God torsdag(etter julebordet) morgen....

God aften fra Gamle Oslo. Her har vaskehjelpa svingt kosten, og det bidrar i større grad til sinnets munterhet enn mye annet. Kjøkkenet brukes i dag bl.a. til produksjon av sjokoladetrøfler hhv med bringebær- og whiskysmak. Mye artigere enn å stryke laken! :-)

Ja, når du stryker sengetøyet så..............:rolleyes::p

Gjør ikke du? Jeg trodde virkelig det var vanlig - inntil min samboer nektet å stryke det, fordi det det var for jålete!! Hun skal riktignok til dyst med minst et laken og dynetrekk i morgen, siden hun lånte det bort til noen som skulle på en eller annen leir av noe slag.

Det er en egen, og langt bedre følelse av å legge seg i strøket sengetøy. Det er ikke mye jeg stryker, annet enn skjorter, en og annen polo, sengetøy og kjøkkenhåndkler. Det er mer enn nok, og jeg skjønner ikke hvordan det går ann å være husmor med familie OG ha fulltidsjobb. De som gjør det har min fulle respekt. Jeg er død av julevask og tre timers stryking liksom.

Da bærer det snart til gymmen hvor jeg håper og forbrenne noen kalorier til. Den begynnende ølmaven som kom etter å ha flyttet til CPH er ihvertfall godt på vei til å returnere til normalt.

Nei JoeW, det er ikke vanlig. Istedet for å stryke det så strekk det får du bretter det sammen og lær deg å legge det på stramt så slipper du problemet med å stryke det.

Bortsett fra skjorter så ser jeg ikke helt behovet for å stryke ting

Takk, kun skjorter. Fruen stryker i tillegg alt som på vinterstid er under skjorter, gensere og jakker....... I dag beklaget hun at hun ikke hadde strøket ullskjerfet mitt ( glemt det sa hun ! ):(

Men skjorter bør være pene som sommeren hvis du er i litt formelt...:lol:

formidling.jpg

JoeW?

JoeW - du får sette denne på ønskelista:

Klesrulle/ Original Miele
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15735556&sid=
Altså, jeg er oppvokst med en svær elektrisk rulle som benyttes til sengetøy og duker, og at far stod en gang i måneden i stuen foran TVen, gjerne en fire-fem timer og strøk skjorter.

Min farmor derimot, stryker froteehåndkler og sokker. Spesielt froteehåndkler innser også jeg at det blir ødelagt av stryking...

Til dere som ikke stryker sengetøy anbefaler jeg og sette av et kvarters tid og stryke putevar, dynetrekk og lakener og få en bedre natts søvn. Jeg synes ihvertfall det føles mye mer ordentlig.

Alt i alt kan vi vel si at jeg efter dagens skippertak føler meg som bildet til Someone. Så nå får vi bare håpe på oppmuntring i form av besiktigelse av CRJ900 på CPH i morgen. :)

Regner med at noen knipser CRJen i morgen og at Hr og Fru Tommy kommer over dammen med SAS IC uten varige psykiske skader.

Back