God torsdag morgen

God ettermiddag fra Sandvika,
Det går unna i prosjektet for tiden. Dagene raser avgårde.
Det er på tide å sette kursen hjem etter 5 dager på reisefot.
Jeg tar luftbussen vestover fjellet med rutenummer SK4047 i kveld.
Da blir nok min bedre halvdel glad vil jeg tro.
Ha en fortsatt fin dag alle.

Typisk Seattle - værmeldingen er rævva, men likevel blir det en fin dag.

22.januar 1988 var jeg tilstede på rollout sermoni for 737-400 og 747-400.
Da var det knallvær i Seattle den uken.
Kanskje dere er heldige med været etter som uken skrider frem?
Det skifter jo fort der over ved Puget Sound.

God morgen mellom bygene fra LAS. Har kommet meg på flyplassen, og sitter her i CO sin presidentklubb, og venter på at en UA B752 skal ta meg til SFO. Derfra går en luftbuss videre til SEA. Her har det regnet mer enn det normalt gjør på 3 år de siste dagene, og det var før regnet i går kveld. Det er meldt nye skybrudd her i dag, og det renner allerede elver rundt om overalt.

I natt ble det bare to timer søvn på meg, så jeg håper inderlig at jeg får sove på flyene nordover...

22.januar 1988 var jeg tilstede på rollout sermoni for 737-400 og 747-400.
Da var det knallvær i Seattle den uken.
Kanskje dere er heldige med været etter som uken skrider frem?
Det skifter jo fort der over ved Puget Sound.

Naa er vaermeldingen endret og solen titter frem paa vaerkartet for fredag...

Send litt av solen sørover til SFO også. Flyet mitt har fått en "pos wth del" etter seg på skjermene her, og jeg har ikke tid til alt for mye forsinkelser hvis jeg skal rekke min connection. Nå er vel kanskje denne også forsinket, men...

EDIT: Der kom en UA B752 i gamlefargene og en i nyefargene taksende, så da er jeg nok good to go. Bra!

Last edited:
SFO paa denne tiden av aaret er ikke noen operasjonell droem....stort sett morgen taake med "flow" dvs. vi ligger normalt aa sirkler 20-30 minutter over Marin County paa vei inn...

Da hilser vi fra United's RCC på ORD, hvor Tommy777, Someone(avbildet), Seth fra FT og undertegnede varmer opp til neste flight.

19e674f9.jpg

Glad torsdag... Hjemme igjen på rute takket være SAS som ikke hadde problmer med å snu en smekkfull B737-800 og fylle opp alle setene igjen på 25 minutter på ARN i ettermiddag. Liten sandwich og en flaske vin rakk vi også...

Nå er det utpakking og ny pakkerunde for nye 5 dager på reisefot...

Glad torsdag... Hjemme igjen på rute takket være SAS som ikke hadde problmer med å snu en smekkfull B737-800 og fylle opp alle setene igjen på 25 minutter på ARN ..

Hjelper å gå i god skole hos Braathens.

JA!!! Var det noen som kunne snu 737`er så var det Braathens...men andre selskap har jo også mange ex BU ansatte.

God ettermiddag (kveld) fra Newark Libety int. airport.

Her er det litt påfyll av mat og drikke før jeg fortsetter vestover. En kjempetur over dammen i dag.
Selvsagt hjulpet av sete 3A i BusinesFirst. Særdeles trivelig :-)

Rett før avgang fikk jeg statusrapport fra Kingstone om at han var klar LHR for BA49. Så da er det vel håp om at alle møtes trygt i SEA i løpet av kvelden.

S

Her er det litt påfyll av mat og drikke før jeg fortsetter vestover. En kjempetur over dammen i dag.
Selvsagt hjulpet av sete 3A i BusinesFirst. Særdeles trivelig :-)
Jasså, ja, har vel bekjente i bransjen du :lol:

Da sitter vi 8 mann på Pilot House på SEA ogdrikker, men nå drar vi innover...

UA var 34 minutter tidlig .. Bra!!

Hallo fra et, som nevnt tåkelagt, Tromsø. Holder akkurat nå til i sentrum (dvs cirka 5moh) og det synes som 250 m høres ut som optimistisk anslag.

Har akkurat fått sensur på masteroppgave slik at jeg nå er helt ferdig med 5 års utdannelse. En god følelse! Helgen (yes, jeg tar helg allerede) går med til å feire meg selv og de andre uteksaminerte!

Ønsker alle en like god dag!

Gratulerer!!

Da var vi kommet til fergeterminalen, hvor vi akkurat misset 1730-båten - men her er det ikke så verst å være .....

38efd3b7.jpg

Sliten etter gårsdagens altfor mange øl og drinker, og heldigvis har jeg bare ett møte kl 9 idag. Tipper jeg skal sove litt på store møterommet etter det..

Back