• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

USA Happy Nyttårsaften! (nesten)

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
I et anfall av nostalgi har jeg gravd fram ett av mine foreldres gamle cocktailglass og fylt det med julekånjakk anskaffet på redneck-spritsjappa borti høgget her. Blir ikke sørlig bedre enn det.

Og snart er det nyttårsaften og fordi vi har omtanke for våre nærmeste, tar vi med værmeldingen for Sør-Florida. Husk hjelm!

IMG_8995.webp

God morgen fra Osensjøens bredder. Det er fyr på peisen, nybakt julekake og kaffe før frokost. Lite sne men vi skal da få beveger oss nok til å få igjen sultfølelsen både til lunsj og middag. Lovet en predrink før champagnen til Kongens tale også.i det store og det hele har 2025 vært et godt år…minnes Martin også i dag. Takk for det gamle.

God morgen fra Norefjell. Blir å teste langrennsløypene i dag, selv om forventningene til føret er lave. Ansvar for dagen middag, så da kan jeg stå der og nyte en øl i ettermiddag, mens andre må aktivisere barna. Ha en fin dag.

God morgen fra København. Klart og kaldt vær, vi skal gå en rusletur langs «søene» før vi feirer nyttår nr.1 med å spise tapas å se på fyrverkeriet i Sydney klokken 1400. Så en bedre middag på en restaurant i nærheten av Nyhavn før vi ser på fyrverkerigalskapen her i byen trygt oppe fra 16. etasje. Håper alle får en fin dag!

God morgen fra København. Klart og kaldt vær, vi skal gå en rusletur langs «søene» før vi feirer nyttår nr.1 med å spise tapas å se på fyrverkeriet i Sydney klokken 1400. Så en bedre middag på en restaurant i nærheten av Nyhavn før vi ser på fyrverkerigalskapen her i byen trygt oppe fra 16. etasje. Håper alle får en fin dag!
God morgen. Hvordan fikk du oppgradering på SAS-hotellet? VIP-eller har du enda bedre triks i ermet. Her blir det nyttårsaften i lavlandet. I dag var første dag jeg faktisk klarte sove ordentlig denne julen. Blir en rolig kveld her med brors familie. Håper jeg har to barn hjemme ikveld. Det blir nok i tilfelle for siste gang. Mye greier som rører seg ute blant de rike og vellykkede noen hundremeteren videre utover...

Tenker også på Martin, det var en morgen her det dukket opp en tripreport til julebord nedenfor "God morgen-tråden".

• Like
Reactions: EB
God morgen fra havet.

Ny dag og uke. Snart nytt år på kalenderen.
Blir 12timer dagskift i dag, så litt velferdstilbud etter på.

2025 kan oppsummeres som er reisemessig "fri år", litt småturer her og der men ikke det store.
Kun to asiaturer, en helg i NYC og en langhelg i Panama. London nevner jeg ikke
:)

Ha en fin siste 2025 dag

Fyrverkerigalskapen i København, der får du sagt det. Jeg har aldri sett mer uvettig bruk av det enn nettopp der. På Rådshusplassen er det galskap å bevege seg nyttårsaften. Folk fyrer av fyrverkeri på tvers, opp ned og ja alle retninger. Nesten et under at folk ikke blir skada.

Jaja god dag fra Oslo litt ompakking før man reiser på ny.

God siste dag i 2025. Det blir en rolig feiring i Stockholm. Barna sov lenge i dag og klarer nok å være oppe til rakettene smeller.

God eftermiddag fra Isaan Thailand, har været her 4 uger nu, i morgen går sydpå til Jomtien for at tilbringe den sidste måned her i Thailand. Godt nytår til alle.

God formiddag fra 3050. Dama er sendt innover til Oslo for en vakt på psyk.legevakt. Etter vakta så skal jeg hente henne og en kollega, så blir det nydelig middag på Szechuan Chengdu Restaurant i Trondheimsveien før vi fortsetter kvelden på Bislett hos nevnte kollega. De skal opp klokken 10:00 for ny vakt i morgen, så blir ikke hæla i taket, men akkurat passe.

Ønsker alle en flott feiring i kveld!

God morgen fra Santiago. Det har vært tropenatt her og det er ikke ofte. Blir en varm dag i dag også - men det passer bra når vi skal ha 16 til bords på terrassen i kveld. Straks klar for årets siste treningsøkt og så må det rigges til selskap. Ha en fin nyttårsaften.

• Like
Reactions: jb1
Er for øvrig urettferdig at jeg ikke får opp reiseåret i sas-appen slik som resten av familien.
Dette må vi gjøre noe med. Vi får sende klager til statsministerne i Norge, Sverige og Danmark. I tillegg så må også kongefamiliene orienteres.Neida. Bare øverste myndigheter er godt nok.

God Nyttårsaften fra Ciudad de Pequiño Arroyo. Her minnes vi også den lune Martin. :)

Ellers er det pakking i fokus. I morgen tidlig bærer det nemlig langt avgårde til ca 30 om dagen, 29 om natten og 29,5 i vannet. Sehr herlich.

Ha en best feiring.

God kveld og godt nytt år fra Singapore. Vi hadde en så behagelig flight i Economy som mulig, med LH sin 744, D-ABVX, en 26 år og 12 dager gammel maskin som virket ren og fin inni. Ikke slitt i det hele tatt, bortsett fra litt på WC. Jeg vet ikke hva LH rotet med da de endret sete reservasjonen på samtlige, da de har 3-4 forskjellige versjoner av sine 8 744 maskiner, skjønt det er bare minimale forskjeller. LH hadde i alle fall bemannet opp godt ved gate, 2 timer før avgang, det var 5-6 personer der for å endre seteplass. Vi var der 1,5 timer før avgang, så vi fikk plassene jeg bestilte 4 august. 2 setern på rad 54 er kanskje de beste setene i economy på noe fly i det hele tatt. Fin utsikt gjennom 4 vinduer er det også. Vi ligger 7 timer før Oslo, så nå får vi komme oss ut å kjøpe noe lokal mat, før vi legger oss "tidlig" for å ikke sove bort morgendagen. Det fine med å ankomme litt trøtt er å klare å soven på noe som er tidlig ettermiddag hjemme. I morgen blir det en ny natt flight, mest sansynlig gamle Sven Viking SE-DXK/LN-RCL, den eneste gjenværende 767 i pax utgave som ble levert ny til SAS.
God feiring til alle som skal bedrive feiring og takk for 2025.

God morgen fra Gulfen. Åtte grader nå klokken åtte og regner med det meste av krypdyrene har havnet i kommunal tilstand. I dag blir det shopping og selve nyttårsfeiringen kjører vi norsk tid på steakhouse. Håper vi kommer oss nærmere bassengtemperatur utover dagen.

Da var vi litt lenger utpå dagen, så da plukker vi frem en kaktus på is. Seattle, nyttårsaften 2003. Godt nyttår!

PC310011.webp

• Like
Reactions: EB
God Nyttårsaften fra Haugesund 🙂🥂
God mat og drikke enten bestilt eller i hus, blir rolig, strekk ut aften foran peisen, perfekt avrunding av året.
Ble oppgradert til Biz hos Sas opp fra Tyskland, topp ting når flyet ellers var fullstappa.
Overaskende smakløs mat denne gangen, men dessert og champagne var like digg som sist ✨ 👍

Attachments

• IMG_8472.webp
    IMG_8472.webp
    40.5 KB · Views: 11
Alle ønskes et godt nytår, med tak for 2025 her på Flyprat!

Jeg vil også opfordre Cloudmaster og familie at undgå Rådhuspladsen ved midnat! Danskere er ikke glade for restriktioner,
men siden 2024 er det kun tilladt private at fyre fyrværkeri af den 31. dec. og 1. januar. Og derfor får den hele armen🥳!!!
Men måske kan I se Tivolis flotte fyrværkeri!

Jeg troede først at “ falling iguana warning ” var en joke (LN-MOW). Det er det åbenbart ikke! I Australien skal man tage sig i agt for
Drop Bears, der falder ned fra træerne på sagesløse turister! Men - det er en joke😊!

Back