Gustafson er årets sjef og SAS årets flyselskap i europa

Re: Gustafson er årets sjef og SAS årets flyselskap i europa

Ledelsen har selvsagt vært for dårlig og gjort mye rart, men å late som om 35+ foreninger ikke har hatt
minst en hånd på rattet og pengesekken de siste 12 år mens 100 milliarder har blitt svidd av blir useriøst.

Jeg forsøker å gjenta:

1. Jeg har ikke hevdet at grep ikke var nødvendig
2. Jeg har ikke hevdet at ansatte/foreninger ikke har delaktighet i tingenes tilstand.

(Du, og flere andre, liker forøvrig å henvise til antallet fagforeninger. Tipper de fleste selskap av tilsvarende størrelse som opererer i flere land har et antall fagforeninger.)

Det er uansett "ledelsen" og Styret som har det overordnede ansvar for at økonomien i, og driften av, selskapet er så dårlig som den er samt at de ansattes tillit til "ledelsen" er på et historisk bunnivå.

RG med SAS prises for ä ha ridd over en töff bölge (renovering av revolving cash guarantees fra Creditors pr end 2012), men gjenstär : ä seile ut av stormen, som evntlt kan bläse opp fra sterk kuling til full storm ved neste cash call, avhengig av om SGH/Wideröe-salgene blir gjennom-fört etter tidsplanen ... for meg ser det ut som om RG utförer et fremragende stup fra 10-meteren, hvor Jury'en klapper og dömmer 9.5 av 10 etter de förste fem meter ned, uten ä vente til RG treffer vann-flaten ?

Litt OT så kan man i alle fall lure om om det var så lurt av SAS informasjonsavdeling å publisere denne "fine prisen".

Det har bare gitt nok et negativt SAS-oppslag, nå når de ansatte (noe forståelig) reagerer.

Bumper denne med en link til et intervju med RG, om prisen og skjebneuka i november. http://www.travelnews.se/artiklar/artiklar/20130308/chefen-som-inte-vill-hyllas

En hjältegloria är det absolut sista han eftersträvar – SAS koncernchef Rickard Gustafson, som röstats fram till Årets chef i resebranschen. För TN talar han ut om krisveckan i november, de kritiserade bonuslönerna och såren som måste läkas.

Sliter litt med den der når RG får 28/40 poeng og Mats Jansson 33/40 ....

Back