Haivarsel i rødehavet

Re: Haivarsel i rødehavet

Jeg har hatt mange venninner som har reist til Sharm el Sheik uten at jeg har hørt et knyst om dykking. Mitt inntrykk er at SeS er en gjennomsnittlig sydendestinasjon.
Rødehavet er jo kjent for å være et sted for dykking da...

Typisk dykke- og snorklested, ja. Markedsføres som det, også. Det arrangeres dykke- og snorkleturer der, og du kan da dykkelappen, hvis du vil. Praktfulle korallrev å dykke på.

Generalisering er fint - men ikke poenget, og jeg tar kveld. God natt, debattanter ;)

Skal man først lange ut mot media for dekking av uvesentligheter, er det veldig mye man kunne ha luket ut før dette.
Jeg synes det er en naturlig sak å dekke, men jeg kan være enig i at proporsjonene ikke står i forhold til viktigheten.
Men media har blitt mer og mer tabloid, og haiangrep er jo passe dramatisk. Dette er jo som hentet ut av Haisommer, så at tabloidkanalen TV2 kaster seg over det er ikke overraskende.

Generalisering er fint - men ikke poenget, og jeg tar kveld. God natt, debattanter ;)

Hehe, jeg tror du fikk fram poenget ditt, Polaris :) Og bortsett fra inntrykket ditt av at det er en "gjennomsnitlig sydendestinasjon" hvor dykking ikke er greia, så har du langt på vei rett. Men litt for mange av oss var litt for lenge oppe i går ;) Gjesp!

Skumle greier. Når haien først begynner å få "smaken" på å angripe mennesker er det alvorlig.
Det samme skjedde i Brasil for noen år siden. Tok lang tid å bli kvitt problemet. Dette kan også få store økonomiske konsekvenser for Shar el Sheik som dykke og snorkle destinasjon.

Back