Godt nytt Slangens år fra Vientiane

Futura

ScanFlyer Gold
Godt nytt Slangens år fra Vientiane

Det var nyttårsaften i går og første dagen i det nye året er i dag. I dag har vi veldig få planer.
Vi forlater hotellet ved 12 tiden for å kjøre 5 min til flyplassen, første avg er 14.45 med Thai Air Asia til DMK, der skal vi være i ca 3 timer før vi fortsetter med samme selskap til Siem Reap, for å besøke Angkor Wat i morgen. Det er i dag 1 mnd siden vi dro hjemmefra og vi skal ha turens 12 og 13 flight og eneste gang vi bytter fly.
Det var noe feiring av nyttår her. En del butikker var stengt, og de hadde dekket langbord i butikken for venner og familie, noen små lastebiler var dekorert og de kjørte rundt og slo på trommer og symbaler og det var massen fyrverkeri ved midnatt.
Vi måtte ha visa on arrival. Jeg antar at nærmere 75% av alle de rundt 200 på flyet måtte ha det, så det ble en veldig kø. ATM'n sluttet å virke så vi som var sist måtte ut av bygget for å ta ut penger. Jeg prøvde å ta ut 4mil men det ville ATM'n ikke, men den ga oss 2 mil Kip, som var det vi måtte ha da det kostet 1mil Kip/pers for visa. Jeg vil for øvrig anbefale alle som skal hit å ta E-visa på forhånd, så slipper man alt det styret. Vi har heldigvis E visa i orden til Cambodsja og Myanmar. Vientiane er ikke verdens mest spennende by. Et lite sentrum der det meste av uteliv er ved en gate og litt inn i noen av sidegatene. Vi kom til Hard Rock cafe og fant ut at Happy hour akkurat hadde startet så da tok vi et par øl og en Cesar salat. Ølen kostet 7,88kr for 0,4 Vi gikk ned til parken mot Mekong elven der det var marked og tivoli. Antakelig pga nyttårs feiringen. Vi så på "Triumfbuen", departementer og Bruneis ambasade var et kjempe kompleks. så spiste vi på en restaurant der 90% av gjestene var vestlige, før vi tuslet tilbake til hotellet. Nå er det snart frokost og bading før vi pakker og drar.
Ha et godt nytt år alle sammen.

Re: Godt nytt Slangens år fra Vientiane

Spennende tider her i vest, Trump tilbød 2 millioner Føderale Ansatte en sluttpakke med 8 måneders lønn eller oppsigelse - dette for å redusere størrelsen på “byråkratiet” - utfordringen noen ser er at flygeledere er inkludert i denne pakken, den samme Trump har allerede innført forbud mot nyansettelser av flyveledere. Kan bli spennende

Han stoppet også alle utbetalinger til 20% av befolkningens helseforsikringer (Medicaid) i noen timer inntil en dommer midlertidig blokkerte Trumps executive order, dog er Medicaid web sidene nede ennå …..

Ellers travle dager med jobb og krangling med mitt helseforsikrings selskap, som sendte den forløpig siste regningen med i følge dem en egenandel på NOK 25.000 (fordi det er nytt regnskapsår) at det er datoen for operasjonen som styrer egenandel året er de ikke enige i (det er lov festet, men lover er tydeligvis ikke avgjørende her lenger). Bare 4 timer i telefon i dag……

God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Snart t-banen ned til sentrum og et stort frokostmøte i posthallen. Tilbake til toppen av byen i formiddag og dagens oppgaver. Bruk onsdagen best!

God morgrn fea Radisson Blu TRD. Strek i opplegget her med at Hell stasjon er stengt og pendelbuss ikke korresponderer med toget så det ble taxi. Håper ikke alle her oppe er hjemme med omgangsyke, tydeligvis noe som går over hele landet om dagen.

Norsk tipping må forresten ha tekniske problemer for det manglet flere nuller i tekstmeldingen de har sendt i natt.

Nyt dagen, vi er halveis til helg.

Morn fra en Ferge faktisk. (Har medbrakt kaffe!) Her er jeg og "Sally" på vei ett stykke nordover for å møte noen. Første gang på en del år at jeg bruker bil og ikke fly på denslags.
Merker dog at en flat 6'er ikke er helt meg. Blir nok V8 ila våren.

Ha en fin en.

"God" morgen fra Drammen. Ikke så fryktelig mye søvn etter kl 3, da noen hadde gjentatte forsøk på å starte dagen da, men fikk da utsatt det til kl 6 i det minste...
På tide å starte arbeidsdagen og få fakturert staten litt for tiden min.

Var faktisk såpass trøtt i trynet at jeg først postet i tirsdags-tråden...

God morgen fra kontoret. Det som er deilig med å stå opp sent er at man rekker Politisk Kvarter i spellern på bilen til jobb. Har ganske ambvivalente fölelser til at FruSud griset meg i GoKart i går.. Hun hadde faktsik en av dagens beste rundetider på banen.. Hmm.

I dag er det lunsj med to venner/kunder fra DXB-tiden så det bli kos.

PS! Artig at EB som er steil på "sne" osv kaller trikken for T-banen.:p

Mornings fra hjemmekontoret. Kaffe og hamstring på Petra i Asker med en medforumist etterpå. Så får jeg vel jobbe litt i mens. Ha en fin dag.

Spennende tider her i vest, Trump tilbød 2 millioner Føderale Ansatte en sluttpakke med 8 måneders lønn eller oppsigelse - dette for å redusere størrelsen på “byråkratiet” - utfordringen noen ser er at flygeledere er inkludert i denne pakken, den samme Trump har allerede innført forbud mot nyansettelser av flyveledere. Kan bli spennende

Han stoppet også alle utbetalinger til 20% av befolkningens helseforsikringer (Medicaid) i noen timer inntil en dommer midlertidig blokkerte Trumps executive order, dog er Medicaid web sidene nede ennå …..

Ellers travle dager med jobb og krangling med mitt helseforsikrings selskap, som sendte den forløpig siste regningen med i følge dem en egenandel på NOK 25.000 (fordi det er nytt regnskapsår) at det er datoen for operasjonen som styrer egenandel året er de ikke enige i (det er lov festet, men lover er tydeligvis ikke avgjørende her lenger). Bare 4 timer i telefon i dag……

Leste en instagrampost om dette i gårkveld, barnesykehus står i fare for å bli lagt ned, stipendiater som har jobbet på prosjekter som for eksempel kreftmedisin har måttet legge arbeidet ned umiddelbart, sykepleiere som jo OFTE er fra utlandet har bestemt seg for å returnere til sine hjemland da det ikke er til å holde ut (det er jo det Trumpy har ønsket seg) etc. Sykehusene går i oppløsning, samtidig som det ikke en gang er lov å kommunisere om sykdommer og man har meldt seg ut av WHO. Hvor mange kommer til å dø av dette? Putin har virkelig gjort en god jobb i å ødelegge Amerika fra innsiden, hands down, han kan hybridkrig. Kanskje man skulle ta opp den russiske ordboka og friske opp på russisken fra videregående... :drunk:

Har ganske ambvivalente fölelser til at FruSud griset meg i GoKart i går.. Hun hadde faktsik en av dagens beste rundetider på banen.. Hmm.
Alltid like gøy når damene gruser mannfolka i GoCart. Såfremt man ikke selv er mannen som blir gruset...:p

God morgen fra Forus. Jammen tittet ikke sola frem mellom skyene i går, og det ser nesten ut til at det samme kan skje i dag. Men nå er det kaffe i koppen, og prisvinduet opptar stadig mindre av mitt fokus. At amerikansk politikk kan påvirke situasjonen på sikt hører jeg mye om, men jeg gidder ikke ta sorgene eller gledene på forskudd. Den "oransje mannen" har hatt 4 år før i samme kontor, og mitt inntrykk fra den tiden er at han bjeffer mer enn han biter.

Amerikansk politikk er forøvrig noe for seg selv. Jeg for min del konsentrerer meg mer om det valget vi snart skal ha på hjemmebane...:stir

God morgen fra Kongsberg. Stille og rolig her i dag. Mor er på jobb og sønnen purker og sover. Far skal se om har får tatt seg et slag bridge på nettet nå klokken 10.00

Flyprat sin sykeavdeling i øst er sjelegrad for å slippe dette amerikanske systemet. Her trenger en heldigvis aldri og bekymre seg for regningene, egenandler etc. Håper du kommer til enighet med gjengen der borte DC-8-63. Naturligvis ikke en dag uten en legetime på meg også. Det blir et telefonmøte med gastrolegen litt senere i dag.

God tja tidlig morgen fra Sk 932 fra Lax til Cph. I gaten ville de bare ta et bilde, viste ikke pass eller boardingkort til noen. Sas er SAS verken mer eller mindre det fungerer. Virker ikke som at flyet er fullt da boarding complete kom nokså fort. Jeg likte Air France loungen på Lax, veldig koselig lounge og så fort Cdg bussen hadde dratt ble det veldig rolig. Ikke det at det var fullt der før det heller. Ulempen er spaserturen til satelitten på TBIT da SAS går fra hovedpiren og loungen ligger i satelitten.. ellers fikk jeg sett nok av Lax i går med spaserturen fra t8 til TBIT. Det er et godt stykke å gå mellom terminalene airside så vil ikke gjøre noen connections her med dårlig tid og ihvertfall ikke med seperate pnrer som jeg hadde. Men jeg hadde goode 6+ timer så dette gikk jo bra. Ha en fin onsdag

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Hei folkens,
Da nærmer det seg lunsj for mitt vedkommende, en grei start på dagen her i prosjektet. Det lysner og går mot vår etter det jeg ser i hagen der det spirer og gror noe tidligere enn vanlig.
I kveld jobbing på Flymuseet. Flomlysene til DC-6ern skal justeres av leverandøren som også monterer en ekstra lyskaster.
Legg merke til maskinen fra innflygingen til rwy 18 eller riksveien fra i morgen kveld.
Ha en fin dag

God morgen fra kontoret. Det som er deilig med å stå opp sent er at man rekker Politisk Kvarter i spellern på bilen til jobb. Har ganske ambvivalente fölelser til at FruSud griset meg i GoKart i går.. Hun hadde faktsik en av dagens beste rundetider på banen.. Hmm.

I dag er det lunsj med to venner/kunder fra DXB-tiden så det bli kos.

PS! Artig at EB som er steil på "sne" osv kaller trikken for T-banen.:p

Du vet at dagens Linje 1 ble operert av HKB - som i HolmenKollen Banen...bare se på lokstallen på Majorstuen...(ikke Majorstua)

Du vet at dagens Linje 1 ble operert av HKB - som i HolmenKollen Banen...bare se på lokstallen på Majorstuen...(ikke Majorstua)

Skal love deg at Holmenkollbanen ikke var en tunellbane :D Tror til og med Holmenkollbanen selv kalte det "Holmenkolltrikk" https://digitaltmuseum.no/011014287366/holmenkolltrikk-perrong-mennesker-ski-sno

Det er nok innflyttere som oss som ofrte sier T-Bane, de ekete lokale sier konmsekvent trikken.

Majorstuen er jo et egennavn som alltid har väert med -en.(Med unntak av sosiolekter og dialekter)

God litt over lunsj fra det Sørlandske!

Fortsetter med grått vær og regn. Glad for å slippe snø. Noen som vet om det er mye snø på Majorstua i dag??

Nuvel. Ble hjemmekontorering idag. Så her går det unna! Hu hei hvor det går!

God tja tidlig morgen fra Sk 932 fra Lax til Cph.

Men ble det upgrade til BIZ??

God litt over lunsj fra det Sørlandske!

Fortsetter med grått vær og regn. Glad for å slippe snø. Noen som vet om det er mye snø på Majorstua i dag??

Nuvel. Ble hjemmekontorering idag. Så her går det unna! Hu hei hvor det går!

Men ble det upgrade til BIZ??
Ja det ble det. Sas innsjekk fikset dette uten problem for 35k poeng. Så det kan være greit å vite om bud blir avslått så kan innsjekk fikse i LAX om det er tilgjengelig. 35k er jo over det minstebudene bruker å være men ikke en ekstremt dårlig deal heller.

Last edited:

Ja, det kan bli interessante dager .. vi får se hvor mange fra IRS som tar pakke nå som skatteoppgjørstiden står for døren... Det kan bety mindre ettersyn og lengre ventetider, ihvertfall. Hadde det føderale vært satt opp fleksibelt for å flytte folk og kompetanse rundt, ville det vært litt enklere. Men det vet vi jo at de ikke er ...

Den oransje vil komme med mange sprell, men mange av disse vil bli fanget opp av de 'forsvarsmekanismene' som tros alt er innebygget.

Fin morgen her i SC. Passe kaldt på morran, men det begynner å gå seg til på dagtid. Har begynt å komme regninger fra svigerbeistets to uker på sykehus, men så langt er de håndtert korrekt av Medicare og United Healthcare (som er hennes 'secondary'). Krysser fingrene for at det fortsetter. Skulle ikke være annet for henne å betale enn de egenandelene som er innbakt i planen(e). Den største utfordringen ligger i at sykehuset koder kravene korrekt når de sender dem inn, og dette er et problem med en del sykehus. Men so far so good.

Vi ble 'nødt' til å ta henne hjem etter sykehusoppholdet. Covid eskalerte nok dementia'en hennes, så vi er litt usikre på veien fremover. Hvis det er noen ..... Men sånn er'e .. Blir ihvertfall ikke noen Norgestur på meg neste uke.

Ha en bedre onsdag der ute, hvorenn dere måtte være ...

På en bar i Vegas nå kom jeg i prat med en ekte Maga fyr. Beste argumentet han hadde mot universal healthcare var at de gjorde det i Canada og da gikk mange flere til legen som gjorde det umulig å få time. Forøvrig var fyren 62 og så frem til han kunne få Medicare fordi da ble alt mye billigere.... Forskjell mellom liv og lære . Disse menneskene tar gladelig i mot all hjelp fra staten selv om de hater staten. Minner meg om en del av Norges rikeste. Hater staten men tar gladelig i mot penger fra staten om det butter i mot (corona)

Last edited:
Back