God formiddag fra Sperilens bred. Vi var oppe ved 23 tiden i går kveld, etter å ha bidratt til Stabæks solide seier over tabell jumbo Mjøndalen. Kjørte direkte fra Nadderud, men da vi kom til Sollihøgda kom kona på at hun hadde glemt nøklene, så da ble det en tur hjemom. Her er det virkelig stille. Kunne lekt på E16 føles det som. Vi sov leeenge og stod ikke opp før klokken 12 så gode og uthvilt er vi. Vi har hatt en bedre frokost/brunsj med kylling leverpostei fra halvpris disken på Rema, men har i anledning dagen unnet oss sylteagurk på toppen. Planene for dagen er å bytte batteri på solcelle systemet fra 80Ah AGM til 2x100Ah Lithium, som betyr en 4 dobling av benyttbar batterikapasitet. Ved siste besøk for 3 uker siden, fylte jeg i noen forsenkninger i plenen og sådde, men med fravær av regn har det ikke spiret mye, så det må vannes med vannkanne. Muligens det blir felt et tre, eller 2 også, om det ikke blir utsatt til i morgen av respekt for dagen. Kona skal vel se på MGP i kveld, jeg vet ikke om jeg har hørt en eneste låt. Og så skal det åpnes en flaske vellkjølt Champagnebrus fra Firstprice. 4 liter is ble også innkjøpt, hvorav 1 liter ble fortært ved ankomst. Ha en fortsatt fin 17 mai