• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Happy Lørdag og god morgen

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
Happy Lørdag og god morgen

God morgen fra Groruddalen, været starter ikke med sol denne dagen, men opphold er det nå.

Ha en flott lørdag videre, nå er det på tide med Bonanza på TV2.

Jan

Glad lørdag fra Dovre

God morgen fra Toftemo turiststasjon. Snart frokost før det bører videre til aktiviteter og lunsj på Lesja før vi returnerer hit til turiststasjon og 60-års feiring til en slektning i kveld. Nyt lørdagen.

Re: Glad lørdag fra Dovre

God morgen fra Grønland. Kaffe og frokost rett rundt hjørnet. Sjekket ut en nytt lokalt spisested i går; Smalgangen Spiseri. Helt OK norsk husmannskost. Hyggelige priser og ditto betjening. Planer om en ny kombinasjonsøvelse i dag, dragracing og soppsanking[emoji3]

Og så blir det Liverpool - Leeds i kveld. Litt usikker på om jeg gleder meg eller gruer meg...

Ha en strålende helg!

Re: Happy Lørdag og god morgen.

Hei fra knausen. Egg og bacon til syv personer er servert og man sipper i seg mimosaen. I dag blir det ikke mye annet enn en gåtur og kjøkkentjeneste.

Re: Happy Lørdag og god morgen.

God morgen/formiddag fra Bygdøy.
Lyden fra kjerkeklokkene her borte satte meg i søndagsmodus, så da ble det egg til frokost!
Stille, fin sen morgen her, sløver etter beste evne før privilegert arbeid i Kragerø i kveld.
Sushi fra Alex og St.Aubin var en vinner i går, bra kveld.
Fløy Sas Pluss over fjellet på torsdag, veldig lite folk ombord på formiddagsavgangen og null servering, men fin tur likevel, var jammen meg blitt en måned siden forrige flight.

Re: Happy Lørdag og god morgen

God lørdag fra Sandnes. Ikke så enomt mye planer for dagen utover at det kommer noen venner på besøk i kveld. Tiden frem til det skal benyttes til minst mulig i grunn. Ha en fin dag forumister.

God dag fra Lillestrøm. En pussig ting i dag var at jeg sov lenger enn jeg har gjort på fryktelig lenge. Man skulle tro at det hadde blitt litt mye øl og sent i går. Men nei... det var faktisk den første fredagen hjemme i sofaen uten øl på så lenge jeg kan huske. Øl på fredag hvis jeg har vært hjemme har liksom vært en av bærebjelkene i livet de siste 10-15 årene. Men nå har man altås lovet at det skal være slankeregime i heimen noen uker.

Passet bra at jeg skulle på noe sånt YouTube live intervju med en sjappe i Atlanta på kvelden i går, så tiden gikk på kvelden allikevel. Det tok nesten 2 timer.

I dag blir det Libanesisk mat og øl (!!!) med en kompis. Det blir fint.

Ååååh, og så må jeg tipse om en film jeg så før jeg la meg i går: The Siege of Jadotville. Knallbra og ligger på Netflix. Elefanten savnet laserkanoner, men gav den allikevel terningkast 5

Ha en brillefin dag

God dag fra Ris tbanestasjon hvor man har vært på lunchbesøk hos bestefar snart 99 år. Hører stadig folk her referere til dette som trikken men Holmenkollbanen har aldri vært trikk. Nå hjem til østkanten en tur før det blir fotball og øl på en pub med kamerat . Fikk tom facetimet inn til min kusine sitt barn sin konfirmasjonsfest som var utsatt fra mai

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Last edited:
Last edited:

Kosåsbanen etc er trikk. Ferdig snakka! Makan .. !!!

G'morgen - her har man fått i seg frokost, svigerbeistet er vekket, kledd på og foret, første fotballkamp er over, et digert kjøttstykke bobler i trykkokeren (bikkjemat) og de siste halvråtne plankene fra terassen er i kastet i tønna og satt fyr på. Så da bidrar vi til global oppvarming i dag også.

Leeds-Liverpool blir dagens høydepunkt uansett utfall. Vi er tilbake !! :)

Dagens låt blir vel noe fotballrelatert ...

Hvilken forskjell en uke kan gi - forrige lørdag våknet vi til bølgesus og knallblå himmel, i dag er vi innesperret av en luftkvalitet som er farlig. Portland Oregon hadde den dårligste luftkvaliteten av ALLE byer i verden i går ! Her oppe på Bainbridge er det litt bedre, men fremdeles umulig å oppholde seg utendørs. Men det er mange som har det betydelig værre enn oss, 2 hus i familien er evakuert - det ene går nok med i flammene. Klimaskeptikerne med frontfigur Trump er helt helt stille, sannheten svir nok i øynene.....

Dog en liten (faktisk ganske stor) glad nyhet, Tahlequah Orca hvalen som i 2018 svømte med sin døde baby i 17 dager, har en nyfødt - som så langt er i god helse.....

Med håp om bedre luft snart

God eftan frå Trondheim. Nettopp går ein liten tur med minikidd medan frøkna har shoppa. No er det snart på tide å finne igjen malekost også, det gråe i stova skal DØØØØØ!

Jaggu bestilte eg meg ikkje ein flybillett her om dagen også, nokon som veldig ville ha meg opp til ANX-ish for litt prat. Så då har eg også letta apoteket for litt munnbind. Det går rett på reiserekninga, for å seie det sånn!

God ettermiddag fra Nittedal.

Relativt lat Lørdag. Har vært travel uke på jobb, litt frafall av kolleger til NAV og sykdom har gjort at jeg har vært relativt alene på kontoret, med en annen på hjemmekontor. Forsåvidt greit men gjort det litt hektisk. Har vakthelg så må holde et øye på sjappa igjennom helgen. Men så langt har det gått strålende.

Nå blir det straks en tur til Lillestrøm for en matbit med et vennepar. Fant ut at det var en stund siden vi møttes uten barna. Så da var vi alle raske å be, Grandiosa kjøpt inn til kidsa og ønske om en trivelig ettermiddag.

Med ønske om en trivelig ettermiddag :)

S

Kosåsbanen etc er trikk. Ferdig snakka! Makan .. !!!

G'morgen - her har man fått i seg frokost, svigerbeistet er vekket, kledd på og foret, første fotballkamp er over, et digert kjøttstykke bobler i trykkokeren (bikkjemat) og de siste halvråtne plankene fra terassen er i kastet i tønna og satt fyr på. Så da bidrar vi til global oppvarming i dag også.

Leeds-Liverpool blir dagens høydepunkt uansett utfall. Vi er tilbake !! :)

Dagens låt blir vel noe fotballrelatert ...
Sannheten er at Lambertseterbanen og Østensjøbanen er mer trikk enn de vestpå. De var en faktisk del av trikkenettet før de ble bygget om til tbane. Det har aldri Holmenkollbanen vært. Kolsåsbanen skal jeg gi deg litt rett siden trikkenettet fortsatt er kobla til Kolsåsbanen ved Jar og det ble kjørt bytrikkk til Kolsås til begynnelsen av 00 tallet.

Sannheten er at Lambertseterbanen og Østensjøbanen er mer trikk enn de vestpå. De var en faktisk del av trikkenettet før de ble bygget om til tbane. Det har aldri Holmenkollbanen vært. Kolsåsbanen skal jeg gi deg litt rett siden trikkenettet fortsatt er kobla til Kolsåsbanen ved Jar og det ble kjørt bytrikkk til Kolsås til begynnelsen av 00 tallet.

Denne diskusjonen er jo en klassiker og de lerde strides. Jeg som østkantgutt har alltid tenkt på Holmenkollbanen som en trikk, men dragen som er lokal sier T bane, men svigers kaller det konsekvent trikk - den var jo i alle fall ikke en T bane.

God kveld fra Hvalstad. Tilbake fra jakt, mye fugl i år, men eneste jeg kom på skuddhold på var en ugle, men de skyter jeg ikke. Nå må noen barn i seng, før det er tid for crispy duck. Må også finne ut hva vi skal ha i glasset

God kveld fra Hvalstad. Tilbake fra jakt, mye fugl i år, men eneste jeg kom på skuddhold på var en ugle, men de skyter jeg ikke. Nå må noen barn i seng, før det er tid for crispy duck. Må også finne ut hva vi skal ha i glasset

Hvor ble anda skutt?

Back