Gulfstream G650/G700

Re: Gulfstream 650

Gleder meg å se denne i drift! Fredriksen burde skaffet seg en slik maskin!
 
Re: Gulfstream 650

Med en hastighet tett oppunder mach 0.90 gjør vel denne kjerra New York - Oslo på drøyt 4 timer. (Vind tatt i betraktning)
 
Re: Gulfstream 650

For de som har syntes G650 har hatt litt for snau rekkevidde (sikkert derfor jeg ikke har kjøpt en :rolleyes:) så kommer det nå en G650ER med 7.500nm rekkevidde[/url]

Og maskinen klarer New York-Dubai med en snittfart på mach 0,90

https://www.aviation24.be/manufactu...-connects-new-york-with-dubai-in-record-time/

Gulfstream Aerospace Corp. today announced that the ultralong-range Gulfstream G650ER has completed a record-breaking flight en route to the Middle East and North Africa Business Aviation Association (MEBAA) Show in Dubai. The aircraft bested the previous world speed record by one hour and 48 minutes.
 
Re: Gulfstream 650

Litt OT, men har Gulfstream noen gang tenkt på kommersielle passasjerfly?
 
Re: Gulfstream 650

Introduksjon til Gulfstream G600 Flight Deck, varighet 23 min.

Det er ikke bare i bilen og heime det begynner å bli mye touchscreen.

https://www.youtube.com/watch?v=38ox-7MOESQ

G650ER på langtur:
https://www.onemoreorbit.com/

D_CKX0QWsAEsUC1.jpg


xflight-tracking.png.pagespeed.ic.nzp42HAFj8.png
 
Re: Gulfstream 650

Grøsser litt med tanke på alle de berøringsskjermene. Jeg sliter med å forholde meg til slikt i bilen, og hater tanken på å måtte stoppe i en busslomme omså bare for å regulere temperaturen littegranne. Fikk prøve en Ford for ikke lenge siden hvor alt var på berøringsskjerm, og jeg måtte stoppe for å gjøre selv små justeringer. Har også prøvd en Volvo V90 med tilsvarende system, de var ikke det grann bedre. Så annet enn at et fly som holdes level, eller flyr på autopilot, ikke i samme grad risikerer å gå i grøfta når noen fikler med skjermen, så ser jeg ikke helt nytten av det i fly heller.

Men det er muligens bare jeg som er gammeldags?
 
Re: Gulfstream 650

Grøsser litt med tanke på alle de berøringsskjermene. Jeg sliter med å forholde meg til slikt i bilen, og hater tanken på å måtte stoppe i en busslomme omså bare for å regulere temperaturen littegranne...

Men det er muligens bare jeg som er gammeldags?

Må le litt Gunnar, for bare i Norge så finnes det ca. 50.000 registrerte Tesla modeller, og ingen av dem har fysiske knapper og brytere du kan trykke og skru på, kun en stor iPad/skjerm :rolleyes:
Tror ikke du er gammeldags, men det er en vanesak.

E!
 
Re: Gulfstream 650

Grøsser litt med tanke på alle de berøringsskjermene. Jeg sliter med å forholde meg til slikt i bilen, og hater tanken på å måtte stoppe i en busslomme omså bare for å regulere temperaturen littegranne. Fikk prøve en Ford for ikke lenge siden hvor alt var på berøringsskjerm, og jeg måtte stoppe for å gjøre selv små justeringer. Har også prøvd en Volvo V90 med tilsvarende system, de var ikke det grann bedre. Så annet enn at et fly som holdes level, eller flyr på autopilot, ikke i samme grad risikerer å gå i grøfta når noen fikler med skjermen, så ser jeg ikke helt nytten av det i fly heller.

Men det er muligens bare jeg som er gammeldags?

Ikke sånn helt uten videre; flere bilprodusenter, deriblant Mazda, har begynt å innse at berøringsskjermer kan ha negative konsekvenser på oppmerksomhet og dermed trafikksikkerhet:

“Doing our research, when a driver would reach towards a touch-screen interface in any vehicle, they would unintentionally apply torque to the steering wheel, and the vehicle would drift out of its lane position,” said Matthew Valbuena, Mazda North America’s lead engineer for HMI and infotainment.

“And of course with a touchscreen you have to be looking at the screen while you’re touching...so for that reason we were comfortable removing the touch-screen functionality,” he added.

https://www.motorauthority.com/news/1121372_why-mazda-is-purging-touchscreens-from-its-vehicles

Nå kan man diskutere om Mazda er gubbebil eller ikke men den lar jeg ligge... :D

I en fly-cockpit med autopilot stiller det jo seg litt annerledes, som du er inne på. Krever nok likevel en del mental omstilling når man helt mister den taktile feedbacken fra knapper og brytere.
 
Back
Top