Håndbagasje? Still deg bakerst i køen!

Hickok

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Håndbagasje? Still deg bakerst i køen!

Her er lavprisselskapenes siste grep for å spare kostnader:Reiser du med håndbagasje må du stille deg bakerst i køen ved ombordstigning, skriver News.com.au.

Det er Virgin America som nå tester ut dette tiltaket for å gjøre boardingen raskere, og dermed få flyene kjappere opp i luften.

Hindre blokkering

Har du en liten veske, laptop eller lignende som får plass under setet foran deg, får du lov å stille deg i den første køen. De som har poser, bager og kofferter som må plasseres i hattehyllen blir nødt til å vente. Hensikten er å hindre kaos og kø i midtgangen mens passasjerer strever med å plassere håndbagasjen i hyllene over setene.

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3335705.ece

Re: Håndbagasje? Still deg bakerst i køen!

Skal holde øye med dette 1. og 8. januar. :colgate: muligens tripreport...^_^

Jaggu på høy tid noen prøver å hindre disse forbistrede bagasjehyllestapperne som gjør boarding unødvendig lang.

Kan vi ikke begynne å reise uten bagasje snart???:rolleyes:

Last edited:

Første gang et no service selskab har fat i noget af det rigtige

...Virgin America er vel ikke akkurat et No Service Selskap...sammenlignet med SAS leverer de mere service i alle ledd......

Jaggu på høy tid noen prøver å hindre disse forbistrede bagasjehyllestapperne som gjør boarding unødvendig lang.

Ideelt reiser jeg med minimalt haandbagasje...og lar medpassasjerene faa bruke "min" hattehylle plass....men som takk for jeg lov til aa betale et #$#&@%#$@ gebyr hos DY og vennene deres....:angry::angry:

Det skal vel ikke mye fantasi til for aa se at bagasje gebyrene medfoerer mere bagasje ombord (legg merke til at jeg ikke bruker betegneslen "haand" bagasje....det dreier seg vel om slepebagasje....) noe som igjen medfoerer mere konkuranse om hattehylleplassen...og lengre ombordstigningstid.....det er service det....:old

Det kan vel tenkes at Virgin America tjener på dette ved at flere velger å betale for å sjekke inn baggasje for å unngå dette problemet?

Er det så ille at man ikke får gå ombord først da? Jeg har alltid med meg håndbagasje men siden de som kan sette seg rett ned i stolen går inn først så vil det vel gå fortere med boarding og vi kommer oss fortere av gårde...

Det virker som om mange passasjerer tror de kommer fortere frem dersom DE SELV på død og liv kommer så fort som mulig inn i flyet.

Flyet går ikke før alle er ombord... såfremt de er ... ved gaten da :)

Er det så ille at man ikke får gå ombord først da? Jeg har alltid med meg håndbagasje men siden de som kan sette seg rett ned i stolen går inn først så vil det vel gå fortere med boarding og vi kommer oss fortere av gårde...

Det virker som om mange passasjerer tror de kommer fortere frem dersom DE SELV på død og liv kommer så fort som mulig inn i flyet.

Flyet går ikke før alle er ombord... såfremt de er ... ved gaten da :)

Helt enig. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk stiller seg i kø ved gaten lenge før flyet i det hele tatt er parkert ved gaten. Som om de tror de kommer fortere dit de skal ved å brøyte seg vei inn i flyet som førstemann.
Og folk kan være utrolig frekke. De tar andres baggasjeplass som den største selvfølge. Som om deres håndbaggasje er mye viktigere enn alle andres.

Da har ihvertfall noen oversikt! :) Og dèt er jo godt at de allerede er klare for å gå ombord...
<pax kommer i gaten m/bp og pass og vil ombord før det er noe fly>
"De kan gjerne gå ombord i flyet og sette dere godt til rette"

<åpne gater og port og pax-bru...>
Alle går i kø nedover som en stim.
Alle går i "luft-flyet" og detter ut av brua siden det ikke er noe fly der.

Om noen legacy folk kan kjenne igjen LEMMINGS??

Jeg er en av disse som liker å komme tidlig ombord i flyet, det har ingenting med at jeg tror jeg kommer frem raskere om jeg kommer først ombord. Det har derimot med at jeg har hatt vanskeligheter med å få plassert rullebag i hattehyllen etter å ha kommet ombord som en av de siste. Hvis jeg har lite håndbagasje med meg, spiller det derimot ikke noen rolle når jeg boarder, og da tar jeg det lungt.

Finnes vel knapt noe mer komfortabelt enn å spasere i ro og mak inn på flyet mot slutten av boarding, så lenge man har seating.

Jeg for min del har kun tannbørsten i skjortelommen.
Jeg blir mer og mer tilhenger av høyhastighets tog etter alt tøvet som fremkommer fra enkelte selskaper i disse tider.:headbang
Ønsker man egentlig pax i det hele tatt?:rolleyes:

Helt enig. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk stiller seg i kø ved gaten lenge før flyet i det hele tatt er parkert ved gaten. Som om de tror de kommer fortere dit de skal ved å brøyte seg vei inn i flyet som førstemann.

Det at man stiller seg i kø er selvfølgelig for å få en grei plass til håndbagasjen !

Men jeg syns det er bra alle stiller seg i kø.
Om "ingen" viste interesse, hvor hadde "alle" blitt av da? "Ingen" ville dra avgårde på ferie/møte/besøk, og "alle" ville komme ETTER at det skjedde...

Finnes det noe logikk?

Back