Gratis tur til den tyrkiske riviera

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Dette har jeg ventet på... lenge..

http://www.vg.no/forbruker/reise/re...g-lurt-lokket-med-gratis-sydentur/a/23459030/

Fikk tilbud for noen mnd siden i adressert fin brosjyre for møte I Lillestrøm. Er høyt oppe i den utplukkede gruppen over 60 ( 69 ). Kompisen i Oslo fikk det samme, 72 år.:old. Vi er vel definert som "sydenfans".

Selvfølgelig var vi nysgjerrige på hva slags fraud dette var. Men begge gadd ikke kaste bort to timer, men veldig lyst til å sitte langt bak i forsamlingen kun for å lytte.

Nå kom svaret på det.. Sjarmerende...:drunk:

Ha-ha, foreldrene mine fikk også invitasjon til dette tidligere i år, og de spurte meg om jeg visste hva det var for noe. Mitt svar var "Nei, men styr langt unna" :lol:

Hehe, tror nok at trådstarter omtrent er så lang unna målgruppen som det er mulig å komme ! ;)

(En generell betraktning, litt på siden, er vel at det er gjerne i aldersgruppen godt over 60 som ser på reiser som noe veldig eksklusivt i våre dager - en middag på byen koster jo like mye som en sydentur i våre dager, men slik var jo det ikke før... )

He, he.. Har faktisk vært på en tilsvarende tur I 1971 ( som 26 åring ). Trans Polar ( Tjøntveit :spin ) tur til Malaga med en overnatting. B720 no-fan med skikkelig "lyd"..:up:

Selvfølgelig salg av leiligheter.. Dette visste vi på forhånd. Etter sangriaen hadde flommert kom de rundt med kontrakter.. Selvfølgelig en ung økonomistudent lot signering være .

Og dette er turene de selger:
http://e24.no/privat/rettigheter/ikke-kjoep-denne-tyrkia-turen/10041660

I begynnelsen av oktober 2010 advarte jeg mot følgende røde flagg da dette selskapet kom med "spesialtilbud til Aftenpostens lesere":
Røde flagg:

1) Tilbyr charter-reiser, men er ikke medlem av Reisegarantifondet.
2) Betaling til bank-konto og ikke med kreditt-kort
3) Skriver "Anbefalt av anerkjente, erfarne reisejournalister!" uten å vise til navn eller artikler. Hvorfor holde dette hemmelig om det stemmer?
4) Skriver de er "anbefalt" av en rekke siter som er tyske, sveitsiske eller østerrikske og som ikke nevner eller linker til siten.
5) Domenet registrert 22. september og selskap registrert 28. september så de "erfarne reisejurnalistene" og sitene de sier anbefaler dem har neppe fått reist med dem.
6) sier de gir "Reisegarantibevis" som bare er noe oppdiktet tull.
7) Pegasus Airlines som de sier man flyr med flyr ikke fra oslo.
8) Man får ikke navn på overnattingssted.
9) Påstår at en organisasjon "sponser" reisen og den organisasjonen finner man ikke om man søker på nettet.
10) Hvorfor skal tilbudet være begrenset til leser av Aftenposten?
11) "5-stjerners trygghetsgaranti!" er bare oppdiktet tull.
12) Selskapet som tilbyr reiser er ikke registrert i momsregisteret.

Jeg vil ikke kalle dette svindel, men at de prøver å utnytte folks naivitet. Det er samme ulla som Nytt og Nyttig sine reiser, og en del av disse bussturene som går til "produksjonsattraksjoner" som Blaafarveverket, Hadeland Glassverk ol. Det er nok derfor de henvender seg til den øvre aldersgruppen, og siden de da også kan tilby billigere tidspunkter på reisen som ikke trenger å tilpasses arbeidsuker, sesonger, skoleferie ol. og at de er stort sett relativt pengesterke og ønsker å oppleve ting på tampen av et langt arbeidsliv. De har også mersalg av tilleggspakker ved ankomst. Men om man er en bevisst forbruker, noe man bør være uansett i Norge i dag, så tror jeg man sikkert få godt utnytte av turene.
Stefan Marx er forøvrig styremedlem i Norsk-tysk Handelskammer, så jeg tviler på at han ønsker å bli assosiert med alt for lyssky virksomhet.

Men om man er en bevisst forbruker, noe man bør være uansett i Norge i dag, så tror jeg man sikkert få godt utnytte av turene.
.. hvor man blir kjørt fra utsalgssted til utsalgssted med "spesialpriser", men man kan jo velge å bruke ferien til å bli sittende i bussen utenfor om man vil så det er jo ikke tvang. ;)

Back