Gul DC9-41

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Siden det har vært diskusjon om TUI´s nye gule farge, kan vi jo også kikke på denne DC9´eren fra ABX Air. Slik har jeg aldri sett en DC9 før.
Denne -41 serie-maskinen er ikke ex SAS, men kom opprinnelig fra TOA Domestic i Japan.

Fin eller grell?

Bildet er scannet fra "airports", Nov-Des 2006

:rolleyes: VC-10

Attachments

• dc9-41_DHL.jpg
    dc9-41_DHL.jpg
    144.3 KB · Views: 129
Den nye TUI'en gir meg assosiasjoner til Shell, og mens det blir Solo (de eldre variantene) for DHL sin del. ;)

Javisst alt kler den skjønne,helt klart!:smile2

VC-10 said:"Slik har jeg aldri sett en DC9 før."
På 70-tallet hadde jo Hughes Airwest sine Flying Banana som var gulmalte DC-9 fly.De hadde B727 og F-27 også.

Originally posted by LN-MEH

Javisst alt kler den skjønne,helt klart!:smile2

VC-10 said:"Slik har jeg aldri sett en DC9 før."
På 70-tallet hadde jo Hughes Airwest sine Flying Banana som var gulmalte DC-9 fly.De hadde B727 og F-27 også.

Flying Banana

Originally posted by VC-10

Siden det har vært diskusjon om TUI´s nye gule farge, kan vi jo også kikke på denne DC9´eren fra ABX Air. Slik har jeg aldri sett en DC9 før.
Denne -41 serie-maskinen er ikke ex SAS, men kom opprinnelig fra TOA Domestic i Japan.

Fin eller grell?

Tidligere hed denne OYKGN og fløj for SAS....
sådan er det.....
Hilsen
Ole

Nei huff da. Jeg var litt snar da jeg så i jp for å sjekke ut dette. Der sto det bare registrert én i DHL-farger, så jeg sjekket ikke registreringen, men du har helt rett, denne er jo ex-SAS.
Desto bedre!!!

:clap VC-10

Nei huff da. Jeg var litt snar da jeg så i jp for å sjekke ut dette. Der sto det bare registrert én i DHL-farger, så jeg sjekket ikke registreringen, men du har helt rett, denne er jo ex-SAS.
Desto bedre!!!

:clap VC-10
Kan virke lidt forvirrende at billed teksten siger N9078AX men den på flyet siger noget andet

Hilsen
Ole

Originally posted by sk931

Fin eller grell?

sådan er det.....
Hilsen
Ole

Tidligere het den "Gram Viking".Den fløy for SAS som OY-KGN i fra 1974-1998.:smile2

Originally posted by LN-MEH

Originally posted by sk931

Fin eller grell?

sådan er det.....
Hilsen
Ole

Tidligere het den "Gram Viking".Den fløy for SAS som OY-KGN i fra 1974-1998.:smile2

Og jeg har hatt mange turer med den! Både i sete 0A og 0B.^_^

Jeg har hatt sete 0Ba på denne kjerra i 1983 på strekningen ABZ-SVG.
(sto bak 2P sete fordi en annen satt på klapppsete i cockpit)
Dansk skipper.....

De var opprinnelig det,men de appelerte også til TOA Domestic Airlines som bestilte 14. Senere utvidet de bestillingen til 22 stk.SAS hadde 49 stk og det ble totalt bygget 71 av denne utgaven mellom 1968-1979.

Originally posted by CK

men, -21 ble bare solgt til SAS

Joda det vet jeg meget godt CK,men LN-SEK spurte dette spørsmålet:
"Var ikke omtrent alle -41 modellene laget for SAS ?".Det var det jeg svarte på, og der står det ikke noe om DC-9-21(eller -32,-33F eller -51 for den saks skyld...):smile2

Back