GOL vurderer ch.11

Someone

Moderator
Medlem
GOL i Brasil sliter med finansene og dyre avtaler, så vurderer nå en chapter 11 prosess. Ser de har hanket inn rådgivere fra Seabury som jo er involvert hos SAS.

https://www.ch-aviation.com/news/136061-brazils-gol-considering-chapter-11-filing-report

GOL Linhas Aéreas Inteligentes (G3, Sao Paulo Congonhas) is reportedly considering filing for Chapter 11 bankruptcy protection in the United States within the next month, as talks with multiple stakeholders have not panned out favorably for the carrier, according to a report from Reuters and local Brazilian newspaper Folha de S. Paulo.
 
Azul vurderer å legge inn bud for å kunne kjøpe opp GOL.


www.ch-aviation.com/brazils-gol-to-evaluate-capitalisation-alternatives

Azul virker å være «gira» på å bli store…
The media outlet reported Azul is considering one scenario in which Abra Group, the owner of GOL and avianca airlines, would contribute its GOL shares to Azul in exchange for a stake in the combined carrier.

GOL Linhas Aéreas, which is currently undergoing Chapter 11 bankruptcy restructuring, recently stated that it will actively evaluate all capitalisation alternatives. Meanwhile, Azul has been working on a merger proposal, hiring Citigroup and Guggenheim Partners.

When contacted by ch-aviation, Azul Linhas Aéreas, GOL, and Abra Group all declined to comment on the matter.

Azul is also said to be optimistic about gaining regulatory approval from Brazilian as well as regional antitrust regulators which would see the birth of Brazil’s largest airline, with 329 aircraft in total.
https://www.ch-aviation.com/news/139468-brazils-azul-gol-merger-talks-gaining-momentum-report
 
Azul vurderer å legge inn bud for å kunne kjøpe opp GOL.

Foreløpig bare codeshare

https://newsroom.aviator.aero/gol-and-azul-announce-codeshare-agreement/

GOL and Azul airlines announce today a commercial cooperation agreement that will connect their flight networks in Brazil through a codeshare agreement. This partnership covers all domestic routes operated exclusively, meaning routes operated by one of the two companies but not the other
 
Da har Azul og GOL signert en MoU.
Azul Linhas Aéreas Brasileiras (AD, São Paulo Viracopos) and Abra Group signed a non-binding Memorandum of Understanding (MoU) “aligning terms and conditions for a potential business combination" between Azul and GOL Linhas Aéreas Inteligentes (G3, São Paulo Congonhas).

If the merger proceeds, Azul and GOL will maintain separate operations and their respective operating certificates while being listed under a single corporate entity. Other areas may be consolidated, although specifics were not disclosed.
https://www.ch-aviation.com/news/149362-brazils-azul-gol-sign-non-binding-merger-mou
 

Nja, GOL har vel ikke signert, med fått beskjed av eierselskapet bak, Abra, at de har gjort det.

https://newsroom.aviator.aero/gol-r...inding-memorandum-of-understanding-from-abra/

GOL was informed that the MoU announced today is an initial stage of a negotiation process between Abra and Azul to explore the feasibility of a potential transaction.
 
Finansierer på plass, blant annet fra SAS eieren Castlelake og Southwest opprøreren Elliott.

https://www.ch-aviation.com/news/151896-brazils-gol-secures-125bn-chapter-11-financing

GOL Linhas Aéreas Inteligentes (G3, São Paulo Congonhas) announced on March 24 that it had secured a commitment from investors to provide up to USD1.25 billion in financing as part of a USD1.9 billion exit financing package from its Chapter 11 restructuring.

The financing will be used to repay existing obligations, cover transaction costs, and provide working capital after emerging from bankruptcy, which is expected to take place later this year.

Investment advisers Castlelake and Elliott Investment Management committed the funds on behalf of their clients, Reuters reported. The minimum commitment amount from the two is USD750 million.
 
Og Air France/KLM er allerede inne på eiersiden dog kun med 1,5%

Nja, de eide 1.5% av GOL før de ble endel av Abra Group, men spørs vel om både den ordningen og ch.11 restruktureringen av kraftig vannet ut akkurat den eierandelen ;)
 
Nja, de eide 1.5% av GOL før de ble endel av Abra Group, men spørs vel om både den ordningen og ch.11 restruktureringen av kraftig vannet ut akkurat den eierandelen ;)

Korrekt! 1,5% var i 2014, nå er andelen av eierskapet i GOL Linhas Aereas redusert til 1.19%. Men de er likevel inne på eiersiden.

Interessant å se om Air France/KLM utvider sin eierandel i dette selskapet dersom de kjøper opp Tap Portugal og/eller Air Europa. GOL kan gi en betydelig feeding regionalt til og fra de store byene i Brasil. Mye kan tyde på at GOL inngår i CEO Benjamin Smith sin strategiske vekstplaner for Air France/KLM i Sør-Amerika. Her kan det bli spennende å følge med på utviklingen.

https://centreforaviation.com/data/profiles/airline-groups/air-france-klm-sa
 
Last edited:
Korrekt! 1,5% var i 2014, nå er andelen av eierskapet i GOL Linhas Aereas redusert til 1.19%. Men de er likevel inne på eiersiden.

Interessant å se om Air France/KLM utvider sin eierandel i dette selskapet dersom de kjøper opp Tap Portugal og/eller Air Europa. GOL kan gi en betydelig feeding regionalt til og fra de store byene i Brasil. Mye kan tyde på at GOL inngår i CEO Benjamin Smith sin strategiske vekstplaner for Air France/KLM i Sør-Amerika. Her kan det bli spennende å følge med på utviklingen.

https://centreforaviation.com/data/profiles/airline-groups/air-france-klm-sa

Det vil helt klart sætte KLAF og SkyTeam i en gigantisk markedsandel i Sydamerika på sigt.

Aerolineas Argentinas skifter med garanti til StarAlliance hvis/når Avianca overtager selskabets aktiemariotet, og her kommer GOL så og reelt kan overtage den del af markedet som SkyTeam ville miste ved at sige farvel til Argentinerne.

Kan vil nok også på sigt se flere ruter fra Paris og til Brasilien.
 
Det vil helt klart sætte KLAF og SkyTeam i en gigantisk markedsandel i Sydamerika på sigt.

Aerolineas Argentinas skifter med garanti til StarAlliance hvis/når Avianca overtager selskabets aktiemariotet, og her kommer GOL så og reelt kan overtage den del af markedet som SkyTeam ville miste ved at sige farvel til Argentinerne.

Kan vil nok også på sigt se flere ruter fra Paris og til Brasilien.


Den skjønner jeg ikke, men Avianca og GOL har samme hovedeier. Men tror ikke man skal legge de my vekt på allianser her uansett
 
Det vil helt klart sætte KLAF og SkyTeam i en gigantisk markedsandel i Sydamerika på sigt.

Aerolineas Argentinas skifter med garanti til StarAlliance hvis/når Avianca overtager selskabets aktiemariotet, og her kommer GOL så og reelt kan overtage den del af markedet som SkyTeam ville miste ved at sige farvel til Argentinerne.

Kan vil nok også på sigt se flere ruter fra Paris og til Brasilien.

I tillegg er Delta en stor eier i LATAM
så jeg vil ikke tro at Skyteam er i fare når det gjelder feeden
 
Back
Top