God torsdag morgen

LN-KKY

ScanFlyer Blue
God morgen alle forumister
Da begynner det å nærme seg morgen her på OSL også, et par timer igjen på jobb nå før helgen slår inn, og neste arbeidsdag ikke er før mandag ettermiddag! Snøværet som har pågått i hele natt har ikke gitt seg ennå, men er levbart med minus 4-5..

Ha en fin dag og en riktig god helg alle sammen

God morgen fra Lillestrøm.. He rmå det måkes snø , men trim har je ggodt av..:o

Grynt Grynt fra snøstormen på Gardermoen!
Morgenvakten har vært igang en time og formen er laber, knasker pinexforte 500mg for harde livet, ikke lenge før jeg får snurrhale! :headbang

>>> ENGM (OSLO/GARDERMOEN) <<<

METAR 210511Z 03005KT 6000 -SN FEW005 SCT013 BKN015 M05/M05 Q1033
TEMPO 4000 -SN BKN012

TAF 210200Z 2103/2203 04005KT 9000 -SN FEW012 BKN020 TEMPO
2103/2112 2500 -SN BR BKN010

Ha en flott dag, og gjengen i Seattle får kjøyra på! :up:

God morgen fra Forus!

Da var det atter en dag i gang. Snakk om at ukene går fort gitt.

Vel. i dag er det er masse småting å henge fingrene i, så jeg vil ikke være arbeidsledig gitt.

Kaffen er på pulten og forum må blas igjennom i 5 minutt før dagen starter for fullt.

Ha en fin dag forumister! :)

God morgen herfra.

Dagen blir hektisk som vanlig med første møte kl 8 og så er det forsinket julebord/årsfest i ett selskapslokale i byen senere i kveld. Blir sikkert hyggelig!

God morgen. Da går turen straks opp til OSL for litt jobbing, kan vel bli greit kaos der i dag tenker jeg. Ha en fin dag!

Så var man langt på gang med en ny dag, i dag er det bare vedlikehold, regnskap og møter i sikte, så jo før denne dagen er slutt jo bedre er ting... ha den dagen dere måtte fortjene, jeg har tydeligvis noe uopgjort underskudd på karmaen min.

-A

Holy fogged thursday!!

210650Z VRB01KT 0250 R01/0550N R19/0600N FG VV001 01/01 Q1036 TEMPO 0600 FG VV002

Håper denne gir inntrykk av null vind, ca 5-10 meter sikt, høy luftfuktighet og en relativt høy temperatur.

Ellers er det grufullt tidlig. That's all. Ha en fortreffelig dag de som kan, jeg håper å se sola i dag! (Er soldag i dag). Blir iallefall solboller :)

God morgen fra KRS!

Da var man i gang med dagens første time. Thank God for at det var IT så man kan holde på med litt andre ting mens man våkner. :)

Polaris:
Variabel vind på 1 knop. 250 meter sikt. 550 meter sikt fra rullebane 01 og 600 sikt fra rullebane 19. Tåke. Vertikalsikt på 100 fot. Temperatur og duggpunktstemperatur er begge på 1 plussgrad. There's your reason! :)

250 meter?! Tullvas, jeg ser ikke nabohuset, og det er trangt om plassen på øya! I overkant optimistiske de værmeldingene...

EDIT: http://www.nordlys.no/nyheter/article4817540.ece har du sett, der har flyplassen faktisk vært stengt siden 06.00. Tror den har åpnet igjen nå. For øyeblikket tar de av som perler på en snor, men 6-flyet til SAS er grådig forsinket. En stygg 2timers delay til statistikken :p

Last edited:
God morgen fra sofitel LHR. Her er man nydusjet, og straks klar for å forlate hotellet,og sette kurs for terminal 5. Er også klar for å ta Boeing-widebody-jomfrudommen, ombord i en 777 som skal til Seattle.

Ønsker forumistene en god torsdag.

God morgen fra OSL. Ble ikke millionær i går kveld så det er bare å fortsette slaveriet for øvrigheta. Hepp hepp

250 meter?! Tullvas, jeg ser ikke nabohuset, og det er trangt om plassen på øya! I overkant optimistiske de værmeldingene...

EDIT: http://www.nordlys.no/nyheter/article4817540.ece har du sett, der har flyplassen faktisk vært stengt siden 06.00. Tror den har åpnet igjen nå. For øyeblikket tar de av som perler på en snor, men 6-flyet til SAS er grådig forsinket. En stygg 2timers delay til statistikken :p

Jeg er under Polarsirkelen jeg, så jeg vet ikke helt hvordan det ser ut der oppe. :p

Men RVR viser 550 og 600 meter med sikt.(Dog MED lys på), så det er iallefall betydelig bedre sikt nede ved ENTC. Bor du litt i høyden? Sikten oppover er kun 30 meter. Dvs at man registrerer et skylag ca 30 meter opp i lufta. Der er sikten enda verre, og det er nok grunnen til at mange av flyene står. (Ettersom TOS kun har ILS CAT I med minima på 200 fot)

Last edited:
Hallo fra et, som nevnt tåkelagt, Tromsø. Holder akkurat nå til i sentrum (dvs cirka 5moh) og det synes som 250 m høres ut som optimistisk anslag.

Har akkurat fått sensur på masteroppgave slik at jeg nå er helt ferdig med 5 års utdannelse. En god følelse! Helgen (yes, jeg tar helg allerede) går med til å feire meg selv og de andre uteksaminerte!

Ønsker alle en like god dag!

God morgen fra OSL

Da er man sjekket inn og straks klar for å sette snuten mot julebordet
og Uniten.

Ser ut som vi blir greit på rute og om time arrival til Newark.
Ønsker alle en god dag og til joebordsfarerne sees senere.

S

God morgen ! Faren er over, sier legen. Nå er jeg i farta igjen. Men hvor finnes der øl og vin her? Trenger et glass ! :-)

G'morgen fra Alpharetta .. her er snippesken pakket og karjolen sadlet og straks gaar ferden soerover, mot Hartsfield-Jackson International, der United venter utaalmodig. Foerste stopp blir Chicago, hvor jeg faar foelge av fire glade herrer resten av veien.

Regn og surt her, og regn og surt i Seattle - velvel - det blir nok en fin tur likevel!

Hepp hepp! God morgen fra Hilton ORD. Om en stund blir det å komme seg til UAs innsjekk for å møte Tommy....drit lenge før flyet faktisk går! Vel vel, blir en gjeng på samme UA-flighten til SEA og årets julebord. Ha en fin dag og skål! :)

Det gikk greit å komme seg til ATL på morran, og etter å blitt bodyscannet i en køfri security, sitter jeg nå med en Starbucks latte ved gate T15. Neste stopp ORD.

G'morgen fra Alpharetta .. her er snippesken pakket og karjolen sadlet og straks gaar ferden soerover, mot Hartsfield-Jackson International, der United venter utaalmodig. Foerste stopp blir Chicago, hvor jeg faar foelge av fire glade herrer resten av veien.

Regn og surt her, og regn og surt i Seattle - velvel - det blir nok en fin tur likevel!

Minor correction...akkurat naa melder Seattle om klart og kaldt vaer....samme som i gaar morges....spaadd regn og surt...men vi hadde en varm klar dag....ha en fin tur hitover....god morgen fra Seattle....

Back