RWY 24
Legal Eagle
Halefinnen på Caravelle, Fokker og 733—739
Er det noen som vet hvorfor 737 classics fikk forlenget oversiden av halefinnen (i forhold til -100 og -200) så den strekker seg utover oversiden av skroget — inklusive en "Fokkerknekk"? Litt som F27, F28, F50, F70 og F100. Og hvorfor enkelte Caraveller har en ektremvariant av dette (en lav vertikal flate som strekker seg forover langs i hvert fall halve flyktoppen), mens andre Caraveller ikke har det i det hele tatt? Hvilken funksjon har denne forlengelsen? Og har den samme funksjon og årsak på alle de nevnte flytypene?
Er det noen som vet hvorfor 737 classics fikk forlenget oversiden av halefinnen (i forhold til -100 og -200) så den strekker seg utover oversiden av skroget — inklusive en "Fokkerknekk"? Litt som F27, F28, F50, F70 og F100. Og hvorfor enkelte Caraveller har en ektremvariant av dette (en lav vertikal flate som strekker seg forover langs i hvert fall halve flyktoppen), mens andre Caraveller ikke har det i det hele tatt? Hvilken funksjon har denne forlengelsen? Og har den samme funksjon og årsak på alle de nevnte flytypene?