God torsdag morgen fra Maibara

Futura

ScanFlyer Gold
Nei ikke et sted i Australia, men en stasjon Shinkansen stopper, mellom Nagoya og Osaka.
Vi må bytte fra Shinkansen til noe annet i Shin Osaka. Om vi venter lit går det sikkert et shinkansen tog til Shin Kobe, men det er visst 2 hoved stasjoner i Kobe. Vi bor ved Kobe station, der Shinkansen ikke stopper.
Noen artige observasjoner når man er i Japan. I førerhuset bakerst på alle tog, er det en konduktør som har hodet og store deler av overkroppen ute av vinduet når toget går inn og ut av stasjoner. På Shinkansen er togene såpass lange at det holder en betydelig fart når hodet stikkes ut når man kjører inn, eller før hodet taes inn når man kjører ut av stasjoner. Lokaltogene går så ofte at det stort sett er ett spor for hver linje. Dvs at det ville vært 4 dobbeltspor mellom Majorstuen og Tøyen. Lokaltogene er også litt smale og alle seter er sidestilt. Shinkansen er derimot 2+3 seter og brede vogner. Vi har i dag sett den første helrøde bilen, en VW Golf St.v. Ellers er det knapt røde biler. Selv Ferrari og Corvette har jeg sett i gult. Toalettpapiret er kun ett lags og det laget er tynnere en et lag på en norsk rull. Man må derfor dra ut nesten en meter hver gang. Buss, Metro og lokaltog billetter kan stort sett ikke kjøpes med kort, bare cash. Vi har ikke sett noen med større bagger, alle har hard case kofferter. Og Wifi på Shinkansen faller ut hele tiden. Bare under skriving av dette innlegget har jeg måttet logge meg på 4 ganger.
Ha en god dag, med eller uten merkelige observasjoner.

Re: God torsdag morgen fra Maibara.

Observerer at det er en fin torsdag morgen på Ris. Om litt går turen opp til toppen av byen. Skal se at det kan bli produsert litt i løpet av dagen i dag også. Avdelingsmøte i ettermiddag og kveld…Kjør på:-)

God morgen fra Trondheim. Frokost hos Stordalen inntatt og i drosjen på vei til kontoret. Hjemreise i kveld, flyet har vært fullbokket siden mandag så jeg slipper lure på ledig midtsete.

Mornings fra L1. Litt mer intimt enn vanlig da det mangler både tog og signaler. Varslet kake på jobb, så får ta en tur. Ha en fin dag.

Morn fra Elvebyen. Ombord på toget kunne det visst informeres om signalproblemer på Skøyen, men det har lite betydning når man ikke skal så langt nordover. Våknet noe forvirret kl 5 i dag, og kunne konstantere at jeg hadde sovet uforstyrret siden kl 22. Lurer på hva hemmeligheten er, så man kan få minstemann til å gjenta bragden i natt også

God morgen fra bortekontoret.. Dagens eneste kaffekopp (duste-forsett) er inntatt og dagen er i gang. 2K crawl gikk langt bedte i dag enn på tirsdag så formen er vel tilbake såder. FruSud mener det er fredag i dag også (det mente hun også på tirsdag, og det er jo fredag i morgen også?) så da blir det kosekveld med god mat, peis og rødvin.

SWIM.jpg

God morgen fra heliporten i Bergen.

Skulle reist ut i går. Det gikk ikke pga været.
Ny avgang i dag tidlig og vi fikk sett sikkerhets videoen før de ombestemte seg og nå er det Ny Info kl 10.
Ja ja, sånn kan det gå. Vi er nå klar og sitter nå her å venter. Over og ut.

FQTV

God morgen fra Forus. Innimellom slipper svindel gjennom diverse spam-filter, og det meste er "gammelt nytt". Men i dag fikk jeg en jeg ikke har sett før: jeg har visstnok vunnet 18.000 Tesla-aksjer :p
... mentil syvende og sist er vel dette bare nok en variasjon av "Nigeria-prinsen".

Nuvel, jeg har fått kaffe og PC-en har fått kontakt med nettet, så da kan det jobbes.

God morgen fra "Vossebanen" på R14. Tydeligvis litt sjonglering av togsett hos VY i dag.

Spennende kontordag venter. Inkl første presentasjon av et prosjekt jeg har puslet med siden oktober. Noen sa det ville være helt umulig, men glemte at ordet "umulig" er som honning for team Bongo. Da bare måååå vi få det til.

(Disclaimer: Den holdningen har strengt tatt også forårsaket en del uheldige ting opp igjennom og er derfor ikke å anbefale)

Så kort oppsummert er jeg bittelitt spent på dagen og kvelden. Øl er kjøpt inn

Ha en best torsdag

Last edited:
Spam er gøy. Minnes da jeg jobbet i et stort, amerikansk pakkeselskap, og fikk en mail fra noen som påstod å være fra samme selskap og hadde en sjekk til meg. Jeg måtte bare kontakte han på fedexcouriercompany krøllalfa Yahoo dott com.

Det skal sies, vi opplevde faktisk folk kom innom og lurte på om vi hadde en pakke til dem fordi de hadde fått en mail.

Også har du de som ringer. Og her om dagen prøvde noen å FaceTime meg:

461b8139ece744e7ffd2e834da4ad31d.jpg

Ellers god torsdag fra gjemmekontoret. Nok å henge fingrene i i dag også.

Ha en god en :)

God dag fra Turkish Airlines snart på vei til Istanbul. Fullstendig unødvendig tur, er bare for å beholde Turkish Gold etter statusmatch fra SAS. Dama i preboardinggaten inn til "fengselet" snakka engelsk med meg , vet ikke om hun egentlig forstod noe norsk. Rare greier . Scanna passet mitt og tasta og tastet før hun slapp meg gjennom. Mange forskjellige nasjonaliteter om ombord ,, men Turkish Airlines flyr jo til nesten hver minste krik og krok i verden, de har iallefall et rutenett få andre selskap kan matche. Turen blir i economy iallefall men det går for en halv dags tur. Lenge siden jeg har vært på non Schengen Osl , de har jo airhockeyspill etc der. Ganske kult egentlig

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Last edited:
God torsdag, mye dårlig vær langs hele kysten. Men man er da slett ikke rådløs. Helgelands Blad melder om båt for fly, som er en ny kombinasjon for meg. Får håpe de som sitter på Forus og venter på helikopter slipper dette.

Attachments

• Skjermbilde 2025-01-16 122927.png
    Skjermbilde 2025-01-16 122927.png
    375.1 KB · Views: 203
God morgen fra Chile. Straks en tur til frisøren. Håper det går bedre enn sist - alltid skummelt å finne ny frisør i nytt land. Solen skinner og vi bikker nok 30 i dag også.

Sent from my iPhone using Tapatalk

G’morgen .. ellernosånt. Straks opp til Greenwood for å levere Tacoma’en etter gårsdagens rådyrcrash. Grei prosess ihvertfall, og forsikringsselskapet fikser leiebil. Så en tur innom sykehuset for å sjekke status.

2 kalde, perfekt bernervær. Hun savner ikke 30 pluss. Ikke jeg heller, egentlig.

VPN-tunnellen til Mosjøen må også åpnes. Og brukes ….

God ettermiddag fra Ensjø

Vært en rimelig heftig travel uke, nærmeste kollega syk som gjorde at det ble litt dobbelt arbeid. Og det betyr harde prioriteringer. Så nå venter jeg bare på kjeft fra regnskap om de fakturaene som ikke er godkjent....
Alle med WhatsApp får vel litt tvilsomme meldinger innimellom, og i dag plinget det fra Ghana, og Franca sa "hello dear" skulle til å sendte henne ut i blokkering, men så plutselig, "could you please send the invoice from the last shipment." Og da kjente jeg igjen den nye kunden i Ghana. Så da fikk jeg nesten svare henne.

Vel, tror det bør fylles på med kaffe så en kommer seg over kneika.

S

,, men Turkish Airlines flyr jo til nesten hver minste krik og krok i verden, de har iallefall et rutenett få andre selskap kan matche.

Ingen, faktisk. Turkish er i særklasse det flyselskapet som flyr til flest land, 131. Neste på listen er Qatar med 84, tett fulgt av Air France med 83 og BA med 79. Når det gjelder antall flyplasser er nok andre større (US domestic), men i antall land er ingen i nærheten.

God ettermiddag fra Forus,
Har lagt litt bakpå her i prosjektet i dag faktisk , så her er det "catch up" etter gårsdagens jobbtur over fjorden til ABZ.
Vel litt Forumlesing må til nå før et seint økt her på Forussletta før utskei.
Ha en fortsatt fin dag.

God morgen fra heliporten i Bergen.

Skulle reist ut i går. Det gikk ikke pga været.
Ny avgang i dag tidlig og vi fikk sett sikkerhets videoen før de ombestemte seg og nå er det Ny Info kl 10.
Ja ja, sånn kan det gå. Vi er nå klar og sitter nå her å venter. Over og ut.

Halla, fikk du fly eller sitter du enda å venter?
Du kan ikke bare si A og ikke B (eller noe der, husker ikke helt hva det heter).
God tur!

Halla, fikk du fly eller sitter du enda å venter?
Du kan ikke bare si A og ikke B (eller noe der, husker ikke helt hva det heter).
God tur!

Ja, kom ut til slutt. Ble 9t venting på heliporten og det var ørten utsettelser før de fløy oss ut.

Så endelig fikk takstameteret startet sin galopp [emoji857]

FQTV

Back