God torsdag fra Lillestrøm!

Concorde98

ScanFlyer member
Medlem
God torsdag fra Lillestrøm!

Morn ja!
Her drikker man kaffe i påvente av at Corona telefonen i kommunen åpner opp. Nettsiden har selvfølgelig problemer...

Kona mi fikk sms fra et smittesporingsteam i går. Vi hadde besøkt en kafé i slutten av ferien hvor ansatte fikk påvist Covid19...

Det betyr en test for oss.

Ha en forhåpentligvis smittefri dag alle sammen! :)

Re: God torsdag fra Lillestrøm!

God morgen fra Gøteborg, byen hvor Covid-19 ikke eksisterer. Deilig med litt normalitet på ferie. I dag blir det Liseberg hele dagen, så det blir vel mye tracking og køståing, men det blir nok en fin dag likevel.

Fint gym var det også her på Scandic Mölndal, så det blir vel en liten løpetur i kveld også.

Ønsker alle en flott dag!

God morgen fra kontoret. Dagen startet med en sykkeltur til jobben. Ingen rekord, så vaksinen har tydeligvis ikke full effekt ennå. Ha en fin dag

God formiddag fra Mosjøen. Nå nærmer det seg ferie etter en svært hektisk vår og forsommer. I morgen setter vi nesa sørover mot Møre, så får vi se hva vi rekker over i løpet av fire fine ferieuker. Men først skal det jobbes litt til. Ha en flott dag i nord og sør!

God morgen fra Oslo S der jeg venter på L1 til Gaustad. Nok en bortekontordag. Tenkte jo egentlig at det var begynnelsen på normalisering, men kan kanskje virke som viruset vil det annerledes.

Og fotballen i går... MAKAN!

Ha en fin en

Hei fra Forus. I gang med ukas siste vakt. Skal bli fint med helg. To uker med jobbing gjenstår før det blir tre uker ferie! Ha en fin en!

God ettermiddag fra Sandnessjøen ,

Fortsatt travle dager i prosjektet , det ble møkkavær her oppe idag , men vi har tak over hodet så det plager ikke oss i arbeidslivet. Det er nok verre for de som forsøker å feriere. Har litt sympati med feriefolket som kommer på tohjulinger med full opppakking langs riksvei 17 i griseværet. Jeg vinker høflig når jeg kjører forbi dem fra leiebilen. Ruller ned ruta og sier ; det er ikke langt igjen. Noe oppmuntring bør de vel ha?
Vel spøk til side , ha en fortsatt fin dag.

G'morgen ... Noen hadde glemt å fortelle meg (eller jeg hadde oversett melding...) om nye innloggingsprosedyrer på ett av våre hovedprogrammer. I tillegg hadde 'noen' flyttet databasen hvor man oppdaterte brukerdata. Så litt panikk på morrakvisten.

Men nå er alt som det skal være, kaffekoppen er fylt opp, en av bikkjene er parkert under pulten og det synges om varulver fra London på radioen ..

God morgen fra Oslo S der jeg venter på L1 til Gaustad.

Når du sier det sånn høres det ut som om VY har tenkt seg med Type 72 opp til Gaustad?

(Men du mente kanskje t-banens linje 1 fra Jernbanetorget og ikke Spikkestrømekspressen til VY?)

God torsdag herifra. Over halvvegs i siste ferieuke, betyr at man desperat forsøker å snu døgnrytmen. Straks litt "frokost", før det muligens skal spilles litt gitar.

Ha en god en :)

God ettermiddag fra Roma :)

Har tilbrakt formiddagen med omvisning i Vatikanmuseet og det Sixtinske kapell. I gruppa jeg gikk sammen med på ca. 20 personer var det folk fra Tyskland, Sveits, Østerrike, Hellas, Israel og USA. Det var overraskende mye folk der, men stille sammenlignet med normalt. Guiden forlate at hun pre-corona jobbet omtrent 100% i høysesong, men dette var hennes 11. omvisning siden Vatikanmuseet åpnet igjen i mai. Det var 0 kø for å komme inn både da jeg kom i 10-tiden og da jeg dro derfra ca fem timer senere, og god plass inne uten store folkemengder. I morgen står omvisning i Colosseum og Forum Romanum på planen.

Når du sier det sånn høres det ut som om VY har tenkt seg med Type 72 opp til Gaustad?

Siden sporvidden er den samme og skinnegangen til trikk/Tbane/tog faktisk er knyttet sammen, så burde de finne på noen sånne stunt synes jeg. Flirt-tog ned Bogstadveien, trikk til Bergen og T-bane til Østfold

Siden sporvidden er den samme og skinnegangen til trikk/Tbane/tog faktisk er knyttet sammen, så burde de finne på noen sånne stunt synes jeg. Flirt-tog ned Bogstadveien, trikk til Bergen og T-bane til Østfold

Aner ikke om det er samme spenning i kjøreledningen til t-banen og jernbanen (muligens ikke, siden de har mye "sintere" skilter på jernbanen?), men det kan kanskje bli litt knotete med t-bane på en strekning med kjøreledning (og motsatt)?

Aner ikke om det er samme spenning i kjøreledningen til t-banen og jernbanen (muligens ikke, siden de har mye "sintere" skilter på jernbanen?), men det kan kanskje bli litt knotete med t-bane på en strekning med kjøreledning (og motsatt)?

Kan de ikke bare installere solcellepaneler på taket, da? :love

Fornuft og logisk tankegang har ingenting her å gjøre. T-banen har vel strømskinne og ikke kjøreledning. Man kan alltids koble på et diesel-lok!

God kveld fra Pingvinen i Bergen. En aldri så liten bytur på en torsdag siden det teknisk sett er ferie. Skål!

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Skremmende uvitenhet fra vår jernbaneekspert! Mye mer spennende å ta på kjøreledningen til BaneNor enn Ruter.

Skremmende uvitenhet fra vår jernbaneekspert! Mye mer spennende å ta på kjøreledningen til BaneNor enn Ruter.

Lite kjøreledninger, eller andre spesielt mer strømførende apparater hos Ruter annet ett noen datamaskiner og kaffetraktere. Sporveien derimot.... :stir

Fornuft og logisk tankegang har ingenting her å gjøre. T-banen har vel strømskinne og ikke kjøreledning. Man kan alltids koble på et diesel-lok!

Nemlig. Et godt gammelt DI3 med en B3 vogn eller to mellom Nationaltheateret og Gaustad om morra hadde vært perfekt for meg og elefanten.

Ved Frøen kunne de kommet med trillevognservering av pølse i brød levert i sånt hvitt pappkrus. Kanskje Cola også

Vel så mye Googleekspert som jernbaneekspert. Trikken går på ca. 5-700 volt likestrøm, mens BaneNor sin kjøreledning leverer vekselstrøm på 16 000 volt, på 16 2/3 hertz.

En trikk på jernbanenettet hadde da begynt å kjøre fort frem og tilbake 16 2/3 ganger i sekundet, men mest sannsynligvis ville det sagt pang lenge før den rakk det.

Lite kjøreledninger, eller andre spesielt mer strømførende apparater hos Ruter annet ett noen datamaskiner og kaffetraktere. Sporveien derimot.... :stir

Det er så mye rart nå for tiden! Og hva skjedde med det fjonge firmaet Kollektivtransportproduksjon?

Back