Gratulerer med dagen, Widerøes flyveselskap!

Desk pilot

ScanFlyer Crusty
Gratulerer med dagen, Widerøes flyveselskap!

I dag er det 75 år siden Widerøes flyveselskap ble etablert. Gratulerer med dagen både til selskapet og til alle som arbeider for WF, både i lufta og på bakken! :nor

I forbindelse med jubileet har NRK laget en reportasje om jenta som ble født ombord i en Widerøe-maskin i 1986. Morsom lesing!

www.nrk.no/nyheter/nordland/1.6505093

Re: Gratulerer med dagen, Widerøes flyveselskap!

Proud member of the Widerøe team :cool:

Gratulerer så meget til jubilanten!!

Artig å lese den artikkelen fra NRK. Og alt dette skjedde altså 6 dager før jeg selv ble født på Hammerfest Sykehus...
:nor ^_^

75 år er en alder som ikke er mange flyselskaper forunt. Til lykke med jubilanten!

Gratulerer med 75 årsdagen, Widerøe. Håper dere får gitt dere selv anledning til å vise selskapet og dets fantastiske ansatte frem på noen av årets flystevner, og gjennom luftsportspressen. Der har det vært veldig stille de siste årene, selv da det var storflystevne rett utenfor hangarportene i Bodø i fjor.

Gratulerer gratulerer! Blir dette markert på noen måte?

Nå ble Widerøe stiftet allerede 19 Februar 1934 da :)

Den 19. februar 1934 stiftet Viggo Widerøe sammen med fire entusiastiske venner Widerøe's Flyveselskap A/S på Ingjerstrand utenfor Oslo. De første årene, frem til krigsutbruddet, var virksomheten knyttet til taxi,- ambulanse,- skole- og fotoflyvning.

Gratulerer. Dette er virkelig en arbeidshest i norsk luftfart og et viktig bindeledd, særlig i distriktene.

Gratulerer med 75 års dagen ! :nor :nor :nor

Gratulerer til min tidligere arbeidsgiver!

Gratulerer med dagen til WF :nor Håper det blir 100 også!

Gratulerer!

Og så jeg som bestilte billetter BGO-TOS i juli i går, uten å ane noe om jubileet. Får bli min markering, det ;)

Gratulasjon til ex arbeidsgiver

Gratulerer så mye til WF:nor

Gratulerer med dagen - haaper det blir nok boller, brus og GROENN gele!!!

:nor:nor:nor Grattis WF med deres 75 år i lufta for folk flest. Måtte dere bare fortsette i ytteligere 75 og flere år fremover. :nor:nor:nor

Om jeg har forstått det rett, så ble det i dag åpnet en vandreutstilling om WF-historie i Bodø (på hovedkvarteret) som i løpet av året skal på turne rundt på alle flyplasser WF flyr på i Norge. Det er blant annet laget en film med gamle og nye filmklipp og bilder.

Men å ta seg bryet med å markere dagen på sine nettsider, gjør de ikke...

Ikke?

Klikk på
logo75.png

Back