God torsdag morgen!

Hehe, hovedpoenget er;

"BECMG 0206 2000 -SN BR
VV006 BECMG 0912 19015KT"

Becoming 02z06z 2000m sikt, lett snø med vertikalsikt på 600ft og fra 09z-12z vil vinden være 190grader 15knuter.

Thomas, for meg som ikke kan lese METAR og ikke skjønner de forskjellige forkortelsene, kunne du være så vennlig å oversette? ;)

Hehe, hovedpoenget er;

"BECMG 0206 2000 -SN BR
VV006 BECMG 0912 19015KT"

Becoming 02z06z 2000m sikt, lett snø med vertikalsikt på 600ft og fra 09z-12z vil vinden være 190grader 15knuter.

Anbefaler alle som vil prøve å forstå METAR litt å sjekke ut denne fantastiske siden fra ippc.no --> https://www.ippc.no/ippc/help_met.jsp

Bruker den nesten hver dag på jobben, og joda, selv en WF-potet begynner å forstå ^_^

E!

glad torsdag! De siste dagene som arbeidsledig hjemmepappa nå, fra og med tirsdag er det på med slipset igjen. Min nye karriære starter med fire dager i STO, med tre netter på SkyCity på Arlanda. Frokost og JetA1, kan det bli bedre?

Magnus Viking er en avslappet ung mann som sover det meste av dagen, så jeg har kommet langt i boken om USAs presidenter (anbefales!) Nå er jeg nettopp ferdig med Frankling Pierce (en mann som er mest kjent for at han mer eller mindre ikke fikk gjort noe som helst på fire år), og nå smeller det snart (Borgerkrigen). Apropos det - er det noen som kan anbefale en god (lettere overfladisk/populærvitenskaplig) bok om den amerikanske borgerkrigen (gjerne en med bilder og kart og greier). Type om-du-skal-ha -kun-én-bok-om-den-amerikanske-borgerkrigen-boken?

Ellers er iPhone snadder - om jeg bare kunne få Edge til å funke

så jeg har kommet langt i boken om USAs presidenter (anbefales!)

Støtter CK i den anbefalingen. :USA Har dog kun kommet til Washington, men det er fordi jeg samtid holder på/har holdt på med med Bourne-triologien og boken om de norske spesialstyrkene samtidig. (ved siden at faglig litteratur.....men jeg tør ikke anbefale bøker i finans her inne....he he:p )

Om ikke det er en bok om Borgerkrigen så vil jeg anbefale The Longsman History of United States "om-du-skal-ha -kun-én-bok-om-den-amerikanske-historien" som tar for seg det meste fra koloniseringen og opp til 1980

...........og der var også innsjekk på SK460 imorgen i boks. Nødutgang og vindu sikret, uten at jeg måtte betale ekstra for det.

Last edited:
Back