• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Happy fredag ifra Sepilok

jameson82

Flysitter
God formiddag fra Sepilok Borneo.
En fin tur til Orangutan Rehabilitation Centre og dertil gåtur i jungelen. Gikk 2.2 km og ble helt knekt i 32 varme og nær 100% luftfuktighet. Nå er det tiger time.

Ha en ølfyllt en folkens

God morgen fra Skaun!

På vei til TRD nå, får vel sett apekatter i sikkerthetskontrollen der også! :) :) :)

Ikke mange tigre dog så tidlig på morgenen.. hehe. Dagsmøte i Oslo i dag, så frem og tilbake i vinden!

Var på teateret i går og så Nøtteknekkeren! Absolutt noe å anbefale i førjulsstria, storkoste oss et par timer der og julestemning ble det absolutt!

Ha en fin fredag folkens!

Kim

God morgen. 1 pluss grad her i strøket. Arbeidsdagens lengde avhenger litt av når tallene mine dukker opp klare for nedlastning fra HFM, slik at de kan pakkes inn i sølvpapir og elegant presenteres i PP. Worst case blir jeg nødt til å dra frem timeskrivningsgaffellen i helgen også. Hjemmelaget pizza i kveld, og selvsagt noe dertil egnet fludium i glasset. Ha en fin dag og TFIF

God morgen fra Bergen,
Her er det Bergensvær for alle pengene, men med varme klær var det faktisk deilig med en løpetur. Og premien er at en kan bli kjørt hjem med bil etter jobb istedet for sykle. Gikk på en bookingsmell i går med BA. Fikk oppgradert en booking da jeg bestilte for kona og ene jenta, men systemet ville ikke la meg oppgradere så foreløpig sitter jeg og lillesøster i slummen på WT+. Noen som vet om det er en standard bug når en får denne meldingen når en skal oppgradere med poeng:
Error Sorry, we have encountered a problem. Please call your local British Airways office to change this booking.

Er løpet kjørt for nettoppgradering, og en må ringe til Bremen?

Mornings fra Trondheim
Rolig start idag, med ingen kunder booket...kun utlevering.Blir begynnende julehandel idag....grøss og gru :drunk: :drunk:

Ikveld tror jeg jammen jeg skal bevilge meg en kånjakkers til kvelden.Jaggu..det skal jeg !!

Ha en strålende dag folks :D :D :D

G'day fra Tananger

Her sitter man på jobb og synes synd på seg selv fordi en har vondt i den ene albuen. Hjelper ikke på at jeg skal holde på å skru i dag :drunk:

Håper at albuen blir bedre ila helgen.

Det regner ganske godt her nå, heldigvis er jeg innendørs :p
Men det hjelper ikke mot vann fra en trykktest, heldigvis ble jeg bare våt på den ene armen + hansken jeg hadde på.

Anyways, ha en fin dag og helg forumister :)

Trallabom fra Lillestrøm. Det er mye mørkere ved hjemmearbeidspulten min enn vanlig, noe som er litt rart. Jeg har til vanlig scenelamper over, men der gikk det en pære i går. Å erstatte den med en bordlampe blir ikke helt det samme. Grrr...

Julebord i kveld... Ha en fin fredag.

Trodompf fra det Sørlandske!

2 pluss og regn kan det meldes om her.
Første kontordag denne uka, og trøster meg med at det også er den siste.
Julebord i kveld med avdelingen på jobb. Har påtatt meg jobben med å sørge for å blande aperitiffen! Great success!

Imorgen: Sove leeeeeeenge.......

Fortsatt God Jul!

BF:cheers:

Jeg tror Gromstad Auto også skal ha julebord i kveld :p

Ikkeno julebord her i helgen. Mørbanket og fæl etter en runde på kiropraktorbenken i går. Roer'n og skal begynne å bake litt julekaker i ettermiddag!
gu9ypypy.jpg

God ettermiddag fra en av Ruters hvite hester.

På vei inn til kontoret for å levere inn ansattkort, spise kake og generelt hygge meg :p Sånn er det når man har sin siste dag på jobben.

I kveld skal avdelingen markere min exit så det blir middag på Tjuvholmen og deretter videre rundt i sentrum :)

Ha en fin helg!

God ettermiddag fra TOS hvor vi er på undersiden av frysepunktet igjen med enkelte snøbyger innimellom. Mildværet med regn tidligere i uka har lagt en fin base med is som snøen legger seg oppå.

I morgen er det tid for den årlige juleølsmakingen, og det blir det ca. 25 forskjellige sorter kjenner jeg organisatoren rett. :drink

Julestemning er i emming, jeg fikk en julestjerne på kontoret i går som jeg skal prøve å holde liv i - og tror du ikke man satt pepperkakedeig i går kveld også!

Nå er det dypdykking inn i noen satellittbilder for å se etter naturlige oljesøl på havoverflata (såkalte seeps) samt en telekonferanse om integritetssjekk av AIS signaler fra båter som blir fanget opp av satellitter (sender båten fra det stedet den sier den er i AIS meldinga?).

Ha en god 1. søndag i advent helg!

Last edited:
Morn frå Skoppum! Ventar på toget til julebord no! Skal først innom nokon på Skøyen, i truleg liknande bransje som forrige talar. Fin flytur til Torp i går, overraskande lite humping bak i Dash-en, mtp veiret i går. Har fått besøkt vennar og tidlegare kollegaer i dag. No kvir eg meg allereie for togturen i morgon ettermiddag...

God ettermiddag fra Forus,

Her er det tid for fredags "wrap up" før helgen setter inn.

Regnstungt vått og grått her i sørvest idag.

Fint vær utendørs til å være innendørs som vi sier.

Ha en fortsatt fin dag og god helg.

Fredag? Helg? Nope, her skal det tjenes litt penger igjen med 4+9 timer i kassa. Men siden kalenderen viser november både idag og lørdag får man fint påfyll på konto om halvannen uke.

God ettermiddag fra Fiskeriet. Litt sjømat før kolleger skal møtes for lønningsmikroøl. God fredag!!!

God fredags kveld. Her fikk man endelig sovet skikkelig ut etter dager med ekstremt rart søvnmønster passer bra med 14 timers søvn før man skal i gang med nattevakter uansett. Så ikke noe fri her i gården. Her skal det tjenes til livets opphold, smør på bordet og billige flybilletter. Ha en trivelig helg dere!

Back