• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Good romjulsmandag

ENGM 911

ScanFlyer Rusty
Medlem
Har du tørr hud kan jeg ikke hjelpe, har du samlivsproblemer kan jeg ikke hjelpe men du bør forte deg å hive kalkunen i gryta for den skal koke på lav varme i minst to dager - da blir den som gull til nyttårsaften.

Endelig mandag, nu skal farhass Wonderboy få avløsning rundt 0700 så blir det fri til selveste nyttårsaften. Flott flyplassliv (men jeg klager ikke) CYAaaa

God mandag, søndag kveld United Club HNL.. Hjemreisen begynner med med F 772 til LAX og videre F til EWR , 752 med flat bed , så det blir nok søvn.

God mandag, søndag kveld United Club HNL.. Hjemreisen begynner med med F 772 til LAX og videre F til EWR , 752 med flat bed , så det blir nok søvn.

Velkommen skal du være, minus 14 og FZFG på hovedflyplassen for øyeblikket :lol:

Takk for det, verre hjemme i Lillestrøm... Verisure melder 14 i stua og 2 på kontoret/gjemmekontor.:cry:.. Gutterommet jeg gjorde lekser for 50 år siden..

Men god gammel svartovn ordner dette :wow:

God morgen fra Sandnes
Da er det snart klart for årets siste flight. SVG-OSL SK 4024. I ettermiddag så er det allerede booket 9 flygninger i januar.

God morgen fra Beitostølen. -5 ute, så ligger an til et bra blå extra føre. Men først en polferd. Ha en fin dag

God morgen fra Akersgata! Relativt beskjedent med folk på jobb i disse dager, men noen av oss bygger landet også i romjula. Det skal vi ha.

Litt trøtt etter sen ankomst med SK1327 fra Vigra i går. Ble nesten 2,5 time sent pga lynnedslag innkommende fly. Lynneslag også i SAS-flyet til Kristiansund, og der måtte det innstilles. Det er visst en trend i tiden dette med lynnedslag der oppe...

Ha en fin-fin mandag, for øvrig!

God formiddag fra Trondheim
Hjemme med en stk ødelagt rygg og to stk hyperaktive unger. Hurra meg rundt..... Håper noen kan forbarme seg over dem og ta dem med ut....sjøl er jeg ikke i stand til noe som helst. Kiropraktor i morra....

Ha en laaangt bedre romjulsmandag :)

God formiddag fra TRD hvor 10.05-avgangen til CPH er halvannen time forsinket. Med 45 minutter connection på rutetid spøker det for å komme seg videre til SFO med SK etterpå. Bange anelser om at dette blir en laaaaaang dag ...

God formiddag/ettermiddag fra Forus,
Vel overstått julehøytid.
Etter over en uke fri fra jobb og e-post blir det en kort arbeidsdag idag for planlegging og forberedelser for det nye året.
Det er godt å ha noen rolige timer mens andre har fri til planlegging av nok et travelt år.
Ha en fortsatt fin dag Forumister.

God formiddag fra Skaun!

Her er snø i ferd med å gå over til regn, og bilen burde vel hatt meier i stedet for dekk..

Ellers en fin jul, nå er det nyttårsfeiring neste og så tilbake i reisemodus på nyåret.

Håper du kommer deg frem flyKSU, ser vel ut til at du må via ORD med SK siden flyet fra TRD var forsinket med 2 timer.. Lykke til i hvertfall!

Snakkes, Kim

God dag fra trondheim - har vært ute å måket snø før regnet kommer ;)

Fikk melding fra Lufthansa at de har kansellert/endret morgen flighten fra FRA->OSL som gjør at bestillingen ikke henger helt med på returen fra NY. Dette er Business P billetter (Business saver eller tilsvarende vil jeg tro)

Opprinnelig bestilling:
JFK -> FRA: ma. 6. apr 15:55 – ti. 7. apr 2015 05:30 (CEST)
FRA -> OSL: ti. 7. apr 2015 0​7​:1​5​ – 09:15 (CEST)
OSL -> TRD: ti. 7. apr 2015 09:55 – 10:50 (CEST)

Oppdatert bestillingen jeg fikk mail om nå:
JFK -> FRA: ma. 6. apr 15:55 – ti. 7. apr 2015 05:30 (CEST)
FRA -> OSL: ti. 7. apr 2015 10:00 – 11:55 (CEST)
OSL -> TRD: ti. 7. apr 2015 09:55 – 10:50 (CEST)

På telefon fikk han ikke til å bare å velge en senere flight fra OSL->TRD, som jeg trodde lett skulle la seg gjøre. De alternativene han klarte å hamle opp var med alternative flighter helt fra NYC. Både en via MUC og FRA. Problemet som jeg forklarte er at jeg har bestilt akkurat denne da den skal flyes av A380 noe de andre ikke gjorde. Ba han om å ikke gjøre noen endringer enn så lenge og la på.

Hva bør jeg gjøre?
1) Kjøpe billetter selv på forhånd fra OSL->TRD. Koster vell ca 1100 for 2stk så ikke all verden
2) Ta det på sparket, melde fra til Lufthansa skranke når en ankommer OSL og be de ordne opp? (Hvis de har skranke der) I værste fall kjøpe noen billetter om det ikke funker. Da er kanskje prisen dyrere?
3) Andre forslag? :P

God formiddag - ikke noe annet på planen en årsavslutning i "komiteen for løgn, rykter og gode historier" :drink

God dag fra trondheim - har vært ute å måket snø før regnet kommer ;)

Fikk melding fra Lufthansa at de har kansellert/endret morgen flighten fra FRA->OSL som gjør at bestillingen ikke henger helt med på returen fra NY. Dette er Business P billetter (Business saver eller tilsvarende vil jeg tro)

Sannsynlig vis vil LH komme med nytt forslag om litt. har opplevd det samme selv, en flight kanselleres så ting ryker, så går det en snau uke og så tikker det inn et nytt opplegg automatisk. Om det ikke oppdages før så oppdages det nok ved innsjekk på JFK og da er det LH/SK sitt problem som antagelig løses helt knirkefritt ved at du kommer med første tilgjengelige fly til TRD

Back