God Torsdag

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
God dag fra Hvalstad. Unger er levert, kona sendt på jobb, Meny har vært her å fylt opp kjøleskapet, det har blitt drukket litt espresso i solveggen og jammen har man ikke vært litt på Teams også. Litt jobbing får vel unnagjøres, og en luftetur behøves også. Ha en fin dag

God morgen fra Mjøndalen. Sitter på hjemmekontoret burde egentlig vært i Bodø og sett på fraktere i dag, men her sitter man på hjemmekontor. Mye som skjer om dagen, men dagens høydepunkt er en presentasjon i ett bransjeforum i dag.
Ellers så blir det vel en stille dag, får kjenne på beina om de klarer en joggetur i dag. Ha en fortryllende dag!

Morn fra Kolsås. Her skjer det ikke så mye, så da må man bare fint ta til takke med å jobbe i dag også. Været har roet seg litt så blir neppe shorts i solveggen i ettermiddag, men en liten luftetur får man nok til uansett.

Trallabom fra Lillestrøm. Nye sko fra XXL kom på døra i dag, så da kan jeg gå ut og gå en skikkelig tur igjen. De gamle turskoene var helt utgått.

Ellers ikke det store planene. Skulle vært på årlig kontroll hos tannlegen men han hadde kommet i karantene så da utgikk (heldigvis) det. Hater tannlege.

Ha en fin en

Hei fra Forus. Her var lunsjen unnagjort, man fikk nappet ut en Pepsi Max fra brusautomaten og man er i gang med sjarmøretappen. Ha en fortsatt fin dag forumister!

man fikk nappet ut en Pepsi Max fra brusautomaten

Pepsi Max på en brusautomat? Pepsi Max er ikke brus.

Ellers god torsdag fra gjemmekontoret hvor det går i mer skikkelige saker fra Robsrudskogen, ikke skvip fra Gjelleråsen.
Dagen begynte med et "I dag ser dagen ganske overkommelig ut". Det er sjeldent et bra tegn.

Dobbel dose med Teams-møter også, da man endelig skal se trynet på folk man bare har mailet med i halvannnet års tid.

Ha en god en :)

. Pepsi Max på en brusautomat? Pepsi Max er ikke brus.

Hva er Pepsi Max da? :8:

(Eller hva er definisjon på brus?)

Ble nyskjerrig nå og måtte ty til Google for offisiell definisjon på brus:
Drumroll....

Brus (Serbian Cyrillic: Брус, pronounced [brûːs]) is a town and municipality located in the Rasina District of central Serbia. According to the 2011 census, the population of the town is 4,572, while the population of the municipality is 16,293. It is located at 430 metres (1,410 ft) above sea level, just below the Kopaonik ski resort. The city is surrounded by hills on three levels, where the lowest one is a place where the Grasevka river firths into the Rasina river. On the upper level of the town a fountain of medicinal mineral water is located.

For et par siden kunne jeg muligens vært enig med deg. Nå har min bedre(?) halvdel omvendt meg. Men CC funker bra til fest.

Høres ut som en dårlig halvdel ;)

Pepsi Max er en sukkerfri variant av Pepsi.
Vi som foretrekker Coca Cola mener at den ikke kan kalles brus.

Man kaller ikke Pepsi brus på samme måte som man ikke kaller Champagne for musserende.

Ble nyskjerrig nå og måtte ty til Google for offisiell definisjon på brus:
Drumroll....

Brus (Serbian Cyrillic: Брус, pronounced [brûːs]) is a town and municipality located in the Rasina District of central Serbia. According to the 2011 census, the population of the town is 4,572, while the population of the municipality is 16,293. It is located at 430 metres (1,410 ft) above sea level, just below the Kopaonik ski resort. The city is surrounded by hills on three levels, where the lowest one is a place where the Grasevka river firths into the Rasina river. On the upper level of the town a fountain of medicinal mineral water is located.

Pepsi Max er en svært populær brus. Står blant annet litt om den her: Link.

Fra Store Norske Leksikon, link.

Kullsyreholdige leskedrikker er alkoholfrie leskedrikker som er tilsatt karbondioksid (kullsyre). De regnes strengt tatt ikke som mineralvann, da de er søtet med essenser, ekstrakter og lignende.

Ferdigblandede leskedrikker uten kullsyre ble solgt i Frankrike av gateselgere allerede på 1600-tallet. Den svenske kjemikeren Torbern Bergman var visstnok den første som fremstilte kullsyreholdige leskedrikker, rundt 1770.

Det finnes en norsk wikipedia-artikkel om "brus" her: Link.

Brus er opprinnelig den norske betegnelsen på kullsyreholdig limonade. Det er den boblende kullsyren som oppstår når flasken åpnes, som har gitt produktet sitt navn. Etter hvert har brus blitt en fellesbetegnelse for de fleste alkoholfrie drikker som er tilsatt kullsyre.

. Pepsi Max er en svært populær brus.

Joda, er jo klar over at Pepsi Max er populære leskedrikk, skjønt har aldri prøvd en slik.
Er også godt kjent med hva brus er, poenget er dog at noen hevdet ovenfor at P M ikke er brus. Derfor må man spørre enten: Hva er det hvis det ikke er brus, eller er det en definisjon
På brus som krever sukker for eksempel..? :cry:

En kompis av meg her i USA er tannlege, han synes det er veldig flott at folk drikker brus, spesielt cola, blir mye fin inntekt av det sier han. :colgate:

Vondt.

G’morgen. Null grader her i semitropiske strok i dag. Har nok fått et snev av nordavind, ser det ut til. Velvel, solen kommer nok snart opp.

Lenge mellom hver gang jeg drikker brus nåtildags. Går stort sett i kaffe eller vann med en sprut sitron. Og siden jeg går på antibiotika, får voksenbrusen også hvile.

Oh well, John Wetton gauler på radio’n og jeg setter på en kopp til ...

Back