PW14
ScanFlyer Blue
Gode råd ved streik?
Torsdag går turen til Madeira via Lisboa med TAP Portugal. Returen er satt 30. oktober, og kabinforeningen til TAP har varslet streik 30. oktober og 1. november (men ikke 31. oktober...). Vi regner med å komme oss fra Funchal til Lisboa den 30., da flighten er operert av Portugalia, et underbruk av TAP.
Noen som har noen gode råd om hvordan man bør forholde seg til en slik situasjon?
* TAP tilbyr å ombooke biletter til en annen dato. Jeg regner med at om vi utsetter hjemreise med en dag frivillig så må vi selv betale hotellopphold?
* Jeg kan ikke mye om flydrift, men jeg synes det høres optimistisk ut at flyene går som normalt 31. oktober når det er streik dagen før og dagen etter.
* Dersom vi kommer til LIS 30. oktober og ikke har booket om frivillig: er det mest sannsynlig at TAP prøver å få oss hjem med et annet flyselskap, eller at de bekoster overnatting for å få oss hjem med et TAP-fly?
Har snakket med TAP på telefonen, men fikk lite hjelp der. Jeg har fått bekreftet inntrykket jeg hadde fra nettet av at TAP har mange avvikssituasjoner - og ikke er så flinke til å håndtere dem. Valget av flyselskap var en nødløsning da Ving kansellerte alle sine turer til Madeira tidligere i høst.
Torsdag går turen til Madeira via Lisboa med TAP Portugal. Returen er satt 30. oktober, og kabinforeningen til TAP har varslet streik 30. oktober og 1. november (men ikke 31. oktober...). Vi regner med å komme oss fra Funchal til Lisboa den 30., da flighten er operert av Portugalia, et underbruk av TAP.
Noen som har noen gode råd om hvordan man bør forholde seg til en slik situasjon?
* TAP tilbyr å ombooke biletter til en annen dato. Jeg regner med at om vi utsetter hjemreise med en dag frivillig så må vi selv betale hotellopphold?
* Jeg kan ikke mye om flydrift, men jeg synes det høres optimistisk ut at flyene går som normalt 31. oktober når det er streik dagen før og dagen etter.
* Dersom vi kommer til LIS 30. oktober og ikke har booket om frivillig: er det mest sannsynlig at TAP prøver å få oss hjem med et annet flyselskap, eller at de bekoster overnatting for å få oss hjem med et TAP-fly?
Har snakket med TAP på telefonen, men fikk lite hjelp der. Jeg har fått bekreftet inntrykket jeg hadde fra nettet av at TAP har mange avvikssituasjoner - og ikke er så flinke til å håndtere dem. Valget av flyselskap var en nødløsning da Ving kansellerte alle sine turer til Madeira tidligere i høst.