God aften fra CPH. Her er det snart avgang til BKK med OY-KBA. Flytid 10:27 og smekkfull maskin. Bulder og brak er varslet over India, Bengalbukta og hele veien inn til BKK. Blir noe navigering rundt omkring vil jeg tro. Må ta med ekstra fuel.
Ha en fin kveld.
God aften fra CPH. Her er det snart avgang til BKK med OY-KBA. Flytid 10:27 og smekkfull maskin. Bulder og brak er varslet over India, Bengalbukta og hele veien inn til BKK. Blir noe navigering rundt omkring vil jeg tro. Må ta med ekstra fuel.
Ha en fin kveld.
I see. Det er vel ikke bare bare å forberede seg på en 11-12 timer på Flight Deck på en IC-tur.
Må ta med ekstra fuel.
Vi skal møte mor og far imorgen til lunch, muligens på nyåpnet Strand Restaurant som jeg ikke har vært på lenge! Håper ikke baren er borte, eller hva Andreas![]()
Hehe. Den slaks utfordringer liker man. Sånn ca kor mye fuel minimum bør man ha med en fullastet A343 på CPH-BKK med en gjenomsnittlig Headwind komponent på 30kt?
Vi har sjelden så mye motvind østover, det er et generelt drag fra vest i høyden. Jeg regnet med en god del circumnavigation pga TS og CB, og la på ca. 4 tonn ekstra. Blockfuel ble da 80.0 tonn. Vi parkerte et kvarter før schedule med ca. 8.0 tonn
Jeg lurer på en ting. Hvorfor må du egentlig reise så tidlig fra OSL til CPH når flyet videre ikke går før på kvelden?
Den godeste Stein Kaptein satte forøvrig avgårde ett minutt før rutetabellen.
Seff. Tyyypisk SAS!
Myndighetene krever minimum horisontal hvile før en arbeidsøkt starter.
Minimum er 8 timer på ryggen.
:up:
Selvom det vel ikke har været punktlighed der har præget IC de sidste par uger
Synes nok jeg har set en del forsinkelser både øst og vest. Har et af flyene været ude med teknik eller hvad har grunden egentligt været til det.
Har nok vært mest på det tekniske planet. Jeg ble tatt av flygninger 2 ganger i juni/juli pga. teknisk, mens den største forsinkelsen på flight'er jeg har utført hittil i år, var på 12-13 minutter i ORD. Her må vi ofte vente på "jungeljet'ene" som kommer sent inn. Vi får med pax'en, men sjelden bagasjen.
Minimum er 8 timer på ryggen.
Hvordan er reglene for de som sover på sida eller magen?![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.