Morgen fra Gjendebåten. Vært to fine dager uten dekning på Gjendebu. Nå venter Noway Bussekspress hjem..målet var egentlig en topp på 2100 meter ish men når den bratte stien bare ble enda brattere tok jeg safety first og snudde. Så gikk jeg en dal i stedet langs en elv. Men fikk jo både høydemetre og lengdemetre.. de som stabber i kø over Besseggen trenger å se litt mer rundt Gjende.
God morgen fra bortekontoret.. Fine 2500 meter i poolen i dag og mer eller mindre alene på kontoret.
Har begynt å venne meg til at vi bor i et ormehull, men nå har en huggorm fått babyer ved siden av huset og avkommet hennes kryper rundt, blant annet på dørmatten vår i går. Barna snynes det var stas helt til jeg viste hvor forbannet den var.. Den hogg kostskaftet fem ganger og var kjapp som fy. Det som er dritt med de små er jo at de ikke er mer giftige som mange tror, men så uerfarne at de tømmer alt på første bittet. Det som er dritt to er jo at det er vel mange av dem tenker jeg da hugg-dragen neppe la ett egg. Dritt tre er jo at du ikke ser de så lett der man tusler rundt brisen og/eller trøtt…
Ja det er fint rundt Gjende. Men for å illustrere hvor lett dette egentlig er selv for en som ikke har bil. 1020 Valdresekspressen til Gjendesheim fra Oslo. Den er på Gjendesheim 1455, noe som passer greit med båten 1525 til Gjendebu. Man kan vente på en kafé nede ved vannet. De selger også Besseggen øl som er brygget i Lom. Ganske god og da er jo den halvtimen gått.Det der så utrolig fint ut! Nå ble jeg skikkelig misunnelig![]()
I SK384's fravær, får jeg si god morgen (Eller formiddag) fra Kongsberg, et par og 20 grader her og overskyet, veldig behagelig egentlig.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.