på pulten min etter at jeg hadde gått i går.

Ha en god en :)

God morgen fra Lillestrøm. Her har det vært tidlig morgen og Teams med Asia. Nå skal jeg ut og være litt teknisk support for både en forumist og deretter opphavet, før det er flere møter på gang. :)

Ha en verdens best tirsdag med omløp og omhu.

God dag fra Oslo. Lufthansa svarte usedvanlig raskt på 261 kompensasjon forespørsel så har allerede sendt over det de trenger av info for å betale meg så dette lover godt. Så er spørsmålet hvordan de regner da - og om dette går over eller 1500 km. Greatcircle OSL-BEG er 1818 km - mens det til MUC bare er 1319 km. Er det liksom totaldistanse eller er det segment for segment eller hva pokker? Det mest relevante her er jo jeg var over 3 timer forsinka hjem uansett som utløser retten til 261 (to timer hvis 1500 km og mindre). Jaja forskjell mellom 250 og 400 euro det!

Last edited:
Hei og hopp, da er det Teams tirsdag igjen, dagen da kontinentene møtes. Er nystriglet og fin, klar for action og lampa er fininnstilt.

Småregn og mildt her i SC. Juletreet kom opp på nullte søndag i advent, og står pyntet og fint foran vinduet ut mot veien. Pleier vanligvis og vente til etter Thanksgiving, men gjorde et unntak. Trengs litt julestemning. Neste uke går også da turen til Norge hvor julemarsipan og julehefter skal innhentes. Ingen jul uten Pundus' jul.

.. Oopsan .. der kom det akkurat kansellering på Teamsmøtet .. jaja, nok å gjøre likevel. Sakskøen er like lang som taxikøen utenfor Smuget en lørdagsnatt på nittitallet .. Armene brettes herved opp. .. eller er det 'ermene' det heter? ;)

God tirsdag fra Santiago. Her er det litt kontorering på hjemmekontoret, og så skal det rigges til businessforum og mottakelse i stuer og hage. Never a dull day.

Glad litt utpå tirsdagen. Nærmer meg avslutning av arbeidsdagen og da er det hyggelig å ta turen ut til opphavet for å spise middag... Begge de italienske blir stående på hjemme Ris - så da skal det vel nytes ett glass eller 4... Njuta på - nå er det også julemusikk på radio`n:-)

Armene brettes herved opp. .. eller er det 'ermene' det heter? ;)

Det heter ermene. Armene er det ermet sitter på. Forutsatt at det du har på armene har ermer.

Må ikke forveksles med skøytesportens ufattelige uttrykk å «kaste begge armene».

Armene brettes herved opp. .. eller er det 'ermene' det heter? ;)

Det heter ermene. Armene er det ermet sitter på. Forutsatt at det du har på armene har ermer.

Takk for info!

Dere her på forumet sier altid sne, og det heter IKKE SNE. Det heter Snø!
Jeg skrev en tekstmelding på telefonen og da skrev jeg sne :angry: :cry: :( Ikke bra!!!
Vær så snille å skriv snø!

Så er spørsmålet hvordan de regner da - og om dette går over eller 1500 km. Greatcircle OSL-BEG er 1818 km - mens det til MUC bare er 1319 km. Er det liksom totaldistanse eller er det segment for segment eller hva pokker? Det mest relevante her er jo jeg var over 3 timer forsinka hjem uansett som utløser retten til 261 (to timer hvis 1500 km og mindre). Jaja forskjell mellom 250 og 400 euro det!

Hele reiseruta regnes. To timer ved kansellering, tre ved forsinkelse. Så lenge det ikke dreier seg om en ekstraordinær hendelse, som vær, elefantstrike, ATC eller andre ting flyselskapet ikke kan lastes for. Da må du betale dem. ;)

Hele reiseruta regnes. To timer ved kansellering, tre ved forsinkelse. Så lenge det ikke dreier seg om en ekstraordinær hendelse, som vær, elefantstrike, ATC eller andre ting flyselskapet ikke kan lastes for. Da må du betale dem. ;)

Haha nja kapteinen sa det vel var noe breakdown av noe greier på Munchen (fikk ikke helt med meg hva det var) - det var jo ikke lange forsinkelsen på det opprinnelige segmentet, men det var nok til at OSL bussen gikk uten meg. Har uansett sendt Lufthansa over informasjonen de trenger for å gi meg penger så tror ikke det var noe som falt under ekstraordinære omstendigheter (med SWIFT kode og det hele - de svarte ganske kjapt)

Elefantstrike på MUC er heldigvis svært lite sannsynlig, må være forumets lokale elefant som forårsaker det i såfall :)
Det eneste jeg er redd for er krøll med Miles and More nå da - det var jo en del av å få de seks segmentene - dvs jeg fikk jo de segmentene jeg trengte uansett nå mtp at MUC-AMS var Lufthansa. Men man veit jo aldri hva en KLM flyging på samme billetten kan gjøre med kreditering av bonuspoeng. Vurderte et lite øyeblikk å se om jeg kunne får registrert SAS poeng på KL segmentet , men tenkte meg om og hvis jeg gjør noe så vil det ihvertfall krølle seg til med Miles and More. Om ikke annet kunne jeg jo forsøkt å melke ekstra miles ut av Lufthansa med KLM som argument at det er et ekstra segment - men tror ikke det sporer leder noen vei...

Last edited:
Nei. Sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne,s ne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne, sne.

Så det

Nå har jeg konsultert med en god kollega som er professor i norsk. På bokmål er det ikke lenger tilltatt å skrive sne. Det var tillatt før, men altså ikke nå lenger.

Forøvrig god ettermiddag fra Kongsberg. Jeg ble omsider løslatt fra sykehuset i går. Infeksjonen har de kontroll på og imunforsvaret er tilbake der hvor det skal være for de i min situasjon. Vi sysler litt med noen reiseplaner til helgen. Legene har sagt go, men vi må ta en prøve å i morgen før vi bestemmer oss. Jeg håper den er innenfor det som er akseptabelt, ellers blir det bare å skrinlegge nok en gang.

Joda, det er det det gjer! ��

Ikke «tillatt» å skrive sne/sner/snedde..?
Hvem i huleste er det som setter seg som rettskriver/dommer over sånt fjas?
Jeg sier og skriver sne. I såfall får jeg kalle det dialekt. Da er alt tillat, selv når det brenner:

https://www.nrk.no/video/spraakvanskar-i-storbynatt_23777

Hva?!? Så du som er fra og bor i Oslo området sier sne.
Men, man sier ikke sne i Fredrikstad eller Østfold, her sier vi snØ
Sne er en dialekt fra noe helt annet sted.
Vi prekas...

Back