• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Gratis WLAN sponset av DY (ut året)

Discus

Galley Slave
Medlem
Gratis WLAN sponset av DY (ut året)

Gjelder i testperiode ut året:

Norwegian tilbyr fra og med den 8. desember 2008 en enkel måte å få tilgang til internett fra alle flyplasser i Norge. I testperioden som går fra 8. – 31. desember så tilbyr vi denne tjenesten gratis.
Norwegian-nettet finnes foreløpig på disse stedene:
Ålesund, Bardufoss, Bergen, Bodø, Harstad/Narvik, Kirkenes, Kristiansand, Oslo-Gardermoen, Stavanger, Tromsø, Trondheim Tjenesten er gratis å bruke i desember!
http://www.callnorwegian.no/no/wireless/

Re: Gratis WLAN sponset av DY (ut året)

Er dette for å holde folk opptatt med andre ting enn å klage på de forsinkede avgangene til DY? :)

Btw; bra tiltak! Blir bra om/når dette blir tilgjengelig airborne også!

Og deretter gratis på fullfleks reiser. Det er jo en ganske bra fordel å ha inkludert?

Det er jo et fint tiltak for å fylle innhold i de meningsløse fullfleksbillettene, men må man på internett vil det uansett være langt billigere å kjøpe tilgang hos OSL. Og uansett har jo de fleste som reiser mye mobilt bredbånd.

Dette er en kjempe nyhet... Blir det gratis på full flex i fremtiden så snakker vi en produktnyhet av klasse. Grattis Norwegian!!!

Så det vil si at det f.eks. er gratis trådløst internett på hele OSL ut året??

Så det vil si at det f.eks. er gratis trådløst internett på hele OSL ut året??
Hvis du har en gyldig booking-referanse.......

Du velger trådløst nett på din PC eller mobil.
Du velger Norwegian-nettet direkte hvis du ser det i nettverkslisten eller du velger Avinor og "Norwegian-nettet" i nedtrekkslisten på Avinors startside
Du bruker reisereferansen som innlogging
Alle reisende som skal bruke trådløst internett samtidig kan bruke samme reisereferanseInternett-tilgangen varer helt til midnatt på reisedagen
Du kan logge inn og ut så mange ganger du vil

En gladsak! Skjønte jeg det riktig hvis flere kunne bruke samme referansenummer?

En gladsak! Skjønte jeg det riktig hvis flere kunne bruke samme referansenummer?

Ja, det kan de. Hvor mye vil internettilkobling koste med lavprisbillett over jul?

Hvordan pokker'n autentiserer man dette? Å lage autentisering basert på PNR-koder ser ut som en interessant utfordring ....

Syns jeg ser forretningsfolk grave i papirbøttene rundt DY's billettkontor på jakt etter itinary-ark som folk har kastet fra seg .... :colgate:

Hvordan pokker'n autentiserer man dette? Å lage autentisering basert på PNR-koder ser ut som en interessant utfordring ....

Tolker deg dithen at det ikke er bare-bare å få ut en lite med PNR-koder for en bestemt dag. De har vel funnet på noe lurt, da.

Syns jeg ser forretningsfolk grave i papirbøttene rundt DY's billettkontor på jakt etter itinary-ark som folk har kastet fra seg .... :colgate:
Tanken har slått meg også....men mer studenter o.l.

Skulle man ikke få koden og slikt på mobilen?

Er det vanskelig å dumpe PNR-koder ut fra et eller annet system? Har man først kodene i en eller annen database, så er jo det å få en radius-server til å autentisere mot den en smal sak.

Dette er jo en skikkelig hyggelig nyhet. Ikke paa Rygge ser det ut til

Er det vanskelig å dumpe PNR-koder ut fra et eller annet system? Har man først kodene i en eller annen database, så er jo det å få en radius-server til å autentisere mot den en smal sak.

Nei, kanskje ikke .. de kan vel trekke det ut av mainframe'n med en xml-feed eller skjermskraping ... det er vel ingen ytterligere autentisering enn selve koden heller ...

Tommy - RYG har gratis WLAN allerede ...

Hvor mye vil internettilkobling koste med lavprisbillett over jul?

Jeg holder på å booke billetter med Norwegian i februar og jeg ser at de tar 40 kr. for internettilgang på Oslo Lufthavn. Man kan enkelt legge det til på samme måte som ekstra bagasje. Norwegian skal ha ros for at de har en langt bedre internettløsning enn SAS...

Ja dette var jaggu imponerende! Gratis WLAN for NAX-pax på utvalgte flyplasser i en prøveperiode... Det var et tilbud det står respekt av!;)

Sandefjord Lufthavn har forøvrig hatt HELT gratis WLAN tilgjengelig for ALLE sine besøkende i mange år allerede.... :rolleyes:

Det NAX kaller en tjeneste, kalles service i Vestfold...:p

Jeg skal visst ikke fly DY igjen før 1. jan... Typisk. Men som jeg fant ut sist, nede ved gate 32 får du inn SAS-lounge-WLAN;)

(Nå har jeg strengt tatt innlogging for gratis bruk på alle Avinor-plassene likevel så...)

Nei, kanskje ikke .. de kan vel trekke det ut av mainframe'n med en xml-feed eller skjermskraping ... det er vel ingen ytterligere autentisering enn selve koden heller ...

Evt. at de spør den store maskinen når noen taster inn et ref.nummer.

Back