Goodjet - borte vekk ??

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
Sitter å ser på en Cockpit DVD som omhandler Goodjet som fly bl annet på osl - osø-paris - gøteborg - Men ser ut som dvd er fra før 1998 - ser ikke twr på venstre side osv.

Søker på google og finner ikke noe på dem.

Noen som vet noe ??

Jan
 
Det som FlyMe er dødt og begravet... Gikk ikke så bra for de heller... Står vel noe om de her på scanair...
 
Du kan jo ta en titt på denne tråden på airpics , så ser du notiser om begynnelsen til slutten for Goodjet.

Og hvis du synes signaturene på airpics dengang ligner på dem vi kjenner her nå, så vil jeg minne om at et av forumene på airpics faktisk var scanair sitt da.
 
Originally posted by GF1

Du kan jo ta en titt på denne tråden på airpics , så ser du notiser om begynnelsen til slutten for Goodjet.

Og hvis du synes signaturene på airpics dengang ligner på dem vi kjenner her nå, så vil jeg minne om at et av forumene på airpics faktisk var scanair sitt da.

Takk til bra info -det var det jo bortkastet å bruke så lang tid på en Cockpit DVD på en lørdahgs kveld.

Mange kjent avitarer og kjente brukere og ble nesten sjokkert over at det var så mange gjenngangere fra forum til forum.

Nei da bare tuller - bare hyggelig at det er så mange som har denne jobben og hobbyen samlet.

Jeg har mange Cockpit DVDer -så vi tar en -to i uken (ferie også).

Har Norwegian sin Cockpit DVD, men bare 737 - nei det er for dårlig.

Ha en god helg.

Jan
 
Goodjet fløy på Torp gitt... Et kortvarig eventyr om jeg må få tilføye..

Goodjet begynte vel å fly her i juni 2002, og rett før året var omme så var selskapet gått i dass, og en A320 sto "gjenglemt" og nedsnødd her i et par uker, om jeg husker rett...

Husker godt at jeg hadde siste de-icingen på den før den dro. Tok 45 minutter å fjerne all snø og is før den kunne ta av.... :wow:

I vingeroten hadde det stadig sklidd snø ned fra kroppen under den lange bakkestoppen, så der lå det omtrent 1-1,5 meter med snø på begge sider... :rolleyes:
 

Attachments

  • Pict0012 copy.jpg
    Pict0012 copy.jpg
    175.9 KB · Views: 14
  • Pict0128.jpg
    Pict0128.jpg
    173 KB · Views: 12
  • PICT0144 copy.jpg
    PICT0144 copy.jpg
    196.2 KB · Views: 12
  • PICT0037 copy.jpg
    PICT0037 copy.jpg
    191.2 KB · Views: 12
  • Avgang-Goodjet_1 copy.jpg
    Avgang-Goodjet_1 copy.jpg
    204.3 KB · Views: 12
  • PICT0177 copy.jpg
    PICT0177 copy.jpg
    184.3 KB · Views: 1
  • Untitled-1 copy.jpg
    Untitled-1 copy.jpg
    169.4 KB · Views: 3
  • Untitled-2 copy.jpg
    Untitled-2 copy.jpg
    185 KB · Views: 3
  • goodjet_sak.jpg
    goodjet_sak.jpg
    7.6 KB · Views: 3
Takk for bilder også !

Anbefaller disse Cockpit DVDene - skulle gjerne å sittet på flyene i cockpit som erstaning for dvd pg PC :D

Et spørsmål til en flyver ( som er flyver):

Jeg lytter på 118.300 (Osl TWR) og hører flyet sier " ILS ......... og ber om run--- 19 R -og for oss som ser på SBS-1 - skjer dette som regel ved 3.000 fot -er det punktet som ILS "gir signal i cockpit at det er godkjent eller mottatt .....

Hvor i terrenget er flyet ved 3.000 fot ved å lande på 19R -er det ved minnesund, eller hvor mange minutter unna landling.

Hvorfor spørsmålet - jeg står på vollen nord på 19 R og lytter ( skal ta bilder ) og hører at ILS .... og da får de beskjed (bekreftelse) på å lande på 19R.

Kan noen gi meg litt forklaring på prosedyrer før landing og hva som blir sagt av betydning før landing på 118.300 -

Takk hvis noen kan gi en forklaring til meg.

Jan
 
Originally posted by ATC-flyradar

Sitter å ser på en Cockpit DVD som omhandler Goodjet.....

Søker på google og finner ikke noe på dem.

Jan

Hæ? Har du egentlig googla "Goodjet" ? ^_^

Etter 2.5 sekunder på google satt jeg igjen med dette, i tillegg til mye annen info som selskapet:

---
Av Karoline Brubæk
Torsdag 16. januar 2003

Lavprisselskapet Goodjet er torsdag 16.1. slått konkurs etter uker med problemer.

---

Ikke for å være frekk, bare lurte.. :)
 
Originally posted by LN-EIR

Originally posted by ATC-flyradar

Sitter å ser på en Cockpit DVD som omhandler Goodjet.....

Søker på google og finner ikke noe på dem.

Jan

Hæ? Har du egentlig googla "Goodjet" ? ^_^

Etter 2.5 sekunder på google satt jeg igjen med dette, i tillegg til mye annen info som selskapet:

---
Av Karoline Brubæk
Torsdag 16. januar 2003

Lavprisselskapet Goodjet er torsdag 16.1. slått konkurs etter uker med problemer.

---

Ikke for å være frekk, bare lurte.. :)
hehe, ja gammelt stoff finnes, men jeg tenkte dagens nyheter -søkte etter www.goodjet.com osv - der fant jeg ingen ting.

Men som sagt, så er dette blitt histori.

Jan
 
Jeg var på Torp den dagen Goodjet ble satt på bakken. Hvis ikke jeg husker feil, hadde passasjerene allerede kommet ombord i flyet, da de fikk vite at det ikke ble noe tur.

Nå husker jeg ikke tallene eksakt, men minns det var snakk om ca 30-40 personer på denne flyvningen. En av disse var en journalist fra NTB. Og han tok sin hevn ved å overdramatisere det hele til de grader. "Flere hundre passasjerer ble stående igjen, det var et komplett kaos" var ordlyden.
Jeg blir litt provosert av hevnlystne journalister, og sendte en mail til vaktsjef på NTB.
Det var sent sent på kvelden, og vaktsjef og meg ble sittende å maile til hverandre til langt utpå natt. Han la seg paddeflat og beklaget teksten. Men kun til meg ;)
 
Ikke det store savnet... Heldigvis har vi i Norge og gjennom oppkjøpet av FlyNordic også i Sverige t mye bedre og seriøst tilbud gjennom Norwegian...
 
Originally posted by imm

Nå husker jeg ikke tallene eksakt, men minns det var snakk om ca 30-40 personer på denne flyvningen. En av disse var en journalist fra NTB. Og han tok sin hevn ved å overdramatisere det hele til de grader. "Flere hundre passasjerer ble stående igjen, det var et komplett kaos" var ordlyden.

...og jaggu ligger den på nett ennå:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3421976


...og når jeg ser datoen på den artikkelen, så må jeg si at flyet sto nok lengre på Torp enn jeg husket.
Flyet ble jo ikke hentet før utpå nyåret, så flyet må jo ha stått på Torp i omtrent 4 uker...
 
Jeg fløy med Goodjet en gang, fra Malmö til Beauvais. Jeg betalte 1 SEK pluss skatter i høysesong, kanskje ikke så rart det gikk på dunken.
 
Back
Top