• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Gooood onsdag!!!!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Naa leser vel de fleste god morgen-traadene .... :D

Akkurat hjemme fra Greenville/Spartanbusg hvor Cancun-gjestene er kommet hjem. Nydelig kveld, bra handling og artige prosedyrer:

Foerst en liten titt paa en nymalt USAirways CRJ .. desverre i motlys:
02.jpg

De er ikke saa vant med store fly paa GSP. For aa koble opp fueltrucken maatte det uortodokse metoder til. Don't try this at home, kids .... :D
01.jpg

Her er N552TZ baskende i aftensolen:
03.jpg

Bagasjen maatte selvfoelgelig claimes foer tollen. I dette tilfellet paa vei inn i bygningen... 223 bags tar veldig mye plass ......
04.jpg

Onsdag byr paa ManCity-Newcastle og Blackburn-ManU paa Fox! Yeah, man ....

Replying to Topic 'Gooood onsdag!!!!'

Glad onsdag morgen... Klokken er 05:00 og CK sover vel fortsatt... Om en drøy times tid er det avgang med tog til Røros. Ha en bedre onsdag og torsdag...

Mens noen sover og andre skal ta toget så har jeg vært på jobb siden halv5 (jepp.. kl 0430) og våken (eller oppe siden) kl 0400 *gjeeeeeesp* og ikke er man ferdig før kl 1500 heller... får håpe på en rolig dag :)

Og medan avdeling Vadsø står opp klokka 04, står avdeling Hovden opp klokka 0500. Off... Var tidleg dette. Ha ein strålande dag folkens!

Ferdig på jobb 0730, men heldigvis hjemme allerede. God natt! :zzz

kan jo ikke slå denne gjengen med morgenfugler - uansett hvor hardt jeg prøver....
Glad onsdag alle sammen - de siste dagers varmegrader har nå snudd til noen kuldegrader, og dermed er det skøytebane utenfor heimen i dag. Konemor bør ta på seg broddene på vei til barnehagen - piggdekk finnes vel ikke til barnevogn?

God morgen. Da har jeg våknet på på SAS Radisson Airport Hotel, etter en kort natt, og skal bare få i meg en bedre frokost før jeg sjekker inn på 0815 flyet til Stockholm og deretter videre til New York med SAS. Så dagen i dag går vel med til å lese, spise og jobbe litt ombord der. Ha en fortreffelig dag.

God morgen fra Tana

Her fortsetter vi med kurset i dag. Ferdig i 13 tiden så bærer det hjemmover i "luksuslimusinen". Blir nok stopp i Nourgam i Finland for en liten handlerunde ja. Ikke så ofte vi får anledning til grensehandel i Alta, så vi får benytte sjansen når vi er i Øst-fylke.

God morgen fra Tromsø

Sludd og regn. Ikkeno' snø i lufta desverre. Det skal bli kaldere dog........

Første del av en liten tur til Barcelona starter i dag, ned til Oslo først, da SK4685 går 0825 fra OSL torsdag morgen. Dårlig med connection fra Tromsø da gitt......

Ha en strålende dag :nor

God morgen folkens og god tur til dere reisende både i lufta og på landeveien. :)

God morgen fra ett relativt kaldt og kjolig Skottland....men solen skinner!

God formiddag fra sunny Fornebu! Her er det knallvær, noe det ikke er meldt for Paris som jeg skal til i morgen. Oh well. Jeg forøker å ikke bli hektet på Google Earth, men hadde en liten runde med flyplass-titting i går kveld. Rygge har samme brillefine oppløsning som Fornebu, mens Gardermoen og Aalborg (for å ta to eksempler) er lagt ut i den crappy oppløsningen som brukes utenfor tett befolkede områder. Det stemmer jo bra for GM, men neppe for EKYT.

Meget pent MOW :)

Da var vi også omsider fått flytta lokaler til fornebuveien og ting har begynt å normalisere seg.

Det virker som sola er tilbake og hvis været holder seg så kanskje jeg kan få tatt litt bilder igjen.

Det er iallefall flott vær her i oslo området, ca -3 og knallvær.

God ettermiddag folkens :)

Da har det rukket å bli god ettermiddag, her hvor jeg sitter lettere tilbakelent i mitt sete 6a på SK903. Første tur med A330, men sannelig ingen som helst forskjell å merke fra 340. Som alltid god mat og service fra et opplagt crew. Skal komme tilbake med en liten tripreport senere. Var oppe og gikk isted, og så at nær 50% av alle passasjerer i C-kabinen faktisk er på nett!!!. En slik dagflyging er toppen egentlig, når denne fasiliteten er på plass, og det er mulig til å få unna en hel masse arbeide underveis. Vi passerte sydspissen av Grønland for en liten time siden, og nærmer oss Canada..

Og her er et bilde av 757-ern som tok oss fra Palm Beach igår kveld. Skremmende god Bloody Mary ombord...

Attachments

• Bilde 237.JPG
    Bilde 237.JPG
    43.1 KB · Views: 13

og som en liten bonus, ser jeg også at du fikk 757 inkludert winglets. Har fått langhelg, for imorgen skal jeg ha en liten "nosejob" Grunnet en stygg hodeduell litt før jul, så må ting rettes opp...

edit: trykkleif

Jeg tør ikke vise bilder av 777, da slår du vel hodet enda mer:D

Aloha fra Kona....hvor det er 80+ fahrenheiter og vannet har badekarstemperatur....bor paa en kaffeplantasje med egen kaffebrenneri.....livet er godt!!!!

Mahalo!

Back