• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hamar 31.des (LN-HAX, LN-TSB, LN-KLB, LN-DAH)

seilfly

Infrequent traveller ;-)
Jeg gikk en liten tur i går opp til flyplassen og nøt vinterværet. Egentlig var min mor på jobb, så jeg hadde ingen bil å låne :) Jeg tok noen bilder og her kommer de siste flybildene fra 2007 sett igjennom min søker.

Bildetekst over bildene. For teknisk interesserte var det 5D, første bildet 100-400mm, andre og tredje bildet 24-70mm og det siste 300mm.

Overraskelsen var en J3-cub fra 1944, LN-HAX.
IMG_2430_800grindvoll.jpg


LN-TSB fløy fallskjermhoppere og var klar til å starte da bildet under ble tatt
IMG_2452_800grindvoll.jpg


IMG_2467_800grindvoll.jpg


LN-KLB kom innom
IMG_2472_800grindvoll.jpg


IMG_2475_800grindvoll.jpg


LN-TSB tok av med fallskjermhopperne
IMG_2478_800grindvoll.jpg


IMG_2479_800grindvoll.jpg


LN-DAH kom, fylte tankene og dro igjen
IMG_2482_800grindvoll.jpg


Og LN-DAH ble avbildet på det siste flybildet fra meg i 2007.
 
Fine bilder.

De to av LN-TSB er ypperlige å bruke hvis man skal forklare noen om tubular steel støtdemperne på main landing gear.
 
Hm... hva er tubular steel støtdempere, dvs ... hvordan ser du at LN-TSB har det? Ble nysgjerrig nå gitt!
 
Kanskje dårlig ordlegging av meg. Tubular spring steel er bare materialet som brukes i de fleste lette Cessnaer etc. som støtdemping på mainsene. Du ser at mlg henger ned når de er i lufta, og når man lander og vekta setter seg så gir de etter litt, kort fortalt. Men jeg har ikke sett de henge så slapt og tydelig før, derfor jeg kommenterte det.. :) Skal se om jeg finner illustrasjon noe sted på nett..

edit: fint med flere bilder fra Stafsberg! (første solo der for min del)
 
Last edited:
Back
Top