- Han ba meg bruke kroppen hans som pute.

Hickok

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Det var på vei hjem til Norge fra Seattle at Mia Oliversen (36) støtte på et massivt problem. På flighten mellom Seattle og København hadde hun booket seg inn på sete B ved midtangen. Da hun fant plassen sin fant hun også en svært overvektig amerikaner i sete A.
- Han hadde skjøvet opp armlenet, slik at han opptok hele sitt sete og ca 60 prosent av mitt, forteller Oliversen til Nettavisen.

http://www.nettavisen.no/reise/article2651275.ece

Artig historie, og bra løst av flyvertinnen. Dette er vel forresten et problem som vi nok, i stadig økende grad, vil se i fremtiden, ettersom folk bare blir større og større, og setene trangere og trangere.

«No, sir, I wouldn’t want you to sue me for getting only ONE seat, so you keep these two seats right here!»
Genialt! :D

Da jeg fløy BKK-HKT i mars hadde jeg en overvektig amerikansk dame ved siden av meg som:
1: Trengte to seter på den treseters raden - hennes venstre del var ved vinduet, og hennes høyre del var i kontakt med mitt armlene - på en treseter!
2: Og selvsagt trengte "extension belt" på hele 40cm!

Jeg tror det er et velkendt trick blandt erfarent kabinepersonale - har ihvertfald hørt om at denne måde at tackle sådan en situation på flere gange før.

Men ja, det er jo nok en situation man kommer til at opleve mere og mere i fremtiden.

Uanset er det godt gået af kabinepersonalet :-)

Er man så overvektig, får man betale for to seter mener jeg. Har ingen andre å skylde på enn seg selv, og det går an å slanke seg. Bra FA taklet det på en bra måte. :)

Når jeg leste overskrifta trodde jeg det var noen som hadde skapt ubehag i form av dårlige sjekketriks, hehehe :p

Fint at man kan være munnrapp tilbake!

Jeg var i samme situasjonen paa en LH flight ORD-FRA for ca. 3 aar siden. Var paa en uoppgraderbar billett og gruet meg til atlanterhavskryssingen. Kom til toseteren og karen ved siden av hadde ogsaa tatt opp armlenet.

Jeg gikk dog fremover umiddelbart og snakka med flyvertinna uten aa snakke med karen. Hun gikk bak for aa se, kom tilbake, ristet paa hodet, ba meg vente i galley og kom tilbake med ett nytt boardingkort paa rad 2

Flyvertinnen ba Mia vente litt, og kom kort tid etter tilbake med beskjed om at det var et ledig sete på første klasse.

Har SAS begynt med Første klasse nå???:drunk:

BF:cool2

Kanskje en ide å montere en ramme ved innsjekk med samme bredde som setet. Kommer du ikke gjennom er det bare å pay up for et sete til - og selvsagt til dobbel pris av hva du måtte betale på nettet! :D

Har bare opplevd dette en gang, TOS-RIX, men feiten skjønte kanskje at jeg skulte litt på ham, for han meldte seg frivillig da de trengte noen pax forover i kabinen for å balansere flyet før avgang.

Last edited:
Det jeg syns er litt rart, er at med en gang det er en morsom artikkel som ender godt for det som tilsynelatende er offeret, så nevnes det ikke med et ord at det var SAS som ordnet opp.

Noen som kan henvise til hvor det står på SAS sine sider at man må reservere to seter i tilfeller som dette? Hos oss er dette ikke tilfelle foreløpig iallefall, pga. diskriminering, men hvem vet hva som kommer.

Uansett bra løst av CA, men hva gjør man når flyet er fullt?

Er vel ganske enkelt - bruker du to seter betaler du for to seter. Barn under to år som sitter på fanget til foresatte flyr jo gratis...

Back