Default Goood tidlig mandag!

kimpe

Jet-setter :)
Medlem
Mandag dere, sikker mange som har gledet seg til den hersens helga var ferdig! :)

Her i LA er det fortsatt søndag noen timer til, og dagen ble brått enda bedre når SAS sendte en mail om Complementary Upgrade til Business hjem på SK932 i natt!

Nådde et par timer ved bassenget også, og har hatt ei fin uke i Las Vegas og LA!

Nå hjem og sende reiseregninger, så forefallende noen dager før man må til Reykjavik igjen neste uke. Sånn går no dagan!

Tjohei, Kim

Fin morgen fra Ris. Kaffe, nyheter og forum før turen går til toppen av byen. Du verden som jeg elsker 7 minutters vei til jobben og så godt som nesten ingen reiser etter nesten 30 år med nettopp veldig mye reising. Men først en kopp kaffe til. Ha en best start på uken.

God morgen fra kontoret. Deilig økt i gymmet i dag og klar for nok en hektisk uke. SAS leverte i går med en tid på 1.27 fra TOS til OSL med herlig crew. Elbiler og Nord-Norge derimot er ikke helt min ting.. Ble mye rekkeviddeangst og rot på dagen i går.

Mornings fra Asker. Frokost er inntatt, så nå ligger vi holding og venter på vi kan gå til morgen-SFO. Foreldremøte og aktiviteter på begge barna i dag, også skal det lages en podcast. Ha en fin dag.

God morgen fra Arlanda. Jeg skal en liten tur til Oslo og valget falt på Ethiopian. Jeg har fløyer det på strekningen før, men det er alltid litt eksotisk med wide body på intra-européisk, sågar intra-skandinavisk. Det er overraskende mange som skal med flyet på det korte hoppet. Man må bare huske å ta med passet da man teknisk sett forlater Schengen. En foran meg i passkontrollen måtte snu da han kun hadde ID.

Her i LA er det fortsatt søndag noen timer til, og dagen ble brått enda bedre når SAS sendte en mail om Complementary Upgrade til Business hjem på SK932 i natt!
Gratulerer med oppgradering! Det har enda ikke skjedd meg selv om jeg har hatt diamant siden det ble introdusert.

Ble tidlig start her i dag så arbeidsdagen er godt i gang med fyr på peisen. Utviklingssamtale med en datter etterpå før arbeidsdagen fortsetter, litt usikker på om det blir på kontoret eller hjemmefra. Trønderhovedstaden står for tur i kveld. Mye fulle fly, antagelig pga avslutning av høstferien.

God morgen fra Forus. Tre-dagers uke i gang her før det blir en tur østover på torsdag. Ha en fin dag forumister!

Morn fra Tønsberg. Friskt å levere i barnehagen i dag, og til helgen lukter det vinterdekk på bilen. Halv arbeidsdag da minstemann er syk igjen/fortsatt, men han sov heldigvis i natt, så man er oppegående.

God morgen fra Lillestrøm. Setter meg straks i balja på vei til kontoret. Dog med en liten omvei.

I kveld er det finale på bursdagssesongen så jeg håper gutta på Sjømaten har preparert bestillingen til i ettermiddag.

Ha en ekstra best mandag

• Like
Reactions: EB
God morgen fra Diamanten på FBU. Mandagsmøtene er unnagjort, så da blir det å sørge for at logistikken flyter greit rundt om i det ganske land. Ønsker alle en flott dag!

God morgen fra frokostsalen på Petit Palace Plaza i Malaga. Ut på en liten shoppingrunde for å handle litt Jamon Iberico før hjemreise med DY i ettermiddag. 10 dagers rundreise med tog har funka bra. Fordeler og ulemper kontra leiebil, men fint med litt avveksling. Ha en finfin start på uka🙂

Attachments

• IMG_2418.webp
    IMG_2418.webp
    137.8 KB · Views: 7
Endelig mandag!
Den søndagen var fæl og altfor lang. Formen bedre i dag. Heldigvis.
Nå er det kontorering før det blir styremøte i kveld.
God uke ønskes!

God mandag fra Chile. Litt småforkjølet men satser på en god treningsøkt likevel. Dessverre tap mot Frankrike i U20 VM i går. Franskmennene var jevnt over best, men Norge spilte en meget god andre omgang. Nå slipper vi i det minste å omrokkere på planene for resten av uken.

G'morgen, ja .. Her går livet sin vante gang. Ble ingen lang kjøretur i går, så ble en fisketur i steden. En liten bass ble resultatet av det ..

I dag er det Mad Dog Monday, så det må vi jo markere på en verdig måte, Her er en Allegiant MD87 (N945MA) fra Seatac i oktober 2003.

N945MA_2.webp

God mandag fra Oslo. Her ser man etter billetter til Åbo men virker ikke som en lavprisdestinasjon. Kanskje Helsingfors er litt bedre for billigere billetter og evt tog videre. Jaja ha en fin kveld i søken etter flybilletter.

God snart kveld fra havet.

Sovet vekk dagen som er normalt etter nattevakt. Snart middag og ny nattevakt, den nest siste på denne turen.

SAS-appen begynner å hinte om oppgradering på kommende tur til BKK. Skjer ikke for penger for da blir eg fattig.

Etter å ha sett på togprisene virker uansett Helsingfors og tog som en billigere løsning til Åbo enn å fly til Åbo. Har nok noe med at Åbo ikke akkurat er verdens navle flymessig og konkurransen dit er mindre. Så kan man faktisk ta Pendolino Plus togene som er de togene som ble brukt i Allegro-brandet til St Petersburg. Etter å ha stått stille siden mars 2022 klarte VR endelig å bli enige med RZD hva som skjer med togsettene til slutt, dvs de ble tatt over av VR i sin helhet. Så i november etter omfattende renovering og vedlikehold så skal de faktisk begynne å rulle på det vanlige finske jernbanenettet mellom Åbo og Helsingfors blant annet. Egentlig er greia med 0 passasjertrafikk mellom Russland og Finland ganske rart igrunn, selv under den kalde krigen gikk Tolstoy-nattoget mellom Helsingfors og Moskva. Etter hvert ble vognene skikkelig premiumvogner og fikk en glede av å prøve det nattoget to ganger, først i 2015 og så 2018. Selv i Finland kunne de selge russisk øl i restaurantvogna. Men togpersonalet kunne knapt noe annet enn russisk noe som jo var litt sært for et internasjonalt tog.

Ikke så god mandag her. Etter blodprøver i morges og samtale med 3 leger endte det på akutt mottaket i kveld. Ikke super alvorlig men det trengs litt behandling. Håper det ikke blir altfor lang innleggelse.

Back