Halvt OT: The Onion melder at Franz Kafka International er verste flyplassen

Hehe... :colgate: men har man ikke lest Kafka sliter man nok med å skjønne poenget med denne "reportasjen".

Morsomt innslag.
Men at det er den værste flyplassen i verden, det tror jeg nok ikke.
Jeg vet ihvertfall om en som er mye mye værre, og det på alle områder.

Dette innslaget kan vel hverken være morsomt eller meningsfullt dersom man ikke har lest, eller har kunnskap om romanen "Prosessen" av Franz Kafka.

Fantastisk! Tror også det jammen er et norsk riksvåpen han har på jakkeslaget..

Tror også Kafkas "The Trial" er sentral i å more seg med innslaget...

Dette innslaget kan vel hverken være morsomt eller meningsfullt dersom man ikke har lest, eller har kunnskap om romanen "Prosessen" av Franz Kafka.

Holder det ikke å sove i Kafka-sengeklær, slik Hildgunn Moltubakk ble så frustrert over at hun ikke fikk når hun meldte seg inn i Bokklubben? :lol:

Jeg tolket innslaget også som kritikk mot lettvint journlaistikk (flyplasskåringer) og amerikansk sikkerhetskontroll - men det er mulig jeg har hørt for mye på Hallo i uken.

Jeg mener stadig at CDG T1 er værre... :-D

Jeg tror nok ikke denne reportasjen er ment å skulle avdekke at Prahas internasjonale flyplass er er verdens verste flyplass. Alle som har vært der vet vel at så ikke er tilfelle.
Det er nok ment som rett og slett et forsøk på å overføre innholdet i boka Prosessen til Prahas flyplass, i et forsøk på å lage en morsom reportasje.

Reportasje og reportasje, fru Blom. ;-)

Jo, litt kjennskap til Kafka og Prosessen bør man nok ha for å skjønne denne. Men at det ikke var en ekte nyhetsreportasje burde vel ha fremgått likevel, eller?

Hvis the Onion (løken) hadde utpekt en flyplass innenlands og spøkt om den, hadde det blitt ramaskrik. Tror heller ikke tjekkerne ser med blide øyne på denne relativt dårlige grunne humoren. Så hva sier man om løken, lag på lag men innerst ingen ting ....... jah :alien:

Jeg tror nok ikke denne reportasjen er ment å skulle avdekke at Prahas internasjonale flyplass er er verdens verste flyplass. Alle som har vært der vet vel at så ikke er tilfelle.
Det er nok ment som rett og slett et forsøk på å overføre innholdet i boka Prosessen til Prahas flyplass, i et forsøk på å lage en morsom reportasje.

Jeg skrev ikke noget om PRG. Men mener, at CDG T1 er værre end den rapporterede "Franz Kafka International"...

Sikkert nok av folk som har formening om hvilken flyplass som er verst, men om det blir noe objektivt her er jeg ikke sikker på. OSL vil jeg si er en sterk kandidat, det lukter stekt pølse over alt (ikke bra for en litt trinn mann sent i 40-årene), mange skrekkelige farger, noen ganger så overdøver parfymelukten pølselukten og Norwegian er alltid forsinket - og så er det det evindelige fuglekvitteret fra de dingelsen som henger opp i luften.

Back