Avslutningen på gårsdagens jobbreise var jo også en historie for seg selv.
Returen gikk med SK4047 kl 19.00 og samme kjerre som på morgenkvisten , LN-RRC.
Maskinen kom til gate 22 på tiden fra foregående flight før kl 18.30.
Ombordstigning denne gang tidsmessig og pax'en var ombord før oppsatt , "boarding completed" ble annonsert av Sjefsdessa kl 19.00.
Rett etter kom El Commandante på PA'en med velkommen ombord osv. etterfulgt av en opplysning og beklagelse at de hadde oppdaget at det ene nesehjulet var slitt. Dette måtte skiftes og en forsinkelse på 30min ville påløpe som følge av hjulbytte.
Lett å forstå og akseptere dette.
Men hvorfor i svarte oppdaget de ikke dette kl 18.30 og umiddelbart påbegynte hjulbytte da?
Dette ble fort tema blant pax'en på de første radene.
Igjen ble vi over halv timen sein ut fra OSL og selvfølgelig skulle de gasse på å forsøke å innhente noe av forsinkelsen osv. som vanlig presenteres fra rorbua etter en slik hendelse.
Det endrer ikke folks oppfatning at man ser på klokka i utgangspunktet og konstaterer en real forsinkelse .
Vi kom vel ca 20min sent til SVG , men det er det første inntrykket av forsinkelsen som fester seg hos folk flest , over halv timen slik jeg oppfatter på andre.