• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God valgvake fra AWS

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
...valgvake med AWS ansatte (selvfølgelig er hundene med (hva slags hund anskaffer Discus ???? Ingen AWS ansatt uten hund !!!!)) som de aller fleste i Seattle er stemningen veldig anti Trump (derfor drikker vi godt øl !!!) ølet er godt, stemningen er god og oppadgående - ha en bedre morgen (AWS har muligens en liten hangover i morgen)

Happy valgvake, ja.

Her er det noe så sjelden som en daffe-dag i Jakarta. Ingenting på agendaen, så jeg stod opp tidlig for frokost. Gikk og la meg igjen. Daffer. Kanskje bare litt? Blir kjørt til flyplassen kl 15.

Trengte denne nå. :)

Ha en fin en og lykke til hva enn dere håper på der borte.

Facts don't care about your feelings... Det får bli mitt eneste bidrag til "vaken" ;)

Uansett, morn fra KSU. Her er man sensasjonelt tidlig ute. Null bagasje bortsett fra ett headset. 13 timer og 20 min til jeg er tilbake. Reise, møte, lunsj, møte reise...

Hau hau .. tidlig opp i Mosjøen. Observerer at demokratene overtar huset, så de neste to årene blir nok preget av en president som har fått sin handlekraft redusert. Hjemme i Georgia er imidlertid mye av det samme og jeg registrerer at meningsmålingene var temmelig 'off'.

Blir nok en dag i kaffens tegn ....

Facts don't care about your feelings... Det får bli mitt eneste bidrag til "vaken" ;)

Jeg har en følelse av at Trump bryr seg mer om økonomi, enn å bevare natur og beskytte truede dyrearter. Fakta er at dette stemmer og at Trump er den mest miljøfiendtlige presidenten i USA på mange, mange år - og at han opphever mange tiltak som er satt inn pga vitenskap til fordel for «kortsiktig morro». Hans sønner driver med trofejakt av løver i afrika, og etter årelangt forbud mot import av døde dyr fra afrika opphevet han også dette. Fakta og følelser er helt finetunet hos meg, ser det ut til :)

God morgen fra kontinentet :) Tid for et glass vann med sitronsmak.

God morgen fra Hvalstad. Her liker jeg verken Trump eller hunder, og ingen av delene er velkommen. Så da erter jeg sikkert på meg begge sider [emoji13] Derimot trives jeg med en espresso og sitte å se inn på lysene fra Oslo. Etter jobb er jeg nødt til å være med kona på hennes avsluttende preggis yoga. Sånn apropos plikttjeneste. Ha en fin dag

God morgen fra litt bort i gata fra LN-MOW...nå en morgentur før et par møter. Formiddags kaffe og fly med nevnte MOW om noen timer flr de grønne tar meg til Trondheim i ettermiddag. Ha en strålende onsdag der du er.

Hjemme i Georgia er imidlertid mye av det samme og jeg registrerer at meningsmålingene var temmelig 'off'.
.

Så kom det et voldsomt skrell, og guvernørvalget ble plutselig spennende igjen. En rød dominans i forhåndsstemmene KAN trekke Kemp (R) under 50.1% og da blir det omvalg.

GOd morgen fra Oslo.her har man allerede vært hos veterinær med katt, må nok slanke han litt - et beist på 7 kg har han blitt. Opp 1 kg siden oktober

Fytti katta som jeg sov i natt... stod opp i 7 tiden før frokost. Rett etterpå tenkte jeg at en nap sikkert ville være ok. Våknet på nytt kl 14.30, og rakk bare en lyndusj før utsjekk og bil til CGK. Makan. Men fortsatt kjempetrøtt. Ekstra-Makan.

Forøvrig sært at man bare får skje og gaffel istedenfor kniv. Særlig når det er store kjøttbiter og ingen suppe. Artig.

Dere får fortsatt ha en fin en

God onsdag fra BAetellerannet..
Ny friperiode på trappene, besøk av madammen i kveld som egentlig er vekkreist på sin jobb i flere uker...livet er egentlig helt greit på en dag som denne :-)

Feil passnummer lagt inn fra før i bookingen, en inder på telefon i går som jeg ikke er helt sikker på om han klarte å rette det opp, kom til flyplassen litt sent for å få fikset det...immigration på Heathrow kan bli litt spennende.

Ha en finfin dag folkens :-)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

God onsdag fra Drammen. Deilig med en kontordag etter noen dager på veien i vårt ganske land. Nå er det stille ut uka før neste uke byr på mer farting. I kveld blir det innspilling av Flypodden med gode venner! Ha en flott dag!

Forholdet mellom Facts og feelings er nok svært forskjellig når man sitter trygt i Norge og absolutt ikke blir påvirket av Facts.

Som familien Someone venter min niese og hennes mann deres barn nummer 2 - men Facts er at dette vil koste dem USD 22.000 forutsatt et helt normalt svangerskap - betydelig mer om det blir komplikasjoner. Helse forsikringen som de har gjennom jobb inkluderer ikke lengre barnefødsel så alle kostnader må de selv betale - og må faktisk tenke seg om før de tar noe så enkelt som «Ultra Sound»

Det er Fact som har endret seg fra deres første barn som «kostet» USD 500.00.

Forholdet mellom Facts og feelings er nok svært forskjellig når man sitter trygt i Norge og absolutt ikke blir påvirket av Facts.

Som familien Someone venter min niese og hennes mann deres barn nummer 2 - men Facts er at dette vil koste dem USD 22.000 forutsatt et helt normalt svangerskap - betydelig mer om det blir komplikasjoner. Helse forsikringen som de har gjennom jobb inkluderer ikke lengre barnefødsel så alle kostnader må de selv betale - og må faktisk tenke seg om før de tar noe så enkelt som «Ultra Sound»

Det er Fact som har endret seg fra deres første barn som «kostet» USD 500.00.

Hmm.. mulig jeg blingser, men husker det var svært dyrt å føde i U.S. før Trump, men det er sikkert fake facts det også.

https://www.nytimes.com/2013/07/01/health/american-way-of-birth-costliest-in-the-world.html

Hmm.. mulig jeg blingser, men husker det var svært dyrt å føde i U.S. før Trump, men det er sikkert fake facts det også.

https://www.nytimes.com/2013/07/01/health/american-way-of-birth-costliest-in-the-world.html

Uten forsikring har alltid vært svært dyrt, det som er forskjellen er at Trump åpnet for «bare-bone» forsikringer, så fødselen av vår nieses første kostet rundt USD 500.00 - nå er ikke barnefødsel lengre dekket av forsikringen og koster USD 22.000 - samme forsikring, samme delstat.

Back