• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag

TriStar

ScanFlyer Crusty
Medlem
Noen ankommer Chiang Mai, mens andre reiser derfra... Skal tilbringe noen dager i Burma nå, eller Myanmar, som vel er det politisk korrekte navnet på dette landet. Bangkok Airways flyr direkte fra CNX til Mandalay med ATR. Blir spennende å oppleve et nytt land, har så vidt vært der før, men kun på dagstur. Ha en aldeles fortreffelig torsdag[emoji3]

Sent from my iPad using Tapatalk

Ja da, skal ta ansvar for tilstedeværelsen i Chiang Mai - i alle fall en ukes tid til da reisen går til Chiang Rai for noen dager.

Ligger an til varme dager, men heldigvis går temperaturen ned om kvelden.

Hallo fra Park Inn LHR.
Nå på hjemtur fra Norge til Florida. Har hatt nok snø og is i Vesterålen og sno og regn i Trondheim.
Strålende sol i Oslo men 3-4 minutter etter take-off med SK 809 til LHR fikk vi noen kraftige karameller med turbulence.
Jeg sak bak i 29C og ble slengt frem og tilbake samt opp og ned. Alt som ikke var fastspent ville ha blitt slengt veggimellom. Trauste Nordmenn sa ikke mye, men holdt seg godt fast. Ville ha vært mer drama og gauling i et Amerikansk fly.
18 grader i London og meget vårlig.
Bra nok hotell Park Inn, god middags Buffet og rommet bra også, badekar var bonus. Lange køer for å sjekke inn Kinesiske turister på gruppereise med buss men dem tok det unna.
Havnet bakerst i lang kø på Immigration på LHR, en hel flylast med Japanere, mange med masker på ansiktet, man kan aldrig være for forsiktig, bird-flu og annet svineri i London. Bakdel med ikke å ha Euro pass, må i manuel kontrol og saktegående kø.
Tar det vel igjen på andre siden med Global Entry, 2 minutter Max. :drink

God morgen fra prærien. Hadde vært en fordel om OSL igjen begynte å ha gater klare kvelden slik de hadde tidligere. Da kunne en ofte tatt et senere tog. Vel, vel nå kan en iallfall skimte grålysningen 05.10 over Oslo.

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Clarion Sign i Stockholm. Klar for frokostmøte på et av nabohotellene. Etter en litt kortere arbeidsdag tar Norwegian meg hjem til en rolig ettermiddag og kveld. Satser på å få logget nok skritt i dag også...i går ble det rett over 20000. Ha en topp torsdag!

God torsdag fra Arendal. Klar for en dag i folkets tjeneste. Kan bli noen interessant debatter i dag.

God ettermiddag fra Hilton Hua Hin. Ser ut som store deler av forumet er i Thailand om dagen. Guttungen på 4 lærte å svømme i går (på konas bursdag). Formiddagen har gått med til bading, nå blir det litt r&r inne for oss og ungene før vi bader litt mer i ettermiddag.

Ha en flott dag!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

God morgen fra Pretoria :) I morgen setter vi kursen mot villmarka, så i dag står forberedelser (pakking, innkjøp etc.) på tapeten. Og undertegnede må i gang med koking av nok fårikål til å mette 15-16 personer i ei potjie gryte (http://ificould.co.za/wp-content/uploads/potjie.jpg) så den kan varmes opp over åpen ild i bomaen når vi kommer frem i morgen kveld.

Ha en fin dag!

God morgen fra Oslo nord - ikke alle er i Thailand - det er noen hjemme i potetlandet også :) Dagen går til å sette seg inn i dokumentene før kvelden styremøte i jobben.

Jan

God ettermiddag fra Hilton Hua Hin. Ser ut som store deler av forumet er i Thailand om dagen. Guttungen på 4 lærte å svømme i går (på konas bursdag). Formiddagen har gått med til bading, nå blir det litt r&r inne for oss og ungene før vi bader litt mer i ettermiddag.

Ha en flott dag!

Hvordan fremstår dette hotellet nå? Lest mye dårlig om det de siste årene. Er du statusløs der?

Hvordan fremstår dette hotellet nå? Lest mye dårlig om det de siste årene. Er du statusløs der?

Hotellet har sett bedre dager. Har diamant, så hele familien har gratis tilgang til en fantastisk frokost. Vi har suite i 16 egt som ikke er pusset opp, mens mine mor og kjæreste har vanlig dbl rom i den oppusset etasjen. Det er flott. Egt 1 og 2 er oppusset, resten er vel på vei. Bassengområdet er kjempebra og frokosten er også pluss. Loungen er sub pari.

Thomas

Mornings fra en av Ruters blå. En som absolutt ikke ville i barnehagen det er avlevert der, så da er det jobben neste. Ser faktisk ut som jeg må skrive litt i dag, og dermed gå utenfor excel. Ha en fin dag

God formiddag fra TRD, sitter i LN-NGK som tar meg til OSL om kort tid :) Flyspotting og møte flyfolk. Ser ut som Jesus i følge enkelte å sitter på 5A sånn i tilfelle andre her inne leser dette i løpet av flyturen. Faen jeg liker nøtter når jeg er ute å flyr å hadde kjøpt noe så får vi vite nå like før avgang at en kødd med nøtte alergi er ombord.

Faen jeg liker nøtter når jeg er ute å flyr å hadde kjøpt noe så får vi vite nå like før avgang at en kødd med nøtte alergi er ombord.

Du klarer deg ikke uten nøtter en liten time fordi noen andre potensielt kan dø av det?

En brukbar en fra Snillfjord. :)

Skyet opphold, men det trues med enda mer hvitt før regnet skal skylle det vekk igjen, i alle fall i følge de som kan det. Gårsdagens sjeldne treningsøkt kjennes enda, men det ble så fint sagt i ''Mot i Brøstet'' i sin tid, ''man blir støl i muskler en ikke bruker så ofte'' og det stemmer i alle fall.

En dusj er gjennomført, kanallisten på TVen er oppdatert og mat har en fått i kjeften også, så da skal mye være på stell enn så lenge. Ikke store planer resten av dagen, men litt ymse kjøkkentjeneste burde man vel klare.

Ha en ypperlig en rundt om! :)

G'morgen fra Vestsørøst. Sol og fint men fem minusgrader på morgenkvisten. Venter på bøtteballettens ankomst så vi kan få vasket ut litt basilusker og annen faenskap.

Litt kontoristgreier på morran før arbeidsdagen begynner - men først .. MER KAFFEEEE!!!!

Hallo fra Park Inn LHR.
Nå på hjemtur fra Norge til Florida. Har hatt nok snø og is i Vesterålen og sno og regn i Trondheim.
Strålende sol i Oslo men 3-4 minutter etter take-off med SK 809 til LHR fikk vi noen kraftige karameller med turbulence.
Jeg sak bak i 29C og ble slengt frem og tilbake samt opp og ned. Alt som ikke var fastspent ville ha blitt slengt veggimellom. Trauste Nordmenn sa ikke mye, men holdt seg godt fast. Ville ha vært mer drama og gauling i et Amerikansk fly.
18 grader i London og meget vårlig.
Bra nok hotell Park Inn, god middags Buffet og rommet bra også, badekar var bonus. Lange køer for å sjekke inn Kinesiske turister på gruppereise med buss men dem tok det unna.
Havnet bakerst i lang kø på Immigration på LHR, en hel flylast med Japanere, mange med masker på ansiktet, man kan aldrig være for forsiktig, bird-flu og annet svineri i London. Bakdel med ikke å ha Euro pass, må i manuel kontrol og saktegående kø.
Tar det vel igjen på andre siden med Global Entry, 2 minutter Max. :drink

Irriterende det der at dobbelt statsborgerskap ikke er lov i Norge (med noen svært få unntak). Da kunne du vært amerikaner og samtidig hatt fri tilgang til EU/EØS. :)

Uansett god ettermiddag fra Oslo. Intet spesielt å melde. Prokastinerer dagen lang. Og under en måned til neste reise til Kina og Nord Korea. Ha en god dag dere som drømmer dere vekk fra NOrge.

God morgen fra Country Inn & Suites ved Portland flyplass. Faktisk rimelig greit hotell. Og sykt billig.

Hadde en jobbdag i går. Bellevue, Magnolia og, ikke minst, Gig Harbor. Sistnevnte var jo skikkelig koselig, og et nokså uventet sted å finne hifi butikk. En som bygde egne platespillere og utelukkende solgt Britiske retro-lydsystemer. Veldig kult.

I dag blir det Portland, før Alaska (forhåpentligvis) tar oss videre til SFO i ettermiddag. Så blir den en øl på Lefty's for en god venn.

Ha en fin en.

Back