God torsdag fra havet

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
God morgen fra Heidrun. Første nattskift er alltid litt tungt, men om et par timer er det puta som gjelder.
Hadde en interessant tur oppover med SAS i går, LN-TUF fra OSL til KSU. Vi var lette, ca 45 pax, så det var en skikkelig rakett-takeoff på OSL. Litt tall for de spesielt interesserte.
43,7T ZFW, 4,6T Fuel, TOW 48,3T.
Tok av på 19R, fra A9. Ingen derate, men TAI på.
V1 og Vr på 109, V2 på 121 knop. Flaps 5.
Etter 400-500 fot hadde vi 155 knop og 5000ft/min i TO-config.
Kapteinen lekte seg litt med FMC, og fant ut at det ikke var noe problem å nå FL380 selv på den korte turen, i stedet for FL320 som var klareringen. På turen opp til FL380 var vi aldri under 2000ft/min, klatret på 302KIAS til vi nådde Mach 0,79. FF i FL380 ble da 1,0T/timen pr motor.
Vi nådde KSU ganske rett sørfra og fikk beskjed om 5000 overhead flyplassen, så joine right downwind for visual right base etter en Metroliner.

Nok tørrprat fra meg, men det var iallefall en fin tur;)
 
Høres sånnt ut selv om 50% var uforståelig ^_^

Da var det en ny dag, blir en travel dag i dag og, men "slik går nu dagan"...

Var en tur på byen i går, trengte det etter en del overtid denne uken, og det blir vel noen timer i kveld og kan jeg tenke meg.

Ha stålende dag forumister! :)
 
God morgen fra København hvor det fortsatt er mørkt. Ny dag på lesesalen venter og dette er siste dag med eksamenslesing. Ha en fin dag
 
Glad morgen... Nok en dag med 3 barn i alderen 11 til 1 1/2 år - du verden så greit det egentlig går. Alle opp, spist frokost, levert på skole og barnehage og "fedrene" på jobb allerede klokken 08:35... Her på kontoret venter vi fortsatt på de uten barn skal dukke opp...
 
God morgen. På jobb 0555 her, så det nærmer seg lunsj... Og i dag er det torsdag og dermed godsaker.
 
Et bilde for å komplettere Dag Vikings trip report, Her er LN-TUF på bakken i går med nevnte Metro fra North Flying ved siden av.
SH109160a.jpg


Metroen er innleid av Statoil til erstatning for Coast Air som jo har stoppet sine flyginger. Det var en noe uvanlig innflyging på SK2303 i går så jeg ja med overhead flyplassen og rundtur over Tustna.
 
god torsdag alle sammen.
det blir en dag i sengen (med laptopen over dyna), md litt gruff i maskineriet. Best å få det unna, både av hensyn til egen helse og kolleger. Når man sitter i åpent landskap burde det være forbudt å komme på jobb når man er smittefarlig. Dagens oppfordring!
 
Morningz! Her er de fire artiklene i PhD-avhandlingen akkurat ferdige, må bare smøre sammen en innledning og så er det snart klart for disputas :)

Hva gjør du på Heidrun, Dag? Spør fordi jeg selv skal over i "oljå".
 
Litt over null her i Alpharetta ... litt grums i maskineriet her ogsaa, men jeg tror det verste er over. Airborne er fine greier til aa stoppe slikt i foedselen.

Nede paa 130 uleste meldinger i innboksen .. heldagsmoete i dag gjoer nok at det heller stiger enn synker .. vi faar se hvor flink jeg er mellom 7 og 8 ..

Fikk en 'herlig' velkommen hjem i gaar ... guttungen hadde lagt en kabel like lang og tjukk som underarmen min som ikke ville ned i skaalen ... hvordan en saa liten gutt kan legge noe saa stort er utenfor min begripelse. Jeg faar ringe Avfoeringsinstituttet i Sveits og sjekke hva verdensrekorden er .....

God lunch! ;)
 
God torsdag fra barteland

Her har man begynt i ny jobb i dag, med de utfordringer det fører med seg. Litt jet-lag enda , men ikke så galt som jeg trodde.

Ha en strålende dag alle sammen :nor :nor :nor
 
Last edited:
Fikk en 'herlig' velkommen hjem i gaar ... guttungen hadde lagt en kabel like lang og tjukk som underarmen min som ikke ville ned i skaalen ... hvordan en saa liten gutt kan legge noe saa stort er utenfor min begripelse. Jeg faar ringe Avfoeringsinstituttet i Sveits og sjekke hva verdensrekorden er .....

Hørtes veldig kjent ut, tror nok det har noe med antall dager siden siste porselensbesøk å gjøre. Av erfaring så kan slike poder tøye den tiden temmelig lenge..
 
God ettermiddag fra sør.

Endelig hjemme igjen etter 5 dager på farten. Forsinkelser rundt CPH gjorde sitt til at man rakk videreforbindelsen med 5 sekunders margin. SAS klarte å ødelegge kofferten min på toppen av det hele, så den er til reperasjon i dag.

Nu gleder jeg meg til en kveld på sofaen i ensomhet foran tv'en med pc'en på stuebordet i tillegg. Her skal det multitaskes!

BF:cool2
 
Og her i Chicago er det bikkjekaldt! Var -18 paa morran. Neste aar blir det ferie i maanedsskiftet januar/februar.

Ellers drar det seg sakte men sikkert mot helg - heldigvis.

Happy squatt!
 
Hva gjør du på Heidrun, Dag? Spør fordi jeg selv skal over i "oljå".

Jeg jobber med brønnintervensjon, jobber som toolspesialist og kjører tool på coil. Ikke akkurat Nordsjøens verste jobb^_^

Morsomt med bildet fra KSU forresten, det ante meg at Metro'n var innleid ja, ikke et fly man ser så ofte i Norge
 
Morsomt med bildet fra KSU forresten

Det meste blir dokumentert her vettu. Du kan jo være glad du slapp å reise ut med denne :
SH109141a.jpg


den kom haltende inn fra feltet tidligere på dagen.

det ante meg at Metro'n var innleid ja, ikke et fly man ser så ofte i Norge

Metro har vært et ganske fast innslag her på ENKB i en del år

Metro på ENKB

OY-NPF på ENKB
 
Last edited:
Har hørt at Slum-berger er tøffe å jobbe for, ja. Søkte en gang en jobb der og er glad jeg ikke fikk den. Nå skal jeg bli oljedirektør i stedet.
 
Back
Top