God torsdag 9 Januar fra Seoul

Status
Not open for further replies.

Futura

ScanFlyer Gold
God morgen fra Sør Korea. Greit å ta med i overskriften hvilken ukedag det er. Jeg er litt forvirret på det området, av og til. Det er i dag 1mnd til vi lander med Norse på Gardermoen og ferien er over. Kl 12:25 i dag skal vi ta toget til Busan, en togtur på 2:41
Det er knallblå himmel og 12 kalde kuldegrader her. I henhold til Nordmennene vi traff i går var det de foregående dagene masse forurensning som hadde blåst inn fra Kina som ga dårlig luft og elendig sikt. Heldig vis har vi sluppet den opplevelsen. Vi tar nok taxi de 1,2 km til togstasjonene. Vanskelig å finne frem og iskaldt gjør det ikke fristende å gå, selv om vi har tid, vi må være ute av hotellet kl 11. Ellers ikke lett å vite hva dagen bringer.
Ha en fortsatt god dag.
Edit: Ha ha, har blitt fullstendig ukedag blind. Det er torsdag og nå ser det ut til at jeg har fått rettet det.

Last edited:
God Onsdag 9 Januar fra Seoul

God morgen torsdag fra Ubon Ratchathani. Her er en ute på en liten ekspedisjon på egen hånd. Frokosten er unnagjort og jeg sitter på balkongen og koser meg med fly og kaffe. Underholdningen står Luftforsvaret for, de flyr landings runder med to F-5er.
Temperaturen her er 25°c i øyeblikket, ganske deilig. Sent i går kveld var den nede i 18°c.
Ha en flott torsdag :)

a924c891f05b5ac37cf3a0ed327e5187.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:
Re: God Onsdag 9 Januar fra Seoul

God morgen fra Oslo. Skremmende nyheter fra LA og jeg har en tur booka dit om 10 dager. Spørs om den blir no av for å si det sånn om de skogbrannene fortsetter å herje, jeg trenger ihvertfall ikke å dra når folk kjemper for hus og hjem og sitt eget liv. Nå er det jo branner ganske nære feks Santa Monica. Leser jo allerede at påtroppene president har lagt skylden på guvernøren i California. Flott - det er vel det USA trenger.
Jaja dagen i dag blir en vanlig arbeidsdag.

Last edited:

Fin torsdag morgen fra Ris. En liten EU-kontroll av kroppen før turen går videre opp til toppen av byen. Fortsatt hvitt og fint ute. Nyt dagen.

God morgen fra Asker. Blir hjemmekontor i dag, for å både få trent og fikset ymse ting. Men først får jeg følge minstemann til skolen. Ha en fin dag.

God morgen fra en svær kinesisk drosjebil på vei til OSL. Var godt med en natt i egen seng og fikk ni timer så ingen fare for jetlag. Håper middagen i Bergen ikke blir særlig utagerende. Håper på de-ice.

God morgen torsdag fra Ubon Ratchathani.

Der har jeg vært! IATA koden er vel UBP hvis jeg ikke husker feil? Moro de flyr rundt med F-5 fortsatt i Thailand. Jeg synes de er ganske stilige! Synes det er ganske snodig at man velger å gå for jagerfly med kun en motor her hos oss i Norge.

God morgen fra Forus. I gang med en ny dag her på bruket. Siden jeg bare jobber 50 % for tiden blir det en litt kortere dag en vanlig. For en gangs skyld skal det bli digg å komme seg hjem før det blir mørkt ute. Nytt lite snølag hadde kommet i natt. Nok til at gjennomsnittsfarten på vei til jobb ble noe lavere en normalt. Men man kom seg nå inn dørene på kontoret likevel.

God morgen fra FBU. Ble litt endring i planer her for morgenøkten, den startet hjemme fremfor trim på kontoret. Må en tur bortover ettervhert da. Vurderer også å ta en ransaking av pikerommene for å finne ut hvor alle husnøklene har tatt veien. Da har vi vel en plan for dagen.

Ser forresten at Air France og KLM startet salg i går og konstaterer at salgspris på Premium til Kina er samme som den var for business for ikke mange år siden. Synes imidlertid at 7200 kr til Kairo og like under 10000 til Johannesburg var fine priser.

Last edited:
God morgen fra Forus ,
En tidlig start på dagen her i sørvest. Litt snøfnugg på veiene gjorde de glatte så her var det bare å komme seg avgårde tidlig før det ble mulig trafikkproblemer.
Første morgenmøte ferdig , kaffe og litt Forum oppdatering før neste møte.
Ha en fin dag.

God morgen fra Lillestrøm. Ny bortekontordag truer. Deilig å være tilbake i full sving og hverdag igjen.

Ha en best torsdag!

God morgen fra en svær kinesisk drosjebil på vei til OSL. Var godt med en natt i egen seng og fikk ni timer så ingen fare for jetlag. Håper middagen i Bergen ikke blir særlig utagerende. Håper på de-ice.

Yes!! Captain Speaking lover de-ice… Noe av det koseligste som finnes i et godt varmt fly. Ganske brutal forskjellig måte å reise på etter å hatt firedørs andre rundt seg i 18 dager. Men.. Når innenrikskantina er nesten tom så kan det faktisk også bli en koselig start på jobb-året. Ryktene melder også om helg allerede i morgen.

ac80a47f-a618-4065-b05a-5e77205115b9.jpg

IMG_4494.jpg

Morn fra Kristiansund. Kaldt som f, og fyring i peisen på hjemmekontoret.

God morgen fra Sør Korea. Greit å ta med i overskriften hvilken ukedag det er. Jeg er litt forvirret på det området, av og til.

100% enig. Var spesielt bekymret for utviklingen her inne i perioden med "Morn fra Kamela" etc...

God morgen fra Oslo. Skremmende nyheter fra LA og jeg har en tur booka dit om 10 dager. Spørs om den blir no av for å si det sånn om de skogbrannene fortsetter å herje, jeg trenger ihvertfall ikke å dra når folk kjemper for hus og hjem og sitt eget liv. Nå er det jo branner ganske nære feks Santa Monica. Leser jo allerede at påtroppene president har lagt skylden på guvernøren i California. Flott - det er vel det USA trenger.

Hypern, har du mulighed for at ændre din billet? I så fald ville jeg gøre
det! Jeg var i LAX i høsten 2019, da der var wild fires længere nord for
byen. Der var lidt panik stemning, og det fyldte i nyhederne!Vi kunne også
lugte røgen på lang afstand.
De nuværende brande er et helt andet bæst!
Forhåbentlig finder du en løsning!

God torsdag til alle forumister!

God morgen fra Kongsberg. Formen kjennes bra ut sålangt etter gårsdags kur. Jeg trodde vi var ferdig med snøværet for noen dager, men nå er det pån igjen.

Lite planer for dagen utover å få spilt en bridgeturnering på nettet.

PS. Er det slik at i Flyprats rike så går solen aldri ned.

God dag fra Forus. OJB gjorde rett i å komme seg tidlig ut døra. For meg startet køen rett utenfor Klepp. Og nå snør det mer, så det lover godt for hjemturen...

Dette er dessverre noe som ikke enkelt kan fikses med kaffe. Ha en bedre torsdag forumister...

G'morgen .. nok en frisk morgen her i SC. Media er gått mer eller mindre av skaftet allerede for noe som med 60-70% sannsynlighet vil fisle ned til regn og normal våt veibane. Men vi får se.

Det skal jobbes i dag også, men først må jeg en tur til super'n og sikre at vi har nok kaffe og andre nødvendigheter. Generatoren er klar for action i tilfelle strømbrudd.

Forøvrig en stor merkedag i dag .. 25 år siden Swissairs siste 747 revenue flight. Mine bilder. :)

http://www.enfb.net/Swissair/sr747.htm

God torsdag fra Santiago. Fortsatt fri, men bra med noen hvitere dager etter en måned med besøk. Løpetur unnagjort og nå litt bassengtid og bok.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mange av de som mister hus skylder og på Newsom og ordfører etter at det ikke finnes vann i hydranter grunnet at de tømte vann reseroarer For og redde fisk en plass.
Disse er kjendiser med megafoner og mange lyttere, men de fleste stemte nok på de. Og skattene de betaler er sinnsyke.
Det har og vært snakk om statens mangel på rydding av kratt over de siste tiår som gjør det umulig for brannfolk og bremse branner. Men det er gjort i miljøets navn, og da er det jo topp.

Mange av de som mister hus skylder og på Newsom og ordfører etter at det ikke finnes vann i hydranter grunnet at de tømte vann reseroarer For og redde fisk en plass.

Disse er kjendiser med megafoner og mange lyttere, men de fleste stemte nok på de. Og skattene de betaler er sinnsyke.

Det har og vært snakk om statens mangel på rydding av kratt over de siste tiår som gjør det umulig for brannfolk og bremse branner. Men det er gjort i miljøets navn, og da er det jo topp.
Dette er en grov overforenkling som mye annet som kommer fra Trump. Jeg tviler på at Trump hadde reagert sånn om noe tilsvarende skjedde i feks Texas. Det er uansett tradisjon for i USA at man begraver den politiske stridsøksen under slike katastrofer, men Trump hadde selvsagt ingen intensjon om det.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Status
Not open for further replies.
Back