• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag!

Mornings fra Hvalstad. Barna er levert og jeg har drukket både espresso og te. Møtefri, så får vel produsere litt, treningsfri men skal møte noen kolleger for en gåtur etterpå. Meny-bilen kommer snart, og hvis Møller klarer skaffe to dekk fra Pirelli, så må jeg også hente bilen etterpå. Ha en fin dag

God morgen fra Bergen.

Forstår ikke hvorfor jeg er så tidlig oppe.
Utover juleforberedelser så har jeg ingenting på gjøremålslisten i dag. Så eg vurderer å bare gå å legge meg igjen.

Ha en fin dag

Sent from my iPhone using Tapatalk

Glad torsdag med en stor dose fredagsfølelse:-) Hjemmekontorert et par timer allerede og jeg er snart klar for «walk&talk» med en kunde på øret. Italiensk på menyen i kveld...men er kliiin gær`n og heller i fransk i glassene.

God morgen fra Lillestrøm. Banker innpå litt kaffe før det bærer inn til bortekontoret.

I går oppdaget jeg at vi har fått noen sånne små svarte plantefluer her. Ikke bananfluer. De kom nok etter siste besøk på plantasjen. Det er ikke bare en heller. Det er 1-2-3-makan. Ga en av plantene de var mest interessert i en skikkelig dusj med JIF-spray. Da dro de i full fart. Nå skal jeg se litt hvordan det går med planten før jeg går videre.

Evt får jeg la Elefanten være hjemme om dagene og gi han 50 øre per flue han fanger. Da er han opptatt frem til jul i hvert fall.

Ha en fin en

Italiensk på menyen i kveld...men er kliiin gær`n og heller i fransk i glassene.

Reiser man med Silja Line mellom Stockholm og Helsinki, har de en italiensk restaurant. Også har de en Skipets vin, sånn som det er naturlig å bestille for meg, som gjerne ikke har så veldig peiling på vin. Sist jeg reiste med de tror jeg den var spansk. Overlevde heldigvis.

Ellers god morgen fra gjemmekontoret. Tror det er litt mindre å gjøre enn i går.

Ha en god en :)

God morgen fra bortekontoret på flyplassen, her daler snøen lett og kaffen er i koppen.

Hadde en fridag i går, avspasering for ekstra arbeid i vakt uken. Med tanke på arbeid jeg gjorde i vaktuken, så burde fridagen vært et friminutt. Men neste helg tar jeg det igjen når det skal rushes 7 trucker omtrendt samtidig ex en terminal. Antar jeg får sjekket stress nivået litt da...

Nå løse litt problemer rundt i verden med gods som er ankommet men beslagelagt, alternativt gods som noen mener ikke har kommet i det hele tatt. tror jeg må trekke lodd på hvilken jeg starter med....

Med ønske om en god dag!

S

God morgen fra bortekontoret, det ligger på samme adresse som hjemmekontoret, men siden kona skal ha hjemmeeksamen på Universitetet i dag, så har hun lagt beslag på hjemmekontoret.

Her blir det en del møter, mye frakt og FlyDet-relatert, så da har man nok å henge fingrene i. I kveld blir det vel å feiret at halve husstanden har juleferie, også blir det nok en runde eller 2 med Fortnite sammen med kona og eldstemann. Alt i alt, så tegner det til å bli en god dag! Ønsker alle en flott dag!

Morn fra Kolsås. Her faller det hvite ting fra himmelen, men det blir nok desverre fint lite som blir liggende over noe tid.

Hu hei .. opptil flere varmegrader ute. Ser ut som at vi får et par sommerdager fremover. Fint det.

Raslet litt i glassene i går kveld. Hadde et jordskjelv på hele 2.2 med senter bare noen kilometer unna meg. Så lokalgruppa på FB ‘eksploderte’. Men aldri sett noe så nær.

Straks igang med hjemmekontoret. Men først litt IT Helpdesk for kona. For et fucked up it-system den gjengen har ....

Last edited:
Hei fra knausen. Lang tur med lunsj i marka med telefoner og podcast i ørene ferdig. Nå skal man snart på henterunde, lage mat og deretter pælme seg i sofaen med Totenflak og noen nydelige druer i glasset.

God torsdag fra Oslo. Her mener selvsagt Elkjøp at det er fuktskade på reservelaptopen jeg sendte inn. Elkjøp virker aldri å la ting gå på reklamasjon eller garanti, synes de skylder på fuktskader for å så å gi et prisoverslag som er dyrere enn det varen opprinnelig kostet... Det er greit nok å ville tjene penger altså, men det virker som Elkjøp gjør alt det de kan for å ikke la ting gå på garanti eller reklamasjon bevisst.

Nok om det - har lest litt til en eksamen jeg har neste uke da. Er da noe. Men usikker på om jeg kan stoffet godt nok.

God torsdag fra Oslo. Her mener selvsagt Elkjøp at det er fuktskade på reservelaptopen jeg sendte inn. Elkjøp virker aldri å la ting gå på reklamasjon eller garanti, synes de skylder på fuktskader for å så å gi et prisoverslag som er dyrere enn det varen opprinnelig kostet... Det er greit nok å ville tjene penger altså, men det virker som Elkjøp gjør alt det de kan for å ikke la ting gå på garanti eller reklamasjon bevisst.

Nok om det - har lest litt til en eksamen jeg har neste uke da. Er da noe. Men usikker på om jeg kan stoffet godt nok.

Kjenner jeg de rett er det produsent (les: verksted) som skylder på fuktskader, ikke butikken du kjøpte det i. Skal ikke skylde på deg, men det er en dullion fuktindikatorer på nyere elektronikk, og verkstedet har nok også bilder i bakhånd som beviser at noe på et eller annet tidspunkt har utløst disse. Be om utvidet servicerapport så får du nok en uttømende mail i retur.

Det er forbaska dølt, men lite å få gjort med. Hadde selv en klokke inne med IP-sertifisering som døde etter veldig forsikting omgang i vann (der jeg skulle teste svømmetreningsmodusen som var på klokka) - en produsent jeg hadde lobbet for og solgt mye av på grunn av egen positive oppfattelse av klokken. Fikk jeg gjennomslag for min reklamasjon hos verksted? Nei. Fikk jeg gjennomslag for reklamasjon fra leverandørkontakt etter presisering av hvor mye jeg har solgt gjennom positiv omtale og den faktiske årsaken tli feilen? Nei. Har jeg solgt mye etter? Nei.

Back