• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Goo Black Friday :-)

G'ettellerannet, ja .... Her er Thanksgiving straks over, Svartfredag i gang (som den har vært hele uka..) og julepynten har begynt å dukke frem i nabolaget. Har akkurat trykket på knappen for et par julegaver og passet på å time forsendelsene så jeg får en ekstra 7% rabatt.

Gradestokken viser såvidt over null, pelsdotten ivrer og vil ut på den obligatoriske kveldsturen og så er det vel klart for bingen ... zzzz .............

Klokken viser 929 og det er vel passende med tanke på at ATL er nærmeste storflyplass. ;)

Og siden det i tillegg er Mad Dog Monday .....

11.webp

G'ettellerannet, ja .... Her er Thanksgiving straks over, Svartfredag i gang (som den har vært hele uka..) og julepynten har begynt å dukke frem i nabolaget. Har akkurat trykket på knappen for et par julegaver og passet på å time forsendelsene så jeg får en ekstra 7% rabatt.

Gradestokken viser såvidt over null, pelsdotten ivrer og vil ut på den obligatoriske kveldsturen og så er det vel klart for bingen ... zzzz .............

Klokken viser 929 og det er vel passende med tanke på at ATL er nærmeste storflyplass. ;)

Og siden det i tillegg er Mad Dog Monday .....

View attachment 57687
Ahhh ja det er også en herlig sag. Og med tanke på klokken ikke viser det samme i hele verden :-) Men dronningen tager også et velfortjent hvil i dag :-). (Nu hvor den har ramt A346 ;-) En dejlig lang maskine.

Her tenker jeg vi setter farge på fredagen…eneste svarte her er kaffen. Så er planene om både beige croissant i Vika om en snau time, rosa roser med hjem til mannen, orange aperol foran sprakende peis…før det avsluttes med ildrød hummer fra Sjømaten - legger noe hvitt til kjøling. Nyt i vei…

Good morning från Berlin, idag blir det lite jobb för att senare på eftermiddagen flyga upp till Bodø via Köpendanmark och Oslo. Ser ut att bli blåsigt men förhoppningsvis en bra helg ändå. Ha det fint!

God morgen fra en taxi som akkurat passerer Mjøndalen. Det blir en liten sjau på sykehuset i drammen i dag, men jeg regner med løslatelse i ettermiddag.

Morro med Brann i går. De hevet seg bra i forhold til den bleke innsatsen mot Molde. Nå må de bare vinne mot Hamkam i helgen samtidig som Tromsø avgir poeng mot KBK så blir det medalje.

Mornings fra L1. Tid for kontorering. Intimjulebord med fruen, så da blir det pinnekjøtt og bobler. Ikke noen fra HR der, så slipper unna med eventuell tafsing. Ha en fin dag.

Hepp fra Athen. Her blir det noen møter og hotel-kontor til Bolaget og 2A skal ta en hjemover. Her er det skikkelig tropelignende møkkavær så håper ETD 21.00 på Knausen ikke blir forstyrret.. NÅ blir det godt å komme hjem og kun en liten jobbreise til før MIA

God morgen fra Thessaloniki. Fantastisk vertskap i denne byen. Får gå å kike litt og finne seg noe frokost, før det blir retur med Aegan til FRA i ettermiddag. Noen timer med spotting og øl fra Lufthansa kantinen er jo en herlig fredagskveld for enkelte av oss, mens man venter på LH866.

Morn fra Lommedalen. Kona skal 6 dager på Montebello senteret ved Lillehammer/Mesnali, så da benytter min far og jeg anledningen til å kjøre henne dit og dra videre til hytta på Kvitfjell, for en inspeksjon. Siden vi fikk vannskaden i Oktober i fjor, har kun jeg overnattet en kort natt der i August. Hytta var ubeboelig sist vinter og vi har ikke følt for å bruke den i høst. Slektens siste representant for min besteforeldre generasjon, en inngiftet barneløs tante, døde her i Bærum, natt til i går, 99år og 33 dager gammel. Som hennes eneste slektninger utenom hennes hjemsted Tromsø har hun tatt litt tid, så nå blir det kanskje tid for mine foreldre til å bruke den litt, men min far på 83 har ikke lenger styrke og balanse til å stå på alpint så bruken blir nok litt begrenset, er jeg redd. Black Friday shoppingen ble hovedsakelig gjennomført i går. 60 tommers Samsung TV til svigers, ble kjøpt på Power. Så dro vi innom Ikea, der vi ikke kjøpte noe, før det ble kokeplate topp på Elkjøp Slependen, som vi hentet i Sandvika. Deretter tilbake på Power Rud, for å hente TV'n og da ble det kjøpt stekeovn. Noe ble også bestilt på nett, så om det blir noe mer Black fredag shopping vet jeg ikke. Ikke har jeg så mye å rutte med heller da det må spares til den forestående 46 dagers ferien.
Ha en fortsatt fin dag, enten du reiser eller shopper.

God morgen fra Haugesund, her blåser det friskt og fint utenfor stuevinduet, god kopp med kaffe, Bergen neste 🙂
Ha en aldeles strålende dag.

Morn fra Tønsberg. Det hjemmekontoreres og så skjer det heldigvis ikke så mye mer spennende enn det. Sendt et par henvendelser til Trumf Netthandel for manglende registreringer, så satser på at de dukker opp etterhvert.

Halloen fra Lillestrøm. Her lades det opp til julebord i Bongo Gruppen avd Norge. Der skal jeg som vanlig si ting om alle og sørge for at alle blir fulle og mette. Det er koselig. Kanskje til og med det er jeg som synes det er koseligst. Hvem vet. Men når noen "partnere" velger å bli med på vårt julebord fremfor eget så er det vel et godt tegn. :)

Noen rimelige flybilletter er det også. OSL-ORD i Premium for 6.500,- tur retur er f.eks ikke gæli. Ser også AF/KL gjengen har relativt ok priser på noen litt mer odde destinasjoner i biz. Så det har blitt booket litt for meg og kollegaer har fått litt tips om egne bookinger. Usikker på om det skyldes BF eller bare flaks.

Ha en super fredag

Jau jau .. Da er vi igang med svartfredagen, som jo er noe så uvanlig som en 'inneklemt day' - en type dag som er kjent og kjær i Norge, men som vi her borte vel ikke engang har et ordentlig ord for. :p

Blå temp ute, men solen er oppe så det varer nok ikke så lenge. På vei for å sjekke om båten starter. Må bli litt flinkere til å bruke den, tror jeg .. Har jo denne fine store innsjøen som er stappfull av fisk ...

Carry on, folks!

inneklemt.webp

Hmf fra Kastrup. Traff Jackpoten med forsinkelse fra ATH og har fire timer på flyplassen en fredagskveld. ETA Knausen 0200.. Rekker noen timer på øyet før frokosten skal preppes…

Back