• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God valgonsdag

livinspeed

ScanFlyer Blue
Nå drar det seg mot morgen, så da er det vel på tide med en ny tråd. Som svært valginteressert tok man ut ønske om fri i morgen allerede i januar, så man har ladet opp til en god gammeldags døgning i nesten ett år. Vinglasset har blitt tømt og fyllt opp noen ganger, men blir snart byttet ut med kaffekoppen, så får vi se hvordan det går med kandidatene over dammen.

Ifølge NRK og NYT ligger landet på 131-108, så får vi se hva morgenen bringer videre.

Ha en fin onsdags morgen og dag der du er, valginteressert eller ei!

God morgen fra Ris. Fortsatt spennende å følge med på opptellingen på andre siden av dammen. Nå er det hjemmekontor før det blir et møte i sentrum - som jeg går til. Det ble 9 kilometer i eget hjem i går...godt vi har et gammelt og solid hus med tjukke gulvplanker...Klar ferdig gå....langt i dag også!

Mornings fra Hvalstad. her ble natten brukt til søvn, og ser det var like så greit. Uansett, barn er levert og om noen minutter skal det "Teames" med kontorene i både Australia og Malaysia. Plutselig ble det mer press på hjemmelevering hos Meny.no, så siden leveringer der blir et døgn forsinket og de heller ikke klarte levere alle mine "sære" ønsker blir det en tur til Asker sentrum i dag også. I kveld er det derimot planer om en lang løpetur, og 1000km terskelen for 2020 passeres. Ha en fin dag

Hel fra den nesten lydløse delen av bydelen.

Registrerer at nordmenn viser seg fra sin beste side på sosiale medier og en del av dem synes tydeligvis at ren mobbing av en president og ganske mange millioner amerikanere er helt greit.. "feite orange jævel" "måtte de dø av Corona" osv er noe jeg håper barna ikke får med seg. Artig at alle de nye politiske ekspertene vi har nå er de samme som ikke kan ramse opp statsministrene i Norden. Mobbing er ikke greit!!

Nå skal jeg spasere ned til Karl Johan for en røff massasje hos naprapaten.

God morgen fra 250 meter over havet i ett solfylt Lommedalen. Tåkete over lavereliggende deler av Oslogryta ser det ut til, men den letter vel etter hvert, så vi kan se utover Oslofjorden. Jeg var oppe til 04.40 for å følge valget i USA og skjønte da at dette kom til å ta veldig lang tid, så da ble det ett besøk i sengen. Rett etter at jeg hadde stått opp ble Arizona erklært blå for første gang på årtier, så jeg føler ikke jeg har gått glipp av så mye. Jeg kan i alle fall bruke min røde cap's med slagordet Make America Hate Again, ett døgn til.
Nå er det snart av gårde til Indre Smålenene for å kjøpe ny batteripakke til konas Prius. Vi må være hjemme til feiern kommer på tidlig ettermiddag.
Ha en fin dag alle sammen.

Hei fra Forus. Søvnen ble prioritert her også i natt. Spørsmålene var mange da man lyttet til Nyhetsmorgen på vei til jobben. Måtte denne thrilleren av en valgsuppe blir avklart på fredelig vis.

God morgen fra et regntungt Warszawa. Soevn ble det, men lillegutt forstyrret litt og et kikk paa mobilen viste at opptellingen er ubehagelig spennende der borte. Polen er ett av faa land hvor Trump er relativt populaer, men det skranter litt her ogsaa. Uansett, som forrige taler, et fredelig utfall oenskes.

Registrerer at nordmenn viser seg fra sin beste side på sosiale medier og en del av dem synes tydeligvis at ren mobbing av en president og ganske mange millioner amerikanere er helt greit.. "feite orange jævel" "måtte de dø av Corona" osv er noe jeg håper barna ikke får med seg. Artig at alle de nye politiske ekspertene vi har nå er de samme som ikke kan ramse opp statsministrene i Norden. Mobbing er ikke greit!!

Nei, mobbing er ikke greit. Men det er heller ikke greit å ta damer på musa, lede landet så dårlig at alle står i fare for å bli smittet av Corona eller å stå og juge, evt være så tjukk i huet at man ikke selv forstår at man juger. Og søke støtte i visse grumsete miljøer på verken høyre eller venstre side er greit. Likevel er jeg redd for at Trump vinner.

Men likevel er dette en god dag for jeg sksl ut å fly ny sk a-320:colgate:

God onsdag - her har man allerede avlagt en eksamen hjemmefra, men fulgte også med til ganske sent ja. Det er ikke avgjort ennå. Får håpe dette blir avgjort på fredelig vis - Trump har iallefall sagt at valget er fraud. Sier litt om det demokratiske sinnelaget i Det Republikanske partiet om dagen.
Planen i dag - ganske lite - før et Zoom møte kl 1630.

Men er det greit med mobbingen til Donald Trump da? Han mobber ikke bare svakerestilte, minoriteter og undertrykte mennesker - han mobber også demokratiet, vitenskap, naturen, dyreliv og klimaet. Han regelrett trakkaserer kvinner og utnytter naturen på et sett som kun Bolsonaro er i nærheten av å gjøre. Er det greit? Av alle mobbeofre i verden så er vel Donald Trump den som aller mest har fortjent det, «som man roper inn i skogen...».

Men er det greit med mobbingen til Donald Trump da? Han mobber ikke bare svakerestilte, minoriteter og undertrykte mennesker - han mobber også demokratiet, vitenskap, naturen, dyreliv og klimaet. Han regelrett trakkaserer kvinner og utnytter naturen på et sett som kun Bolsonaro er i nærheten av å gjøre. Er det greit? Av alle mobbeofre i verden så er vel Donald Trump den som aller mest har fortjent det, «som man roper inn i skogen...».

Ikke la deg dra ned i gjørma, der er grisen på hjemmebane.

Huff morgen. Håper hjemstaten drar en kanin opp av hatten. De gjenværende stemmene har trolig en tung overvekt av stemmer for demokratene.

Ellers er det nok en fridag før langhelgen. Kanskje blir den produktiv. Eller kanskje ikke. Må uansett en runde med gressklipperen.

Dette svaret er jo det som er hele problemet jeg påpeker.. Litt femåringer i barnehaven som rpoer "men han begynte.."

Selvfølgelig er det ikke greit at Donald mobber i det hele tatt - men heller ikke at voksne norske mennesker som er sååååå mye smartere. At noen mener han er det værste som har skjedd planeten gjør det ikke riktig at de sitter en åtte timers flytur østover og er like "dumme".

Trump-velgerene mobbes også til de grader (av oftle langt mindre opplyste nordmenn) og uttrykk som "Red necks, white trash" osv. sitter meget løst.

Mine barn lærer i alle fall at å svare vold med vold, eller mobbing med mobbing setter deg på et minst like lavt nivå som den andre.

Hadde demokratene og de norske wannabe-demokratene konsentrert seg om hva som var bra med deres politikk og hva de kan gjøre med den, i stedenfor å bare angripe (på samme nivå som Trump) så tror jeg de hadde gjort det bedre i valget også.

Nei, mobbing er ikke greit. Men det er heller ikke greit å ta damer på musa, lede landet så dårlig at alle står i fare for å bli smittet av Corona eller å stå og juge, evt være så tjukk i huet at man ikke selv forstår at man juger. Og søke støtte i visse grumsete miljøer på verken høyre eller venstre side er greit. Likevel er jeg redd for at Trump vinner.

Da er det lurt at "vi" ikke senker oss ned på samme nivå..

God ettermiddag fra Orkland.:)

Nedbør og sørvest-vind, skikkelig inne-vær med andre ord.

Nåvel, natten ble en thriller, og Hollywood kunne vel ikke lagd et mer intenst manus enn det vi er vitne til pr nå. Her var man våken fra tirsdag klokken 07.00 til onsdag klokken 08.00, noe som vel skal gi ca 25 strake timer i våken tilstand. Gjorde godt med et par timer i water etterpå.
Det blir spennende å se hvem som lander de gjenværende delstatene, selv om TV2s kyndige tallknuser har et lite forbehold om 70-30 i favør Biden.

Uansett, her skal man prøve å lande litt huslige plikter, og kanskje dagen får avrundes med litt flysimulator.

Blå eller rød- ha en superb aften.:)

God dag fra Lillestrøm. Det jeg hadde sett for meg skulle bli en parademarsj i natt ble rimelig tidlig noe annet når Miami resultater kom. Dette blir godt over middels spennende.

Men nå skal jeg og Elefanten opp til moderen på brunsauskurs. Brunsaus - Michigan: 1-0

Ha en fin en. Og oppfør dere fint :)

Spennende dag og gårsdag her i Florida.
Håper på ny president, husker enda hvor sjokkert jeg var 4 år siden at The Donald ble stemt inn, selv da visste svært mange at han var en “empty suit”.
Senere har det blitt bekreftet daglig og gjerne 10 ganger per dag.
Delte meninger i mitt nabolag, de fleste har støtte skilt i både for og bak hage.
De fleste støtter Trump, men noen skilt eller flagg sier Fu.k Trump, and sier BYE DON.
Stort flagg på garasjen min sier: Make America Think Again, vote Biden.
Nok om den, begynner å bli kjølig her i Florida, nede i 24 grader på dagtid, men varmes nok opp etter at kaldfronten har passert, huttetu..:cry:
Ser ut som sesongens siste storm kommer denne veien og da som orkan etter å ha herjet i Nicaragua. Aldri kjedelig i koloniene nei.:rolleyes:

Mobbing er absolutt ikke bra, men hvorfor er det bare galt naar Republikanere blir mobbet ? Er det greit at min kone kommer hjem graatende etter aa ha moett en karavane fyllt med hvite menn alle, med AR-15 - saapass at vi ikke turte aa ha Biden - Harris sticker paa bilene.

Aa forlange at opptellinging av stemmene skal stoppe lenge foer alle stemmer er behandlet er ogsaa mobbing, men det gaar mest utover «de andre 68 millioner Amerikanere» - etter loven er ikke valget over foer alle stemmer er talt opp, ingen steder i lovverket kreves det at det skal skje paa valgnatten.

Her haaper og tror vi paa ny President, men er bekymret for Senatet, det ser ut som Republikanerne beholder flertallet og da er det store begrensinger i hva en Biden administrasjon kan gjennomfoere av den politikken de har fremsatt. Moscow Mitch (uuuppss sorry Sud - der mobbet jeg visst) har jo vist at hans politikk er aa forhindre allt som Demokratene oensker aa gjennomfoere. Tviler sterkt paa at det blir noen ny oekonomisk redningspakke - noe landet trenger saaart.

Dette svaret er jo det som er hele problemet jeg påpeker.. Litt femåringer i barnehaven som rpoer "men han begynte.."

Selvfølgelig er det ikke greit at Donald mobber i det hele tatt - men heller ikke at voksne norske mennesker som er sååååå mye smartere. At noen mener han er det værste som har skjedd planeten gjør det ikke riktig at de sitter en åtte timers flytur østover og er like "dumme".

Trump-velgerene mobbes også til de grader (av oftle langt mindre opplyste nordmenn) og uttrykk som "Red necks, white trash" osv. sitter meget løst.

Mine barn lærer i alle fall at å svare vold med vold, eller mobbing med mobbing setter deg på et minst like lavt nivå som den andre.

Hadde demokratene og de norske wannabe-demokratene konsentrert seg om hva som var bra med deres politikk og hva de kan gjøre med den, i stedenfor å bare angripe (på samme nivå som Trump) så tror jeg de hadde gjort det bedre i valget også.

Selv om jeg avsluttet innlegget med «som man roper i skogen» - så var hovedbudskapet «hvorfor reageres det ikke på Trumps mobbing, trakkasering og ødelegging»? Når man har et slikt onde og noen som er så ekstremt krass i uttalelsene, så er det litt rart at det er *andre* menneskers reaksjoner på umennesklig vondt som man klager på? :/ Jeg har medfølelse med, og kan forstå hvordan så vel som hvorfor kvinner og menn i Hviterussland fordømmer «presidenten» der. Jeg ville for eksempel ikke begynt i enden med å klage på at kvinnene er stygg i munnen om Lukasjenka.

Back