• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag.. gjesp

God morgen fra Lillestrøm. Hjemmekontor i dag også, ser det ut til. Før snuta rettes mot OSL for langhelg med Storsmurf og Pellefant.

For å kaste inn dagens brannfakkel... leser at den vanlige Russer nå ikke lenger skal få spise Pizza Hut (sannsynligvis noe alle er glade for) eller drikke Pepsi Max. Vesten vant østen med eksport av "kultur". Tror vi virkelig at vi trekker den jevne Russer nærmere oss ved å nekte dem hverdagsgleder? Eller gjør vi dette bare for å følge saueflokken av "sosiale media hylere" her hjemme? Kanskje Oleg nå heller venner seg til Tang Cheng Brus og nudler.

Håper ingen betviler at jeg er like forferdet over handlingene i Ukraina og over Putin, og støtter de fleste av de store økonomiske aksjonene mot regimet, landet og støttespillerne. Det er forferdelig.

Men jeg er usikker på om det er rett av "alle" vanlige foretak å straffe den Russiske Medelsvensson med hamburgernekt fordi en gjeng skriker om det på internet, eller om vi skyter hverandre kraftig i foten.

Sånn. Det var dagens sosiale selvmord. On to the next :)

Håper en del forstår at det var satt litt på spissen. Ha en fin dag.

Jeg har ikke peiling på dette, men leste en artikkel som hadde forslag til hvorfor det gjøres som jeg personlig ikke fant så alt for dum. It goes as follows:
Ved å gjøre inngripener som påvirker hverdagen til hva enn det heter i Russland for Ola Nordmann og Max Mustermann - «Ivan Ivanovich»? - kan det hjelpe på å åpne øynene deres for hvor jævlig situasjonen egentlig er, og/eller få de som allerede vet det til å bli enda litt mer frustrerte og dermed presse fram en eventuell reaksjon mot statsoverhodet. Altså en slags «resten av verden synes dette er avskyelig». It makes some kind of sense, IMO, selv om risikoen selvfølgelig er at det skyter baklengs i falsk retning. Men jeg tenker at rasshøl som tror at det er fake news alltid kommer til å hate vesten uansett hva vi gjør, så spørsmålet er om risikoen egentlig er risiko. Idk.

Back