• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
G’morgen, igjen fra Sveariket. Klar for ukens siste møter før jeg forflytter meg til nattens herberge, som er formet som en 747. Endelig fikk jeg til en natt på Jumbostay.
Blir nok en rundtur med kameraet, samtidig som det må jobbes litt. Vi kan ikke alle forflytte oss samtidig, så derfor holder jeg fortet noen timer i kveld.

Får dere en bedre dag en meg, må dere nok dra på litt! :cool:

God midt på dagen fra Bangkok.
Etter en lynvisitt til Hua Hin er en nå tilbake på vante trakter. Dagens arbeid ved bassengkanten er i gang og en frisk dram nytes. På eftan skal en ut å møte en kjenning for et par øl samt diskutere ulovlig innvandring :D - karen jobber i Frontex
Ha en glitters torsdag :)

9b174530e027e30b9da4b35183941d95.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Riksen.

.

Jeg drar på jeg og satser på en enda bedre dag enn din LN-MOW. :) Her planlegges det hjemreise i dag etter ca. 4 uker på Riksen. Planen er å dra med Helseekspressen 11.10 nå formiddag. Som alltid er det lite forbehold om at dagens prøver ser normale ut. Det skal bli fantastisk å komme hjem igjen. Tror jeg skal markere det med et bedre måltid til middag.

Ellers slapp jeg dessverre ikke unna ERCP undersøkelsen i går. Legene vurderte at det var greit å få gjennomført den og sett litt hvordan det stod til med nye leveren og samtidig få ryddet bort litt smårusk. Selve undersøkelsen er fullstendig uproblatisk å gjennomføre med de medisinene en får, men jeg måtte faste hele dagen fra til de satt i gang og deretter "spise" kun flytende kost ut dagen og det er ikke noe morsomt.

Vel, nå har jeg fått i meg frokost og da skal jeg begynne å pakke sammen alt rotet mitt fra rommet og så er det bare å vente på legevisitt og bussen. :)

God morgen fra London. Litt sliten etter en hyggelig middag med en god gammel kunde i går kveld.

Ble en artig første-tur med jeten til Widerøe i går som måtte snu og gå tilbake til BGO. Sleden ble fikset og vi kom oss til slutt til LHR. Supert crew og alt ble taklet på beste måte.

Nå en skikkelig usunn frokost og deretter konferanse.

God morgen fra Ris. Håper også at vi drar fra LN-MOW i dage - spennende er bare fornavnet. Ellers en rolig morgen foran peisen med kaffe og aviser. Gjør dagen bedre!

Mornings, en ekstra pitstopp på vei til jobb, så da ble det bussen. Stort sett møter hele dagen, som jeg er glad jeg kan ta personlig og slipper nå en hel dag på Teams. Billetter til en jobbtur dukket også opp i innboksen i dag. Et stykk ekstra unge å fø på til middags. Ha en fin dag

God morgen fra Riksen.

Jeg drar på jeg og satser på en enda bedre dag enn din LN-MOW. :) Her planlegges det hjemreise i dag etter ca. 4 uker på Riksen. Planen er å dra med Helseekspressen 11.10 nå formiddag. Som alltid er det lite forbehold om at dagens prøver ser normale ut. Det skal bli fantastisk å komme hjem igjen. Tror jeg skal markere det med et bedre måltid til middag.

Ellers slapp jeg dessverre ikke unna ERCP undersøkelsen i går. Legene vurderte at det var greit å få gjennomført den og sett litt hvordan det stod til med nye leveren og samtidig få ryddet bort litt smårusk. Selve undersøkelsen er fullstendig uproblatisk å gjennomføre med de medisinene en får, men jeg måtte faste hele dagen fra til de satt i gang og deretter "spise" kun flytende kost ut dagen og det er ikke noe morsomt.

Vel, nå har jeg fått i meg frokost og da skal jeg begynne å pakke sammen alt rotet mitt fra rommet og så er det bare å vente på legevisitt og bussen. :)
Håper du kommer hjem i dag ja. Er det vel et sted man ønsker å "sjekke ut" er det vel sykehus.

God morgen fra Oslo , jeg skal også ta en prøve i dag. Men for noe langt hyggeligere. Skal se om jeg får lov til å bli blodgiver. Har jo ikke så mye problemer med nåler og sånt og jeg er jo frisk tror jeg da så hvorfor ikke. Må bare huske å opplyse dem om at jeg er fullvaksinert mot hepatitt a+b , dette er noe de tester for og vil nok gi utslag på prøven.

Ha en fin dag

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

God formiddag fra en måkefyllt prærie.blir nok noen reder rett utefor kontorvinduet etterhvert.

Planen er vel å jobbe og deretter håpe at kona tar seg av kjøring til langt oppi Bærum et sted i kveld.

Er det vel et sted man ønsker å "sjekke ut" er det vel sykehus.

Det kommer vel an på måten man sjekker ut....Drar man båten i land på ett sykehus, så har man vel formelt sjekket ut da også :)

Uansett, dagen er full med møter på kontoret, mye som skjer om dagen, og spennende er bare fornavnet. Ellers så får man vel mentalt forberede seg til morgendagen, å tilbringe noen timer i luften i en "wide-body" er det lenge siden man har gjort, så det blir underholdene!

Ønsker alle en flott dag! (Utsjekk eller ei)

G’morgen, igjen fra Sveariket. Klar for ukens siste møter før jeg forflytter meg til nattens herberge, som er formet som en 747. Endelig fikk jeg til en natt på Jumbostay.
Blir nok en rundtur med kameraet, samtidig som det må jobbes litt. Vi kan ikke alle forflytte oss samtidig, så derfor holder jeg fortet noen timer i kveld.

Når ektemannen er kreftfri etter noen litt for spennende dager etter 1-års kontrollen er jeg sikker på at vi vant den beste dagen! #noenhundrekilolettere

Grattis til både @SK384 og @EB m/gubbe! Det er gode nyheter som jeg ikke har noen planer om å toppe.

Det sagt, så har jeg et skolebrød her. Det er godt med skolebrød og jeg er tilbake på bortekontoret for dagen. Her skal det være litt allmøte om ting. Fine ting, som ferie og sånt.

Ha en fin dag. Min blir ikke finere enn LN-MOW sin heller forøvrig.

Gooood onsdag fra Sandnes. I gang med en seks-dagers friperiode her. Så her startet dagen ganske så rolig. Blir riktignok en tur på gymmen i ettermiddag. Ellers ingen planer for dagen. Ha en fin en!

Dæven, ute av pallen allerede. Makan!

At det overhodet ikke er trafikk her på 01L/19R heller, dropper meg vel ned ennå en plass ..
Kan relokere, men ikke før jeg blir kvitt kofferten ...

69051eb2c2229555d2090427cbd8a0e5.jpg

God ettermiddag fra Forus,
Her jobbes det for fullt med stor entusiasme og høy underholdning faktor i prosjektet. Selskapet har lagt frem rekord resultat for første kvartal der nettoresultatet ble 537 millioner dollar.
Det er nok rigget for en betydelig vekst i olje og gass sektoren som vil betydelige resultater i overskuelig fremtid.
Jeg får ta opp forhandling om lønn og frynsegoder igjen.:cool:
Vel , vi for se , i kveld er det tid for ukas trim på hesteryggen igjen.
Ha en fortsatt fin dag selv om den kan være noe kjølig rundt om i landet.

God torsdag fra OSL.
Mye bra her som ikke toppes, men skal i alle fall fly Sas’ retro A319 nå, litt stas! Digger at A319 er ‘fast maskin på OSL-HAU for tiden, som den var for LH på OSL-MUC en lang periode under korona.

Blodbankens filial kan man vel si i Hausmanns gate var en hyggelig affære. Først et skjema man fylte inn på ipad, så en samtale med en sykepleier tror jeg det var ut fra det man fylte ut på det skjemaet og litt praktisk info. Ja så en blodprøve da for å se om man kan gi. Får man ikke vite noe er man good. Fikk også satt opp time for evt giving. Fikk også velge en valgfri gave. Alt fra vinglass til sekk til mummikopper kunne man velge.

Men på den annen side er jo Blodbankens kriterier direkte diskriminerende ovenfor ikke heterofile menn. Det er en liten tankevekker på flere måter. Selvsagt skal man verne mot HIV og det er et faktum at ikke heterofile menn har en høyere forekomst av det. Men samtidig er det latterlig få i Norge som er HIV positive ar dette reelt sett ikke burde være et problem

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Last edited:
Back