God torsdag, og 4. dags jul

Someone

Moderator
Medlem
God morgen fra Asker. Litt jobb emailing på morgenkvisten før julens mini-reiseprogram tar til. En kort visitt til barnas oldeforelde i Sandefjord, før vi slår leir på Tjøme for en dag. Ha en fin dag.

Hei fra Forus. Romjulsvakt nr. 1 av 2 i gang. Venter ikke helt det store aktivitetsnivået. Passer egentlig fint da "Gerrit" holdt oss våkne deler av natta. Starter med kaffe. Ha en fin dag.

God morgen fra 0369. Vinterlig ute, men det ser ut som at trafikken på OSL går noenlunde på tid. DY1640 til EDI om noen timer. Tweed og smoking er pakket - nyttårshelg i det skotske høylandet blir bra. Ha en fin dag!

Morn fra Tønsberg. I dag blir det å pakke bilen og sette kursen for Kvitfjell. Mistenker at det ikke settes noen rekorder for kjapp reise oppover i dag

God morgen fra Kongsberg. Frokosten her fikk akkurat en ekstra stjerne da jeg skulle kjøpe cappucino i resepsjonen, og fikk beskjed om at den var gratis så lenge de serverer frokost. Deilug med to tom og neste år går kanskje jentene med på å sove sammen uten voksne på rommet.

Nå skal bakkene gjøres utrygge noen timer fremover til heiskøen blir for lang.

Herlig torsdag fra et snedekket Ris. Ingen store planer for dagen annet enn å feire at «one night standen» fra 24 år siden aldri sluttet. Nå kaffe og julemarsipan. Nyt torsdagen du også.

God dag fra Bergen Togstasjon.

Nattens storm lager krøll for togtrafikken her på Vestlandet. Egentlig er det vel på Bergensbanen som har problemer men det smitter over på lokaltogene siden VY ikke har planer for å håndtere uforutsette ting som været, som vi har daglig og årlig.

Skiftet tog to ganger, innstiller avganger 30 min etter at det skulle vært gått og betjeningen på perrongen prøver å ringe en eller annen som liksom skal vite noe, alt etter avgangstid. Ja ja, sånn går nå dagen. Godt sjukehuset hvor jeg har time hadde en ledig time litt seinere i dag så jeg prøver å komme meg oppover.

[emoji2359]

FQTV

Gmorgen fra Knausen. Mimosaen er unnagjort og det er semi-gjemme kontor i dag med rapporter, marka-tur og California bookinger på programmet. Booket tre dager på Beverly Hills Plaza som ligger bra til. Familierådet ble enige om to dager i Palm Springs (høyst sannsynlig Tommy Bahama Resort) og så sesk dager sydenferie i San Diego.

I kveld er det La La Land-kveld med Nord-Europas beste hjemmelagede burgere. 🇺🇸

bf109083-1493-409d-a775-034720101cfc.jpeg

God "morgen" fra Granka. Storsmurfen i bedre form og jeg har fremdeles ikke blitt dårlig. Bank i bordet, fingers crossed, etc etc etc.

Men med en forholdsvis sunn livsstil her nede og veldig mye søvn er jeg i ferd med å føle meg like uthvilt som i slutten av Mars 2020. Det er helt magisk. Fra å puste og pese litt av å gå trappene hjemme (eller eksistere i det store og hele) løper jeg nå trappene opp heia her, med armene fulle av poser med vann. Uten å bli sliten. Det er deilig, så det hadde vært nice å ikke ødelegge det med å bli syk. :)

I kveld blir det biff vekke fra all-inclusive greiene. I går ble det take-out pizza fra utenfor bastionen. Når jeg spankulerte tilbake med pizzaene i hånda kunne jeg virkelig føle de misunnelige blikkene som stirret. "That bloke ordered a bloody pizza...".

Ha en best dag

God kveld fra VY.
Her trilles det opp til OSL og en hotell overnatting.
I morgen er det OSL MUC HND ITM på planen. Gleder meg til ANAs dreamliner og business klasse. Sidebord og vindu blir stas! :)
God kveld folkens!

Gmorgen fra Knausen. Mimosaen er unnagjort og det er semi-gjemme kontor i dag med rapporter, marka-tur og California bookinger på programmet. Booket tre dager på Beverly Hills Plaza som ligger bra til. Familierådet ble enige om to dager i Palm Springs (høyst sannsynlig Tommy Bahama Resort) og så sesk dager sydenferie i San Diego.

I kveld er det La La Land-kveld med Nord-Europas beste hjemmelagede burgere. 🇺🇸

View attachment 54227

Bedre morgen fra Bainbridge - det har vært still fra oss i vest siden vi er litt / mye blokkert fra å poste av det nye «are you a human» sofware´n her inne. Uansett julen ble flott over i Bend Oregon, med resort, Crux Brewery med svoger og nevøer.

@SudCaravelle Tommy Bahama Miramonte er vårt favoritt sted for Date Nights, Grapefriut and Basil er utmerket - og selv på El Paseo er Tommy Bahama Resturanten vår favoritt. Dessverre gikk Tommy Bahama resturanten i Lahaina med den tragiske brannen - det var også vårt «vannhull» på Maui.

Nadi/Fiji her var vi. Snart kl 10:30 fredag 29.12. Det var her jeg møtte en trønder i ‘98 med hjemmebrent fra gamlelandet. Men her får man også kjøkkenglass med sterk sprit. Vi skal vel etterhvert ut på blue lagoon beach resort med egen utgang til strand etc

Back