God torsdag fra Røros

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God torsdag fra Røros

God morgen fra Vertshuset Røros. Snart klar for frokost flr det blir fysiske møter fra 8 til 16:00. Haiker hjem med en samarbeidspartner og er vel tilbake i Oslo sent i kveld….noe som nok kan bety avspasering i morgen:-)

Re: God torsdag fra Røros

God morgen, bilbyttedag da Sikhsleden skal byttes til en Traktordrosje. Men da starter jeg hjemme siden jeg både måtte levere i barnehage og vi uten aupair ikke kan bruke kollektivfeltet før klokken 09. Ha en fin dag

God morgen fra bortekontoret. Trakteren var klar og det varsles kake her i dag!!

Nydelig tur i marka i går og fant ut sånn ved 2.45 tiden at det ikke var lysløype.. Det bla faktisk veldig mørkt.

Ingen rakk og pakke i går så i kveld er det pakking og tidlig i seng (bortsett fra Dragen som faktisk skal spelle tennis i kveld også).
Gleder meg så veldig til å sitte der på Heming-ekspressen 0600 med ei Cava og anda mer til å "krangle" med Sixt ^_^. Det er booket BMW 7 serie, men håper de har noe artigere på lager.

God morgen fra Riksen. Gårsdagens forsøk på å ta biopsi var dessverre mislykket. De fikk ikke hentet ut det de ønsket. De hadde forberedt meg på at det kunne bli vanskelig på forhånd, så sånn sett var det ikke noe sjokk. Jeg er litt spent på hva de gjør videre. De må jo få tatt prøven og det spørs nok om det ikke må litt kraftigere lut til for å få dette til. Får nok høre litt mer på dagens visitt. Ellers blir det nok hjemreise i dag. Formen er fin fin heldigvis.

God formiddag fra München, klar for en ny opplevelse i dag. Da muligheten dukket opp på tirsdag svidde jeg av 75K poeng på en på-sparket-tur

attachment.php

Attachments

• 16958933380527645124601790925848.jpg
    16958933380527645124601790925848.jpg
    52.2 KB · Views: 366

God fritorsdag.

Stille og rolig foreløpig. Etter hvert får man finne vegen til Jessheim for litt mat og litt underholdning.

Mulig man føler seg litt gammel ved fylte 40, men blandt publikumet på en Ole Ivars-konsert tror jeg fortsatt jeg skal føle meg ung [emoji41].

Så de første gang på Eidsvoll Bygdetun på St. Hans aften i 1994, året de hadde 30-årsjubileum, og jeg syntes det virket sykt lenge.
Men nå er jo det også snart 30 år siden.

60e0d4289d3d231c36692527ebd0b2e0.jpg

Ha en god en :)

Ja, når en del av favorittmusikken fyller 50 …. Merkelig, men jeg føler meg fortsatt ikke gammel. :lol:

G’morgen. Ingen vant jackpotten i går, så da prøver vi igjen på lørdag. $925 millioner, blir det visst .. Nå skal valpen luftes og så blir det litt jobbing.

Ja, når en del av favorittmusikken fyller 50 …. Merkelig, men jeg føler meg fortsatt ikke gammel. :lol:

G’morgen. Ingen vant jackpotten i går, så da prøver vi igjen på lørdag. $925 millioner, blir det visst .. Nå skal valpen luftes og så blir det litt jobbing.

Den der med premiepotten minner meg om en av mine favorittvitser fortalt av noen sjømenne:

Mannen ringer kona si. “Hurra jeg har vunnet hovedpotten på Bjerke Travbane – da er det bare å pakke“
Kone svarer “Åhh så herlig, skal jeg pakke sommer eller vinterklær? “
Mannen svarer; “Det driter jeg i, bare du er borte når jeg kommer hjem“

God ettermiddag fra Forus,
Business as usual her , dagen er langt på vei og mye har godt med til budsjettering for 2024.
I kveld er det tid for rådsmøte i fylkespartiet. Valgkampen skal evalueres.
Før det ser det ut som jeg må inn til P eller E å anskaffe meg en ny Samsung i det den gamle er i ferd med å "ta kvelden".
Ha en fortsatt fin dag.

God dag fra Fornebu.

Fått unna endel stressende oppgaver hittil i dag, så snart kmmer det vel et lys i tunellen.

Skulle sjekke inn til sfo, og ser da plutsleig at i billetten besilt hos sas er å oversatt til a og ikke aa. Så da er sprøsmålet hvordan dette vil gå når ESTA har stavet med å til aa? Noen erfaringer? Når sas ber meg legge inn i APIS kan jeg endre skrivemåte til aa, men er redd jeg da bare skaper mer trøbbel?

Last edited:

Skulle sjekke inn til sfo, og ser da plutsleig at i billetten besilt hos sas er å oversatt til a og ikke aa. Så da er sprøsmålet hvordan dette vil gå når ESTA har stavet med å til aa? Noen erfaringer? Når sas ber meg legge inn i APIS kan jeg endre skrivemåte til aa, men er redd jeg da bare skaper mer trøbbel?

Det går greit. Legger du inn Apis-info manuelt, bruk det som står i passet (den maskinlesbare linjen).

Dessverre kjent problemstilling fra SAS dette, kjedelig at de ikke kan få fikset softwaren sin når de plukker ÆØÅ fra medlemsprofilene sine.

Erfaringsmessig funker ikke online innsjekk fordi det er avvik mellom skrivemåte i billett og pass, det fikser personalet fint på flyplassen. Null stress med ESTA din.

Dog: hadde en innsjekk fra TRD til USA der vedkommende på innsjekk (WGH) nektet å sjekke meg inn lenger enn til OSL, da han var redd for å få bot for å ha akseptert en passasjer med feilstavet navn. Dette var Ø=O/OE problematikk. Dette var jo ikke feilstavet med sas.no sin valgte stavemåte fra profil på engelsk som skiller seg fra hvordan passet gjør det.

SAS på OSL fikset dette naturligvis uten å blunke, skjer daglig sa dem.

Jeg legger skylden på SK-IT, som vanlig..

Kan bare bli litt knotete å følge med på alle medlemmene som kommer og går:

b129d488cd0371b1c04b378096a08940.jpg

Forøvrig en liten funfact om mitt yndlingsband, Smokie. Keyboardisten har brukt samme sko på scenen i 33 år. Skoene hans er altså 3 år eldre enn bassisten.

God torsdag fra Røros

God kveld fra Italia.

Fin tur med SK4719 fra OSL til MXP i dag morges. Rundt 20 min sen pga en passasjer på innkommende som måtte hentes av ambulansen, mens vi som skulle ombord ble stående/sittende i bussen til vedkommende hadde blitt kjørt bort.

Hertz på MXP leverte også mer enn godkjent - dog litt usikker på hvor praktisk det blir å kjøre rundt på en Mercedes GLE300d i italienske smågater [emoji23] Oh well - behagelig på motorveien da så får man løse bykjøring og parkering etter hvert. Skulle tro leiebilen var booket via Bongos. Hadde kun 4000 km på telleren også.

Nå er man innkvartert på en fruktgård 2,5 times kjøring sør for MXP hvor man har bodd en del ganger tidligere. Nydelig sted med nydelig vertskap. Det gledes til hjemmelaget italiensk kost med tilhørende druesmudi kl 20.

Ha en finfin torsdag aften!

Back