• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag

Someone

Moderator
Medlem
God morgen fra Hvalstad. Plutselig er det mørkt når jeg står opp. Gribbene skal fores, før L1 tar meg til jobb. Ikke noe møter før 08 så rekker mye innen det. Litt fotballogistikk senere. Ha en fin dag

Tipp topp torsdag fra Ris. Kaffekopp nr 3 og NRK Stor Oslo på i bakgrunnen. Hjemmekontoreringen starter om en times tid. Satser på få gått litt i løpet av dagen i dag også…så blir det en treningsøkt i kveld.

Morn fra hjemmekontoret. Her skal bilverkstedet komme til meg for å fikse en kranglete seterygg i baksetet. Praktisk når man slipper å reise avgårde.
Mye prat om innkallelser i går, håper virkelig min aldri kommer for da er vel Russland omtrent i gang med "de-nazifisering" av Norge, og det hadde vært greit å slippe kjenner jeg.

Morn fra Forus. Her skal det resepsjoneres noen timer utover så får vi se om det skjer noe spennende utover dagen. Ha en fin dag forumister.

God morgen fra Kongsberg sykehus. Det nærmer seg løslatelse nå. Går alt etter planen blir jeg skrevet ut i dag. Det skal ble fantastisk etter 1 måned på sykehus. Det er fremdeles langt igjen til formen er tilbake der den var, men det går da fremover dag for dag.

Hola fra bortekontoret.. Junior og to kpmpiser ble levert på skolen med fri eksos som alltid er en vinner. Nå en del planning og møter internt, deretter et møte på Bygga før et er foreldremøte en eller annen gang.

Tror det blir "lissom-fredag" i kveld.

God morgen fra kontoret

Normalt tidlig inne, fikk gi en pep talk til en ny på nabokontoret som syntes det var litt slitsomt med første vaktuke. Måtte minne han på et det "kun er dau laks" man flytter på og at alt lar seg løse. Men gjelder å puste med magen og lære seg noen tjuvtriks.

Tenkte å forsøke å komme seg hjemover rundt lunch tid, og avslutte dagen med hjemmekontor. Så jeg kan få kastet meg over hammer, sag og drill rett etter arbeidslutt.

Så får en se om flyfrakt gudene og laksegudene slår seg sammen for å lage litt morro. Ville jo ikke være første gangen det skjer. Men satser på god karma og en alrigt dag.

S

God morgen fra Koldingfjord Hotel. Dette var virkelig fjong plass. Sov godt nok til at jeg misset morgenmad, til og med. Så det er bra.

Men nå er det utsjekk og reise videre til Sønderborg. Der skal jeg også overnatte på en lille lokal favoritt, nemlig Bella Italia. Ikke luksus, men litt koselig. Må si at reisene mine rundt på Jylland virkelig har gitt mersmak på Danmark altså. Det er mangle små og flotte plasser her.

Ha en fin en

Fortsatt god bedring til SK384, at man blir skrevet ut til hjemmet er som regel et bra tegn. Det finnes mange langt mindre hyggelige options i journalsystemene å krysse av ved utskriving... Så satser på at formen bedrer seg raskt.

God dag fra Oslo hvor jeg egentlig skulle svart på en epost som jeg ikke har gjort ennå. Så det får jeg vel gjøre før jeg stikker ut for dagens gjøremål. Angrer litt på at jeg sa ja til en nattevakt i helga, men det får bare gå. Ha en fjong dag.

God morgen fra 05:20 fergen, på vei inn til Bellevue for å levere bil på service. Skulle egentlig ha levert den i går ettermiddag men luftkvalitet på over 200 på den siden satte effektiv stopper for det. I dag er det under 100 så det går an å bevege seg utendørs. Ute på øya er vi heldige denne uken og har stort sett ligget under 50. Dette er vel en merkelig problem stilling for mange, og jeg håper dere aldri opplever dette.

Normalt tidlig inne, fikk gi en pep talk til en ny på nabokontoret som syntes det var litt slitsomt med første vaktuke. Måtte minne han på et det "kun er dau laks" man flytter på og at alt lar seg løse. Men gjelder å puste med magen og lære seg noen tjuvtriks.

Såsant såsant ... noe som minner meg om da jeg nesten alene fylte tre MD11-fraktere i uka fra Atlanta til østen. Vi fikk jevnlig mer enn vi selv kunne frakte, og det betød at vi måtte 'jukse litt' og da på bekostning av Chcago som hadde halve maskinen. Så da måtte sjefen min være lynavleder og ta valget mellom å stramme meg opp for overskridelsene eller tape inntekter, så han valgte å stramme meg opp. Eller, som vi ble enige om, at han SA at han hadde strammet meg opp. Så da tok vi en pils og snakket om saken før vi gikk hjem på fredagen. :D

Dette er vel en merkelig problem stilling for mange, og jeg håper dere aldri opplever dette.

G'morgen, ja ... godt i gang allerede. Vi får håpe på en våt vinter der ute ... Det er vel ikke så mye annet som virker mot slikt. :(

BBJ'en er tilbake på georgiansk jord etter en lang kjøretur fra nevnte vest. Guttungen har fått ny jobb her i Atlanta og begynner om et par uker. Mye styr med å få omregistrert den, ettersom hans forsikring der ute var 'selvstendig', men når han flyttet tilbake til foreldrenes addresse, ble det krøll. Men etter litt brumming og trusler om å si opp, ga de seg til slutt ..
Kjerra er snart 15 år gammel og har gått 145.000 miles. Den klarte turen uten problemer, går fortsatt som en klokke, men ser naturligvis litt sliten ut nå. Men vil gjøre jobben ihvertfall til han får etablert seg ordentlig. Intet annet enn slitedeler som har blitt byttet ut og mer bør man ikke forlange av en bil. Ikke rart at Toyota er så ivrige etter å selge sine utvidede forsikringer - det er jo for det meste penger rett i lomma. Så jo ivrigere de er etter å selge slike tilleggsprodukter, jo mindre sannsynlig er det at du får bruk for dem .. ;)

Velvel, da får vi åpne mailboksen og se hva som hopper ut. Laks er det ihvertfall ikke.

God snufs fra Prærien. Dagen startet 03.10 av en eller annen grunn og det har gått med noen meter papir for å bli kvitt diverse fra nesa. Tror kollegene skal være fornøyd med at jeg jobbet hjemmefra i dag. Mulig foreldremøte og deretter kjøre arvingene på landet for en eller kanskje til og med to netter.

Ha en forkjølelsesfri aften.

Ps. Ser forresten at jeg burde blitt manager og fått sparken i Premier League. Er vel lite interesse for å ta dette inn i diskusjonen om norske lederlønninger.

Last edited:
Eftan frå AMS. Snart heime. Er ikkje meir å seie om det. Har sett ting og snakka om greier nok for mange månader no. Og sett svært lite av Paris. Men men, det kan sikkert bli seinare. Litt moro å overvære pressekonferansen til JWST-teamet der dei viste fram Neptun.

Håpa at KLM har planlagt roleg tur på rute nordover. Tenkjer det vert litt avspassering i morgon.

Back