Halv pris på bonusreiser Norge-UK

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Halv pris på bonusreiser Norge-UK

.....hadde det bare vært halv pris på fuel surcharge også!

London, Aberdeen, Manchester eller Newcastle fra 15.000 poeng i Economy Class

De nye "prisene" er ikke lagt ut ennå i alle fall... Forsøkte å søke og fikk kun opp 30 000 i Economy som "pris".

Noen som da uten videre kan si hva som blir prisen i avgifter etc for å reise t/r London?

Et kjapt søk viser 796 kroner. Billigste t/r med vanlig pris er vel rundt 1500.

Et kjapt søk viser 796 kroner. Billigste t/r med vanlig pris er vel rundt 1500.

Ok, takk, da blir det omtrent det samme som å reise med RyanAir/Norwegian for min del, og dermed ikke aktuelt. :angry:

Mye av dette er vel flyplasskatter. Disse er veldig høye i Storbritannia.
Om det er flyplasskatter eller fuelskatt - 15.000 poeng for å spare 700 kr er ikke veldig god deal (dog bedre enn 30.000 poeng). Dersom det ikke finnes billigbilletter, og man må reise så er jo saken en annen.

Om det er flyplasskatter eller fuelskatt - 15.000 poeng for å spare 700 kr er ikke veldig god deal (dog bedre enn 30.000 poeng). Dersom det ikke finnes billigbilletter, og man må reise så er jo saken en annen.

Jeg er helt enig med deg. Det er helt meningsløst å ha et drivstofftillegg i en tid der konkurransefortrinn aldri har vært viktigere. I denne sammenheng utgjør det 331 kr. t/r. Avgiftene er som følger:

Passenger charge (ZN) 119
Fuel charge (YQ) 331
Passenger service charge (UB) 216
Air passenger duty (GB) 102
Total 768 NOK

Det er synd å måtte si det, men fra nå av er 'Point Bargain'-tilbudene verdiløse. Å betale over 700 kroner i avgifter i tillegg til 15.000 poeng - med den monetære verdi de har (selv om SAS febrilsk prøver å gjøre den mindre) - for en tur til London, er dessverre et elendig tilbud.

De månedlige 'Point Bargain'-tilbudene var faktisk noe jeg virkelig så frem til før. Det kommer jeg ikke til å gjøre fremover.

J
Passenger charge (ZN) 119
Fuel charge (YQ) 331
Passenger service charge (UB) 216
Air passenger duty (GB) 102
Total 768 NOK
Og når jeg sjekket bonsreise fikk jeg opp 796 kroner i avgifter på sas.no. Sniker de til seg noen ekstra kroner?

Jeg skjønner ikke helt hvordan SAS tenker.. i forrige måneds "50% poeng reiser", så kunne man reise Oslo-helsinki via CPH eller ARN på 6000 p. Men nå koster ARN-Helsinki 6000p?!?

det er ikke helt logisk..

Denne månedens "50% poeng reiser" var sykt skuffende... -ser ikke helt poenget med EB nå, på tide å skaffe seg M&M.

Jeg skjønner ikke helt hvordan SAS tenker.. i forrige måneds "50% poeng reiser", så kunne man reise Oslo-helsinki via CPH eller ARN på 6000 p. Men nå koster ARN-Helsinki 6000p?!?

det er ikke helt logisk..

Det er ikke uvanlig at SAS kjører omtrent de samme tilbudene i to måneder på rad, eksempelvis at man nå kan fly Stockholm/København-Helsinki for 6000 poeng, slik man kunne med det enda bredere tilbudet de hadde i sommer.

Back