• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Gulf Air - flåte og nyheter

Someone

Moderator
Medlem
Gulf Air - flåte og nyheter

Samtidig som sjefssjeiken er i USA og annonserer en kommende rute mellom Bahrain og JFK, så bestiller de flere 787-9 maskiner. 12 stykker, pluss 6 opsjoner. Men disse blir også nok en aktør som nå bytter fra RR til GE motorer på sine 787

https://www.aerotime.aero/articles/...in-new-york-flights-after-decades-long-hiatus

Gulf Air is planning to resume nonstop flights between Bahrain International Airport (BAH) and New York’s John F. Kennedy International Airport (JFK) in October 2025.

https://www.ch-aviation.com/news/156232-bahrain-to-buy-12-boeing-jets-worth-7bn-for-gulf-air

Bahrain will buy at least twelve Boeing jets worth USD7 billion, with an option for six more, for its flag carrier Gulf Air (GF, Bahrain International) as part of USD17 billion investment package from the kingdom in the United States, Crown Prince Salman bin Hamad Al Khalifa announced during a meeting with President Donald Trump in the Oval Office on July 16.

Flåten per juli 2025:

A320: 8
A320neo: 7
A321: 4
A321neo: 14
787-9: 10
 
5 til å øke flåten og 10 til å erstatte dagens 787 flåte på 10, vil jeg tro. Gulf Air, det opprinnelig selskapet i gulfstatene, Sandkassas SAS, ønsker vel å være hub mellom øst og vest, sånn som Emirates og Qatar har lyktes med, men de får det ikke helt til. De har vel lagt ned et par 787 langdistanse ruter de siste årene også, men flighten vi hadde med dem til Dhaka var helt full, så mulig de skal bruke dem mer til gjestearbeider transport, isteden for A321. Håper de fortsetter med egen lomme i sete ryggen, for mobiltelefonen, noe alle selskap burde ha. Av de 20 asiatiske flyselskapene jeg har flydd de siste 2 årene, er Gulf Air det jeg helst vil fly med igjen. (Hjelpes, har det blitt 20 selskap)
 
Back
Top