Har Aeroflot nord skiftet navn?

Polaris

Free Luigi
I dag stod jeg og venta på bussen, når et skikkelig stort masterpiece av et firemotors propellfly kom som et mildt uvær med påskiften: космос. Altså kosmos. Jeg finner ingen info om noen flygninger utover Widerøe, SAS og Norwegian på avinor.no, men det gikk 14.00.

Så vidt jeg vet har Aeroflot Nord tupolevs og et antonov eller to, men dette var som sagt ikke bare to-prop, men fire-prop. Kan jo hende de har skiftet navn, men flygningene til Murmansk går kun på Tirsdag og Torsdag?

Noen som kan shed a light? Skulle hatt kamera med meg gitt, det var på størrelse mellom B737-600 og 737-800.

(Dette skjedde altså i Tromsø, ved TOS :) )

Last edited:
er Tirsdag i dag da ;) Men rundt 13:50 gikk det en KSM9644 mot LYR. Reg var RA11025

For noe surr, jeg mente Mandager og Onsdager :) (Onsdagsmodus, finnes det?)

Men det var det flyet du nevner, husker reg'en. Takk for info! Jeg søkte litt på nett, har funnet ut de må ha vært en Antonov An-12 jeg så.

Så vidt jeg vet har Aeroflot Nord tupolevs og et antonov eller to, men dette var som sagt ikke bare to-prop, men fire-prop. Kan jo hende de har skiftet navn, men flygningene til Murmansk går kun på Tirsdag og Torsdag?
(Dette skjedde altså i Tromsø, ved TOS :) )

Aeroflot-Nord har TU-134 (13 stk) og TU-154 (4) og B-737-500 (8). Antonov AN-24 og -26 har de 6 i flåten i følge nettsiden deres.
5N799/800 går mandager, onsdager og fredager. For noen år siden gikk de også ja nettopp, på tirsdager også. I en periode gikk de altså 4 ganger i uken.

For noe surr, jeg mente Mandager og Onsdager :) (Onsdagsmodus, finnes det?)
Men det var det flyet du nevner, husker reg'en. Takk for info! Jeg søkte litt på nett, har funnet ut de må ha vært en Antonov An-12 jeg så.

Jeg så flyet ta av med en røysky etter seg. Var litt langt unna, men den hørtes godt der den tok av mot nord.

Jeg så flyet ta av med en røysky etter seg. Var litt langt unna, men den hørtes godt der den tok av mot nord.

De var her i går også. Det så nesten ut som om det var brann i alle fire motorer etter take-off, for de røykla nesten hele byen. Har de ikke hørt om katalysator?

Jeg tok bilde av denne maskinen på mandag da jeg venta på flyet mitt til Oslo

Søk opp den på Airpics, så finner du det..;)

Snappet noen bilder i dag, i snyværet.

7169905_e0e05c4b2e.jpg

7169930_670870345e.jpg

7169946_7eb67a7c82.jpg

(autofokusen tulla med meg, men poenget var røykstripa som hang igjen :) )

Back